• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller ej?

keroro

Rolex
2-Faktor
Spännande, säljaren kommer dra ut på detta och komma med någon dålig bortförklaring som slutar med att han vill ha betalt och att han ska skicka klockan till dig istället. Givetvis räcker det om du betalar hälften så du känner dig trygg. :)

No deal, no deal.
Är inne på detta spåret också. Han hör säkert av sig under morgondagen och har fått förhinder... men kom ihåg att det är lika tråkigt att bli blåst på 42k en lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag och torsdag också... :depressed:
 

lex

Omega
Spännande.
Jag hoppas den är äkta men jag tycker datumförtoringen och indexmarkeringarna känns skumma.
 

Platinum

Cartier
Jag tycker någonting känns lite off med den, möjligtvis loggan kanske? Helt novis på det men hoppas för din skull att den faktiskt är äkta och att det blir en grym fredag.
 

Kris.P

Breitling
Återkoppling om affären?
Dök han upp?
Håller på med sms-konversation. Hans "företag" har som riktlinjer att få en inbetalning på deras konto via swish, paypal eller banköverföring innan de överlämnar ett urverk. Jag har sagt att jag vill inte göra en inbetalning innan jag ens sett klockan. Vi ska ju mötas upp och då kan jag swisha över direkt om allt går smidigt till men tydligen går det inte...
 
G

GENERAL

Guest
Håller på med sms-konversation. Hans "företag" har som riktlinjer att få en inbetalning på deras konto via swish, paypal eller banköverföring innan de överlämnar ett urverk. Jag har sagt att jag vill inte göra en inbetalning innan jag ens sett klockan. Vi ska ju mötas upp och då kan jag swisha över direkt om allt går smidigt till men tydligen går det inte...
Scam alert!
 

holma20

Panerai
Håller på med sms-konversation. Hans "företag" har som riktlinjer att få en inbetalning på deras konto via swish, paypal eller banköverföring innan de överlämnar ett urverk. Jag har sagt att jag vill inte göra en inbetalning innan jag ens sett klockan. Vi ska ju mötas upp och då kan jag swisha över direkt om allt går smidigt till men tydligen går det inte...
Skit i den , de låter inte bra alls..
Skicka absolut inte över 1 ända spänn. Innan du sett den och fått allt bekräftat,
Vill du ha en sub titta här på forumet ist!
De ända jag personligen handlar på tratten är vintage omega, skulle aldrig införskaffa en sub därifrån..
 

ScubaKing

Audemars
Håller på med sms-konversation. Hans "företag" har som riktlinjer att få en inbetalning på deras konto via swish, paypal eller banköverföring innan de överlämnar ett urverk. Jag har sagt att jag vill inte göra en inbetalning innan jag ens sett klockan. Vi ska ju mötas upp och då kan jag swisha över direkt om allt går smidigt till men tydligen går det inte...

Inga tidigare affärer, Tradera, För billigt...Jo tjena! Och han vill ha betalt i förväg o_O. Lägg ut nummer här så ska jag hjälpa dig spåra det om jag får träff i maskinerna här på jobbet i alla fall :D. I övrigt så häng ut honom här med namn och rubbet.
 

holma20

Panerai
Inga tidigare affärer, Tradera, För billigt...Jo tjena! Och han vill ha betalt i förväg o_O. Lägg ut nummer här så ska jag hjälpa dig spåra det om jag får träff i maskinerna här på jobbet i alla fall :D. I övrigt så häng ut honom här med namn och rubbet.
Ta de i PM :)
Lär va kontant kort om inte annat :/

Edit: men slå in nr i swish så ser du ju namnet i BankID appen @Kris.P
 

M.U

Rolex
Klart han vill ha pengar i förskott!
Om en kund kommer in och vill beställa whatever så går aldrig en faktura iväg innan kunden fått sin produkt. Bussines 101...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller på med sms-konversation. Hans "företag" har som riktlinjer att få en inbetalning på deras konto via swish, paypal eller banköverföring innan de överlämnar ett urverk. Jag har sagt att jag vill inte göra en inbetalning innan jag ens sett klockan. Vi ska ju mötas upp och då kan jag swisha över direkt om allt går smidigt till men tydligen går det inte...
Sa ju det. :)
 
Klockan på bilden är då säkert äkta, men har väl troligtvis aldrig funnits några intentioner på att faktiskt överlämna den, om den öht funnits i hans ägo.
 

hedbrg

Panerai
Exakt samma bilder som i den här annonsen http://www.chrono24.in/rolex/rolex-submariner-date---116610ln----id3469864.htm

zWXCrV.jpg
 
Topp