• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta Muller?

Vonlind

Panerai
Hej, är på västkusten i Australien, klev in på en pawnshop här och såg denna med serie nr 46335850... Hjälp till gärna!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    97.9 KB · Visningar: 842
  • image.jpeg
    image.jpeg
    97.9 KB · Visningar: 1,330

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Även om den var äkta och kostade $125, så skulle jag inte ha köpt den, då den hade den flummigaste tavlan ever, hur i hela j... friden skall man kunna veta vad klockan är, ehe, är den 12:30 eller är den 08:10 eller är det bara jag som är riktigt jävla dum i hela jävla huvudet :D:bag::cigar:!!!

image-jpeg.234451
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Även om den var äkta och kostade $125, så skulle jag inte ha köpt den, då den hade den flummigaste tavlan ever, hur i hela j... friden skall man kunna veta vad klockan är, ehe, är den 12:30 eller är den 08:10 eller är det bara jag som är riktigt jävla dum i hela jävla huvudet :D:bag::cigar:!!!

image-jpeg.234451
Jag hittade en liten videosnutt som visar klockans halvgalna komplikation ;)
Att ingen annan kommit på denna innovativa grej inom tidsvisningen innan är ju ett mysterium.
https://www.franckmuller.com/en/collections/ladies-collection/crazy-hours/

Klockan på denna bild visar 12:10 BTW !
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Även om den var äkta och kostade $125, så skulle jag inte ha köpt den, då den hade den flummigaste tavlan ever, hur i hela j... friden skall man kunna veta vad klockan är, ehe, är den 12:30 eller är den 08:10 eller är det bara jag som är riktigt jävla dum i hela jävla huvudet :D:bag::cigar:!!!

image-jpeg.234451
12:10...

Äsch, var visst tvåa...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Även om den var äkta och kostade $125, så skulle jag inte ha köpt den, då den hade den flummigaste tavlan ever, hur i hela j... friden skall man kunna veta vad klockan är, ehe, är den 12:30 eller är den 08:10 eller är det bara jag som är riktigt jävla dum i hela jävla huvudet :D:bag::cigar:!!!

image-jpeg.234451
Om man byter ut urtavlan mot en traditionell dito kanske man kan få folk att tro att de hamnat i "Twilight Zone" ?
 

par

Patek
2-Faktor
Även om den var äkta och kostade $125, så skulle jag inte ha köpt den, då den hade den flummigaste tavlan ever, hur i hela j... friden skall man kunna veta vad klockan är, ehe, är den 12:30 eller är den 08:10 eller är det bara jag som är riktigt jävla dum i hela jävla huvudet :D:bag::cigar:!!!

image-jpeg.234451
Du är för gammalmodig min vän!
 

Rixard

Cartier
Kan du öppna upp den och ta en bild på urverket också? Så kanske det är lättare att avgöra om den är äkta. Själva komplikationen är vad jag förstått det ganska simpel så den är säkert lätt att reproducera för förfalskare... Men håller tummarna ändå för dig ;)
 

marer

Cartier
Häftig! Öppna och kolla verket. Kopiorna på denna klocka verkar ligga runt 100 dollar så risken är ju att det är en sån tyvärr. Men håller tummarna för att du gjort ett kap!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Sjuuuukt spännande!
Under en lusentapp så var det givetvis värt att chansa! Hoppas på en äkta, så klart.
Om inte så kanske bulldozern kan göra någonting av den? ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Gå till en AD och kika upp den eller öppna baksidan och fota, är nog det enda sättet att säkert veta
 
Topp