• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta eller kopia - Breitling:

Nu kan ni gotta er, min breitling är bra kopia från kina, endast urverket talade om för urmästaren att den var kopia.
Outa mig hur mycket ni vill.
Jag har inget att dölja.

Stjärnurmakarna är en mycket stor kedja med ett otal butiker. Det känns en smula raljant att kort o gott skriva de är sämst. Personligen tror jag personalens kunnande varierar från butik till butik. I Karlskrona där jag bor har Stjärnurmakarna en heltidsanställd urmakare som förefaller vara kunnig. Han har hjälpt mig med enklare ingrepp samt att vi stått och pratat lite om urverk och klockor i största allmänhet. Skulle gärna vilja veta vad du baserar ditt omdöme på?

personalen kan ingenting förutom att dra ditt kort i terminalen, jag upplever personalen som väldigt otrevliga och arroganta! har aldrig träffat urmakaren då han aldrig är "där" detta är min uppfattning av det hela! sen är det kul för dig att du har träffat på bra personal men det har inte jag gjort.

Min upplevelse av Stjärnurmakarna är att på mindre orter är det bättre. Kanske har att göra med någon fakta, men kan inte säga exakt vad i så fall.

personalen kan ingenting förutom att dra ditt kort i terminalen, jag upplever personalen som väldigt otrevliga och arroganta! har aldrig träffat urmakaren då han aldrig är "där" detta är min uppfattning av det hela! sen är det kul för dig att du har träffat på bra personal men det har inte jag gjort.

Det kanske skulle kännas en smula mer nyanserat om du kunde precisera vilken/vilka butiker du besökt. Kedjan är som sagt stor.

Nu kan ni gotta er, min breitling är bra kopia från kina, endast urverket talade om för urmästaren att den var kopia.
Outa mig hur mycket ni vill.
Jag har inget att dölja.
Så du menar alltså följande - den klockan som du VET ÄR STULEN, visar sig "bara vara en fake" efter att du gått till Stjärnurmakaren för kontroll, med förhoppningen att den är äkta - och då gör det inget att den är stulen???

Om jag rånar någon på ens plånbok, som sedan när jag tittar i den visar sig vara tom, då gör det inget alltså?

Jag försöker förstå hur du tänker - slutsatsen är att du inte gör det övervhuvudtaget - så gör oss alla en tjänst och radera ditt konto omgående.

Fråga mig inte varför, men jag är ganska insatt i fake klockor sedan den här hobbyns barnsbarn och klockan är förmodligen äkta då det inte har gjorts någon Superocean Chronograph kopia med professional 2 armband i Valjou utförande. Det finns väldigt många kopior men de kvalitativa replikor med ''korrekta'' urverk är betydligt färre och relativt lätta att spåra/jämföra.
Superocean Chrono finns mig veterligen finns bara som kopia i quartzutförande och då inte med korrekt armband, varav jag är 99% säker på att klockan är äkta och isåfall förmodligen stulen.

Extra olustigt att jag har via TheKing har köpt precis samma modell förra veckan. : /

Superocean Chrono finns mig veterligen finns bara som kopia i quartzutförande och då inte med korrekt armband, varav jag är 99% säker på att klockan är äkta och isåfall förmodligen stulen.

OM han har kollat upp äktheten, vilket han säkert inte har och OM de har kommit fram till att den är äkta, så är det självklart så att han skriver att den inte är äkta ändå för att slippa att personer ska leta vidare efter honom och klockan. Den dyker säkert upp billigt på blocket eller säljs till en kompis den närmsta veckan. Hoppas innerligt att han åker fast.

Tillbaka
Topp