• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta eller kopia - Breitling:

Den här tråden tog ju en spännande vändning! Hur tänkte han förresten på Flashback när han undrade över äktheten på klockan, men bara lade upp bilder på samma modell? :D
Va? Har han lagt upp äkta bilder från en AD och frågat om han har en äkta Breitling? Inte alla hästar i hagen på denna killen i så fall. Inte skarpaste kniven i lådan. Etc...
Måste nog in å läsa på Flashback lite.

Trist när tilliten till forumet och dess medlemmar ska behöva sjunka för att det finns enstaka idioter :(

Tack för alla seriösa svar.

Dock är jag inte lika seriös på flashback, precis som 70% av resten av användarna.
Detta forum gillar jag och är här för att stanna.

Verkligen tack för alla svar, idag blir det stjärnurmakarna för att få reda på om ni har rätt har, jag hoppas på det :)

mvh

Har nu kollat ordentligt. Man kan anta att detta är en kopia. Se exempelvis hur stort Chronometre är skrivet, titta på r och e och jämför med G (i ordet Breitling).

Hoppas nu att det är en kopia han "häleriat".

Vad fan - Jag vill inte att en usel hälare ska vara medlem här på KS! Kan man inte banna sådana!
Annars anser jag att forumreglerna genast bör ändras! :mad:

Du måste vara en riktig ärkeidiot som från första början ens kommer på tanken att "hitta på" att klockan är stöldgods (men vi alla vet att du bara försöker dölja ditt misstag när du försöker förklara dig).

Logga ut härifrån och kom aldrig tillbaka!

Det blir bara värre och värre, säg att du skämtar Andreas?

The bigger it gets, the bigger the idiots get.
När man vet att sådant folk huserar på forumet kanske folk ser över vad dom postar för bilder.

så vill vi inte ha det, kanske dags att kika över vissa saker ?

Mvh

Vilken pajas. Man måste älska de här "hittade en fin klocka, är den äkta? Trådarna". 99,99999% av gångerna är det skit. Annars är det riktigt fint typ en vintage Longines LD. Har fortfarande inte släppt den, grymt fin.

Håller med om att trådstartaren skall bannas, det måste finnas gränser.

Svårt... Men pärlan på vridringen ser inte 100% centrerad ut, jag tror det är en välgjord kopia.

Vi andra köper klockor för 10 000-lappar (finns dom kvar förresten?), medans folk går å snor kopior. Fan. Blir bara irriterad över en sådan här tråd. Att jag och andra inte kan så mycket om klockor och frågar är väl en sak, men att jobba (handla, uppmuntra, nedmuntra m.m.) med stöldgds, det är ju fan olagligt, och borde förbjudas på forumet!

Vi andra köper klockor för 10 000-lappar (finns dom kvar förresten?), medans folk går å snor kopior. Fan. Blir bara irriterad över en sådan här tråd. Att jag och andra inte kan så mycket om klockor och frågar är väl en sak, men att jobba (handla, uppmuntra, nedmuntra m.m.) med stöldgds, det är ju fan olagligt, och borde förbjudas på forumet!

Det är förbjudet på forumet, och enligt lagen.

Wayne: Nej det är inget stöldgods. Vad jag skriver på ett oseriöst forum som flashback har ingen betydelse.
Den kom till mig, helt lagligt.

Jag lägger ner denna tråden nu, då det bara blir massor med offtopic.
Kommer skriva ett inlägg till, efter jag varit och kollat om den är äkta eller inte. Kanske kul för vissa här att veta då vi hade bra diskutioner tidigare i tråden.

mvh

Wayne: Nej det är inget stöldgods. Vad jag skriver på ett oseriöst forum som flashback har ingen betydelse.

Kommer skriva ett inlägg till, efter jag varit och kollat om den är äkta eller inte. Kanske kul för vissa här att veta då vi hade bra diskutioner tidigare i tråden.

mvh
Tills vi hittade lik i garderoben menar du?

mvh

Hett om öronen?

mvh

Grattis till polisanmälan och välkommen härifrån.

Jag googlade ref:en och "stolen" och hittade en kille i USA som efterlyste sin stulna klocka och vars beskrivning stämde med denna. Han efterlyste den nu i slutet av mars 2013. Tror ni det kan vara en match?
Jag har mejlat killen.

Lägg upp den infon på flashback så dyker det nog upp ännu mer info om tjuven. De brukar kunna leta fram det mesta där...
Lägg upp den infon på flashback så dyker det nog upp ännu mer info om tjuven. De brukar kunna leta fram det mesta där...

Det är tyvärr otillåtet att "outa" användare där så all information om honom får skrivas här. Men både Flashbackmedlemmarna och polisen känner till den här tråden.

Tillbaka
Topp