• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller ej?

Kris.P

Breitling
Då var det som många befarat, allt var bara ett påhitt. Vill börja att tacka er, jättebra bollplank.

Nu till dessa bedragare. Skickade att jag inte gick på det äpplet. Efter ha spelat på att jag inte kan sånt här, vill träffa face2face, har inte paypal, första gången jag köper något på nätet etc. Fick han tydligen nog. Svaren tog allt längre tid. Efter att hedbrg lagt upp länken var det ju väldigt uppenbart. Stort tack! Samtidigt skickade jag att det kommer bli en anmälan och att jag kommer vara mer seriös än vad de är med deras så kallade företag. Vill inte att någon annan ska bli drabbad och lurad.

Företaget heter: Watch_store, JK-klockor
Lita inte på personer som kallar sig:
Jan Kohn
Martin Wallin 0723979530
och Filip 0708418417
De heter nog inte så egentligen.

Swedbank konto 8105-9,933165760-2
 
Senast ändrad:

M.U

Rolex
Men testa skicka till det numret ni hade sms kontakt på? Han kanske är så dum att han har det kopplat till swish...
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
zzzzJan Krohn
zzzzSolarvsplan 7 lgh 1001
436 43 Askim


Personnummer:
zzzz19640628-XXXX
Förnamn:
zzzJan Ingvarzzz
Tilltalsnamn:
zzzzJanzzz
Efternamn:
zzzzKrohnzzz
Ålder:
51 år (och 334 dagar)
Relation:
Personen är inte gift
Födelsedatum:
1964-06-28 (en söndag för 18 961 dagar sedan)
Födelsedag:
28 juni (en tisdag om 32 dagar)




zzzzJK-KLOCKOR
ORG.NR: 640628-XXXX
BOLAGSFORM: Enskild firma

F-skatt saknas


La några zzz framför så att inte denna tråden dyker upp om någon googlar på honom.
 

M.U

Rolex
zzzzJan Krohn
zzzzSolarvsplan 7 lgh 1001
436 43 Askim


Personnummer:
zzzz19640628-XXXX
Förnamn:
zzzJan Ingvarzzz
Tilltalsnamn:
zzzzJanzzz
Efternamn:
zzzzKrohnzzz
Ålder:
51 år (och 334 dagar)
Relation:
Personen är inte gift
Födelsedatum:
1964-06-28 (en söndag för 18 961 dagar sedan)
Födelsedag:
28 juni (en tisdag om 32 dagar)




zzzzJK-KLOCKOR
ORG.NR: 640628-XXXX
BOLAGSFORM: Enskild firma

F-skatt saknas


La några zzz framför så att inte denna tråden dyker upp om någon googlar på honom.
Detta bör väl ändå bryta mot forumets regler...? Visst om man varnar för denna mannen men med all info du la precis ut..? Låt TS göra en polisanmälan istället.
 

månljus

Panerai
Tråkigt att det inte blev någon klocka TS men bra att du inte förde över några pengar i alla fall. Håller dock med talaren ovan. Känns inte ok att hänga ut folk.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Då vet vi…och du slapp bli blåst på mycket pengar.
Köpa säljaren och verifiera äkthet är det som gäller!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Varför inte? Om det uppenbarligen är någon fuffens är det väl utmärkt att varna oss andra?
 

månljus

Panerai
Bra att @osverigeo ger oss info om bedragaraset!
Varför inte? Om det uppenbarligen är någon fuffens är det väl utmärkt att varna oss andra?
Ja! Hurra! Häng ut dom bara! Och sen spöar vi skiten ur dom vi tror har gjort något redan innan dom döms för något brott!

För att vara seriös. Nej det är inte bra. Ni vet om att TS blev medlem i går? Nu säger jag inte att det är så i det här fallet men förstår ni hur lätt det skulle vara för TS att bara fabricera ihop hela storyn för att hänga ut någon som är oskyldig? Vi vet egentligen ingenting och det är inte upp till oss att vara åklagare, domare och bödel.

Som sagt inget mot just dig TS. Utan för att argumentera i diskussionen.
 

