• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det jag som köpare som gjort fel, eller han som säljare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Du är så sjukt löjlig som inte håller dig till pm, feg jävel som behöver uppbackning på varenda inlägg :)
Nej behöver ej uppbackning. Men du har en tendens att ljuga ihop vad jag skrivit på PM. Du har brutit mot reglerna genom budgivning samt sälja någon annans klocka.
Jag vill att du donerar mina 300 kr, samt uppskattar om du skickar en collar till mig. Jag ger dock upp nu, ska återgå till plugget. Du är hopplös.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Absolut inte. Men varför ska detta vara en forumtråd och inte en konversation i pm? Jag köper köparen lägger ett omdöme, det är helt rätt att ge kritik.
Om någon säljare/köpare vägrar rätta sig är det väl bra att det blir en diskussion om det så man kan göra en bedömning om vilka man vill undvika i framtiden?
 

oystercase

Cartier
Därför att du beter dig helt åt skogen och inte verkar begripa det.

Det finns inga mellanting för att göra rätt i det här fallet. Skicka den "upphittade" delen och swisha tillbaka 300 kr (eller donera dem som köparen så ge tilt erbjudit om det nu känns bättre).

Hade jag varit admin hade jag slängt ut dig från forumet med huvudet före.
 
J

Jimmy042

Guest
? Var ju du som räknade fel, inte han som höjde priset. Så det är väl ingen budgivning? Däremot ytterst märkligt att inte upplysa köparen om felräkningen.

Det var kanske dumt av mig att inte gå ut och ändra annonsen innan jag sålde, men det var som sagt ett väldigt intresse för klockan. Och jag sålde till den som erbjöd mig den högre summan.
Oavsett hade den aldrig sålts för 3500kr när jag väl insåg att min prissättning var för låg.

Och uppenbarligen var köparen nöjd med priset annars hade han aldrig swishat.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Det var kanske dumt av mig att inte gå ut och ändra annonsen innan jag sålde, men det var som sagt ett väldigt intresse för klockan. Och jag sålde till den som erbjöd mig den högre summan.
Oavsett hade den aldrig sålts för 3500kr när jag väl insåg att min prissättning var för låg.

Och uppenbarligen var köparen nöjd med priset annars hade han aldrig swishat.
Roligt sätt att resonera.
 
J

Jimmy042

Guest
Kan uppbackningen tyda på att du har totalt fel? Verkar som ingen håller med dig så kanske läge för lite självransakan.
Det gör mig inget.
Köparen betalade det han sa, jag har inte lurat någon. Stor skillnad på om han swishat mer än avtalat. Då vore det illa, men avtalat pris är inget konstigt. Även om köparen räknat fel, det är hans ansvar.

Enda "felet" var att där saknades en liten plupp i länken, vilken jag erbjudit mig ordna
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Vad är det konstiga? Läs vilket avtal som helst från en butik, de tar rätten att ändra pris även i efterhand. Jag vill självklart ha bra betalt för saker jag säljer, det är inte välgörenhet
Eftersom du har lagt ut klockan till försäljning för 3500 kr är det uppenbart att köparen räknat fel och betalat 300 kr för mycket. Att du hade tänkt ändra annonsen till 3 800 förändrar ju inte saken. Klantigt av köparen, absolut. Men otroligt småsint av dig att nöjt behålla pengarna.
 
J

Jimmy042

Guest
Eftersom du har lagt ut klockan till försäljning för 3500 kr är det uppenbart att köparen räknat fel och betalat 300 kr för mycket. Att du hade tänkte ändra annonsen till 3 800 kör förändrar ju inte saken. Klantigt av köparen, absolut. Men otroligt småsint av dig att nöjt behålla pengarna.

Isåfall skulle han returnera klockan. Så hade jag sålt den för 4500 en vecka senare.

Men det ville han inte.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp