• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

ScubaKing

Audemars
Zodiac från 2007

En helt igenom fantastisk film som har det mesta. Fantastiskt manus och soundtrack. Den är spännande rakt igenom 3 timmar, och minst lika bra som första serien av True Detectives. Jag skulle säga väldigt nära nivån filmen Seven ligger på.
Om nu någon har missat den så se den direkt. Jag såg om den häromdagen och den var lika bra som första gången..

Regisserad av David Fincher och med Mark Ruffalo och Jake Gyllenhaal i huvudrollerna.

71HJmUYRPyL._RI_.jpg


 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kollade på dokumentären om Joe Biden igår. Klart sevärd.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Zodiac från 2007

En helt igenom fantastisk film som har det mesta. Fantastiskt manus och soundtrack. Den är spännande rakt igenom 3 timmar, och minst lika bra som första serien av True Detectives. Jag skulle säga väldigt nära nivån filmen Seven ligger på.
Om nu någon har missat den så se den direkt. Jag såg om den häromdagen och den var lika bra som första gången..

Regisserad av David Fincher och med Mark Ruffalo och Jake Gyllenhaal i huvudrollerna.

71HJmUYRPyL._RI_.jpg


Den är bra!! Rekommenderar också den.
 
Wonder Woman 1984. Gillar verkligen den förra som kändes hyfsat originell i sin genre. 84 är nog något av det värsta jag sett. Helt riktningslöst och kändes som att den hade fem regissörer och lika många manusförfattare. Fattar inte hur man bara kan tappa en karaktär med så stor potential så mycket.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
City of Lies
Mycket intressant film och jag upplever den nästan lite som en dokumentär i vissa stunder 🙂. Riktigt bra skådespelare gör det inte direkt sämre. Handlar huvudsakligen om
Kriminalpolisen Russell Poole som har i åratal försökt att lösa sitt största fall - morden på The Notorious B.I.G. och Tupac Shakur. Efter två årtionden är undersökningen fortfarande öppen. Jack Jackson, en reporter som försöker rädda sitt rykte och sin karriär, vill ta reda på varför.
 

Gnomon

Cartier
Elvis på HBO….
Typ 2timmar och 10 minuter kvar och jag sitter med telefånen…
Såg iofs Baz Lurmans namn och det är tamefan värre än mina fördommar…
Tom Hanks är ju även han en garant…
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
13 lives på prime. Film baserad på räddningen av 13 thailändska pojkar i grottan som svämmade över. Colin Ferell och Viggo Mortensen. Riktigt bra!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Såg nya Dune igår. Visuellt imponerande och en film som inte har bråttom att lägga ut all story.. kanske också för att det bara var första delen.
Jag tyckte den var bra, positivt överraskad.

Har sett originalet men minns den som rörig och med karaktärer som spelar över. Denna hade mer balanserade skådespelarinsatser, men det var ett tag sen jag såg David Lynchs version.
 
Topp