ScubaKing

Audemars
zzzzJan Krohn
zzzzSolarvsplan 7 lgh 1001
436 43 Askim


Personnummer:
zzzz19640628-XXXX
Förnamn:
zzzJan Ingvarzzz
Tilltalsnamn:
zzzzJanzzz
Efternamn:
zzzzKrohnzzz
Ålder:
51 år (och 334 dagar)
Relation:
Personen är inte gift
Födelsedatum:
1964-06-28 (en söndag för 18 961 dagar sedan)
Födelsedag:
28 juni (en tisdag om 32 dagar)




zzzzJK-KLOCKOR
ORG.NR: 640628-XXXX
BOLAGSFORM: Enskild firma

F-skatt saknas


La några zzz framför så att inte denna tråden dyker upp om någon googlar på honom.

Varför Z före, det är väl jättebra om personer hittar honom via en enkel google sökning och på så sätt slipper förlora en massa pengar i en affär. I övrigt tycker jag trådskaparen gjorde helt rätt som postade info om personen i fråga. Det är precis sådant här som hjälper andra att inte råka ut för personen i fråga.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Varför Z före, det är väl jättebra om personer hittar honom via en enkel google sökning och på så sätt slipper förlora en massa pengar i en affär. I övrigt tycker jag trådskaparen gjorde helt rätt som postade info om personen i fråga. Det är precis sådant här som hjälper andra att inte råka ut för personen i fråga.
Du har rätt!

Jan Krohn
Solarvsplan 7 lgh 1001
436 43 Askim
 

Kris.P

Breitling
Ja! Hurra! Häng ut dom bara! Och sen spöar vi skiten ur dom vi tror har gjort något redan innan dom döms för något brott!


För att vara seriös. Nej det är inte bra. Ni vet om att TS blev medlem i går? Nu säger jag inte att det är så i det här fallet men förstår ni hur lätt det skulle vara för TS att bara fabricera ihop hela storyn för att hänga ut någon som är oskyldig? Vi vet egentligen ingenting och det är inte upp till oss att vara åklagare, domare och bödel.

Som sagt inget mot just dig TS. Utan för att argumentera i diskussionen.


Förstår dina argument helt och hållet. Du behöver inte tro på min story, jag kan bara säga att jag kommer kunna sova gott med vetskapen att jag inte gjort något fel och förhoppningsvis hjälpt andra att tänka sig för och få en tankeställare. Tyvärr så finns det många hala personer där ute som jag tror i detta fallet har tagit någon annans identitet då killarna jag snackade med lät inte som de var äldre än 30. Kan tom varit en och samma person hela tiden.
 
Senast ändrad:

Andy McB

Rolex
Förstår dina argument helt och hållet. Du behöver inte tror på min story jag kan bara säga att jag kommer kunna sova gott med vetskapen att jag inte gjort något fel och förhoppningsvis hjälpt andra att tänka sig för och få en tankeställare. Tyvärr så finns det många hala personer där ute som jag tror i detta fallet har tagit någon annans identitet då killarna jag snackade med lät inte som de var äldre än 30. Kan tom varit en och samma person hela tiden.
Detta innebär att det kan få rätt ödesdigra konsekvenser när man hänger ut någon som man gjorde ovan.
 

Kris.P

Breitling
Detta innebär att det kan få rätt ödesdigra konsekvenser när man hänger ut någon som man gjorde ovan.
Exakt. Personen Jan Krohn är enligt mig och det är bara spekulationer, oskyldig. Men vill bara upplysa att skulle hans namn (eller JK som företag, Martin Wallin, Filip på watch store)dyka upp vid någon försäljning tänk till och undersök saken en extra gång!
 
Senast ändrad:

Swagger

Omega
En ny pajsare på forumet pekar med hjälp av en annan ut en kanske oskyldig snubbe som genom bedragare fått ditt namn besudlat. Briljant!!! Jönssonligan i högforma. :facepalm:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nä han byter identitet och den som fått sin identitet stulen kan potentiellt få en del mindre roliga samtal eller besök tack vare ett gäng klocknördar som leker detektiver.
Vet inte vad du har för syn på KS-folket men hur många tror du ringer eller besöker en helt främmande person som de facto inte ens lurat någon på pengar?
Det är ingen våldtäktsman eller barnamördare som outats så slappna av ;)
 

Platinum

Cartier
Vet inte vad du har för syn på KS-folket men hur många tror du ringer eller besöker en helt främmande person som de facto inte ens lurat någon på pengar?
Det är ingen våldtäktsman eller barnamördare som outats så slappna av ;)
Nej, men det kan vara fråga om förtal och därmed även emot reglerna på KS..
 
Topp