• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka bar du på ditt bröllop?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Det blev min gamla Tissot som min nuvarande fru gav min när vi va fattiga studenter. Idag har samlingen växt med både det ena och det andra med just då va det ett självklart val för mig.
DSC_1109.JPG
 

Psykel

Patek
Diskuterar lite löst med flickvännen, men inget konkret än om vi överhuvudtaget gifter oss. Men blir det av så hoppas jag på att bära nåt skoj (eventuell framtida vintage DJ, kanske?)
Eftersom det garanterat inte blir något kyrkobröllop så känner jag inte att man måste köra på stenhårda etikettregler när det kommer till klädsel, så kanske ska bära en sånhär, denim head som jag är ;):
bing-crosby-denim-tuxedo-reproduction.jpg
 

luddviig

Panerai
Inte gift än, dock så lutar det att försöka införskaffa sig en Patek Philippe 96 tills den stora dagen, tycker den verkar lagom stor för mina tandpetarhandleder. Sen beror det ju helt på vad jag ska klä mig i men det får blir en senare fundering ;)
DSC03111_zps7df01878.jpg~original
 
Senast ändrad:

break out

Omega
Gifte mig i slutet av augusti i år med strålande sol i en ljusgrå Cavalliere kostym. Även om det inte var så länge sedan så kommer jag inte ihåg om jag hade en klocka eller inte... Jag börjar bli orolig för mitt sinnestillstånd...
 

Pistol_Pete

Panerai
Gifter mig nästa sommar och har inte bestämt mig för vilken klocka jag ska ha.
Antingen sätter jag den här på svart krokodil:
image.jpeg


Eller så blir det favoritklockan:
image.jpeg

Nackdelen med Tudor DD är att den är lite stor som dressklocka.
Nackdelen med Rolex Precision är att det är gult guld och min ring är i platina. Svårt val....
 

DrDre

Patek
Frack? När gifte du dig? 1800-talet?

Gifter man sig iförd en DJ, då kan man också köra med eccoskor på vägen mot alraret. För de är ju också både bekväma och praktiska.

"Mörk kostym" utgår jag ifrån syftar på en för dagen inköpt ny jacka och byxor i denim.

Förmodar att du också åkte kommunalt både till och från tillställningen.

För varför bry sig om att göra dagen till något elegant, högtidligt och minnesvärt och anstränga sig lite extra?
 
P

Philippe Stern

Guest
Gifter man sig iförd en DJ, då kan man också köra med eccoskor på vägen mot alraret. För de är ju också både bekväma och praktiska.

"Mörk kostym" utgår jag ifrån syftar på en för dagen inköpt ny jacka och byxor i denim.

Förmodar att du också åkte kommunalt både till och från tillställningen.

För varför bry sig om att göra dagen till något elegant, högtidligt och minnesvärt och anstränga sig lite extra?
Låter som du har hela upplägget klart för dig den dagen du hittar en man/kvinna som vill gifta sig med dig. Kör på bara. Våga gå din egen väg. I support you.
 
P

Philippe Stern

Guest
Redan avklarat. Sedan länge. Men det var nog inget i din smak precis. Både frack och traditioner. Klockan var en guldklocka som tillhört min farfars far.

Ser fin ut. Tradition är bra och fint ibland. Ibland krävs det andra tag. Ett högsommarbröllop i frack kändes inte rätt för oss. På vår bröllopsmiddag var vi ca 90 pers. Jag slog i glaset när alla hade satt sig. Alla kollade på mig när jag tog av kavajen och slipsen, knäppte upp kragknappen på skjortan och kavlade upp ärmarna. Sen jag jag efter jag hälsat alla välkomna: -Vi är här för att ha kul. Nu är det fest. Släpp loss nu. Nu kör vi. Skåååål!
 
P

Philippe Stern

Guest
Ser fin ut. Tradition är bra och fint ibland. Ibland krävs det andra tag. Ett högsommarbröllop i frack kändes inte rätt för oss. På vår bröllopsmiddag var vi ca 90 pers. Jag slog i glaset när alla hade satt sig. Alla kollade på mig när jag tog av kavajen och slipsen, knäppte upp kragknappen på skjortan och kavlade upp ärmarna. Sen jag jag efter jag hälsat alla välkomna: -Vi är här för att ha kul. Nu är det fest. Släpp loss nu. Nu kör vi. Skåååål!
Sen hade jag Benny & Nisse som underhållning och toastmasters. Ni som känner till Benny & Nisse vet att det blev en fest gästerna ännu inte glömt bort.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Gifter mig nästa sommar och har inte bestämt mig för vilken klocka jag ska ha.
Antingen sätter jag den här på svart krokodil:
image.jpeg


Eller så blir det favoritklockan:
image.jpeg

Nackdelen med Tudor DD är att den är lite stor som dressklocka.
Nackdelen med Rolex Precision är att det är gult guld och min ring är i platina. Svårt val....

Knepigt det där men jag hade satsat på precision:) stål och platina kan ju skära sig också;)
image.jpg
 

DrDre

Patek
Den rovan föll mig i smaken, vilken läcker pjäs! Jag gillar 24-timmars indexet, sub-sekunden, visarna... och att det är arvegods gör ju inte saken sämre.

Tackar. Det var en 50-årspresent till min farfars far från några bröder i Frimurarna. Därav den lilla mursleven i guld (det är en symbol man använder där). Borde varit ngn gång runt början på 30-talet.
 

CyberAndre

Cartier
Letade i gömmorna och fann en fin bild på min klocka jag bar på mitt bröllop. Vilken klocka bar du? Har du den kvar? Vilka kläder bar du?

Jag bar mörk kostym och vit skjorta. Klockan: ROLEX, Oyster Perpetual, Datejust, Chronometer, Ref nr. 16013 F, Serie nr. 5900454, Cal 3035, Verk nr. 0492908, Boett nr. 16000, herrur, 36 mm, stål/guld, automatisk, plexiglas, datum, Jubileelänk, viklås, Ref nr. F/455, ca 1981. Klockan har jag inte kvar. Ångrar att jag sålde den.

rolex dj.jpg


Hittade också en liten film...
Vilken fin klocka! Det var väl ändå dumt att sälja den.
Eftersom jag undvikit att gifta mig i alla år så kan jag tyvärr inte redogöra något i frågan. Men om jag gör det så lovar jag att skicka bilder här.
 

CyberAndre

Cartier
Jag har då för min del aldrig förstått varför en annan klädkod gäller för brudgummen än för gästerna (om man tvingar alla andra att bära frack etc. får man väl ha en själv antar jag). Men detta med att sticka ut klädmässigt får mig alltid att tro att brudgummen har någon form av brudkomplex.
Det verkar komplicerat att gifta sig. Jag tror jag avvaktar.
 
Topp