• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har inte haft den så länge men gillar den mer och mer så var inte ett köp jag ångrar.
image.jpg
 

Randel

Cartier
Sinn U1 SDR: 182gram tyskt ubåtsstål på gummi, solid som tusan, lume som en fackla, och ett ETA 2824-2 som diffar på mindre än 2 sekunder per dag. Det ENDA som gjort mig besviken med den här är att jag inte alls fick ligga så mycket mer här hemma med den som jag trodde :shifty:

DSC_5925.jpg
 

Roger.SWE

Omega
En Sinn 857(utan UTC) med slållänk och svart gummiband står på min önskelista. Jag tycker att den är otroligt ren och snygg. Den hade varit ännu snyggare utan datumet. jag förstår inte varför alla tillverkare envisas med att klämma dit ett fult datumfönster :banghead:

Testar en Sinn 857 .jpg


En bild när jag provkör en 857:a hos "Erikson Urhandel" i Sundbyberg :)

/Roger
 

Roger.SWE

Omega
Det är sällan man ser en Sinn till salu i Sverige. Är alla Sinn-ägare så nöjda med sina klockor eller säljs det för få i/till Sverige?
Är det bra eller dåligt att dom har bytt från ETA till Sellita?
Jag är sugen på en 857 utan UTC och den hade ETA, men nu mera SW300-1.
 

Ice

Omega
Äger en Sinn 6000 Finanzplatzuhr. Fantastiskt elegant och ändå sportig klocka med kronograf, tre tidszoner, genomskinlig baksida, vattentät 100m. Och med en mkt fin träbox med extra kalvarmband och med verktyg för byte. Enda nackdelen är att den är lite för tjock men funkar ändå som en dressare...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Sitter och funderar på en U1:a, 103:a med uct eller kanske en ezm 3.
Var någonstans handlar man dessa till ett så bra pris som möjligt?
Är en snål rackare med en sketen lärarlön så billigast är bäst för mig.
Ska till New York i påsk. Finns det kanske lite "over there"?
 
Det dyker upp en hel del beggade Sinn på TZUK. Kolla ebay.de också, för där kommer de upp ganska ofta.

Jag har aldrig ägt en Sinn, men har klämt på 556 och UX.
556an är tyvärr lite för liten för mig.
UXen, tycker jag är riktigt cool. Gillar utseendet skarpt och även det faktum att man kan se urtavlan bra i alla vinklar. Självklart gillar jag även att den klarar 5000 meter. Det är en av de väldigt få batteridrivna klockor jag skulle kunna tänka mig.

sinnux.jpg

sinn-023.jpg

Ser ju ut som jag bör testa med ett nato på min 556 i sommar:woot:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp