• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är ni klocksamlare?

Jag säger som @Skeeter , de blir liksom kvar. Har 8st idag, och en kul Vostok på ingång från Moskva!
image.jpg

Jag är nog klocksamlare, jag grunnar och funderar länge innan jag köper nya (eller gamla) klockor och jag har inga planer på att sälja någon av dem.. Någonsin !

Jag anser mig inte vara en klocksamlare men tråden gjorde att jag räknade hur många jag har som jag kan stå för. Det var 26 st :angel:Jag flippar inget men blev överraskad av antalet.

Men nej, jag är ingen klocksamlare. Jag samlar inte på klockor med speciella tavlor eller liknande. Bara det som ögat gillar....

• Like
Reactions: JLW
Jag har 3 riktigt dyra nu, min ambition är att bara ha 1.
Jag vill verkligen vara OWG med min Root Beer, men något stoppar mig. Även fast jag har använt den 99% av tiden i ett år nu med en 1803 DayDate som jag knappt aldrig bär.
Men något stoppar mig.

Kan min paketöppning ändra mig? Kan den bli min OWG klocka?
Vänta 1 månad så får ni se! ;)

Tycker man samlar klockor när man har flera klockor som svarar mot samma behov utan egentlig anledning. Har du 3 dykare? Då är du samlare. Har du en dykare, en dress och en racing? Då är du inte samlare.
Stämmer in på denna. Behovet måste vägas in. Samma med skor och skjortor mm. 20 skjortor för någon som bär dem 7 dagar i veckan är ingen samling men för den som bara bär dem ett par gånger om året.

Samlare, hoarder, oklart... Har ett par rollar, kanske en till idag, fyra nyare seamaster, en speedy, en liten väska fylld med vintagegrejer, omega, lemania, technos o massa annat. Någon kasse med kul kaplansfynd som inte är genomgånget än. Och sist men inte minst, säkert 100+ swatchar.

Senast ändrad:
SVAR JA! Johan Adam! Jag kan nog kalla mig för samlare, jag samlar på automatiska armbands ur, det är min röda tråd, sen att det är eller har gått och blivit en och annan Rolex, är mer en tillfällighet, dock så måste det vara fullset. Jag samlar även på Camel Trophy klockor trots att dom ej har automat verk i sig, tycker det är kul att samla, är nog samlare när det kommer till det mesta, för jag samlar på även på mobiltelefoner, serietidningar, tennisrackets, fina snäckor, stenar, kottar etc, och jag är FAN stolt att kalla mig för samlare. Det enda jag inte samlar på, är nog pengar...
joråå - Kopia.JPG
jag är.JPG
camel.JPG
DSC_5479.JPG
DSC_5505 - Kopia.JPG
DSC_9868.JPG

Senast ändrad:
Just nu har jag 5 klockor, 3 st utan straps. Enligt mig själv är jag ingen samlare men förmodligen enligt mina kompisar (är 16år) då det inte är många i min ålder som har så många klockor.

Är nog i mellanlandet, har inte så många klockor (6st) som är lite vettiga dock långt ifrån dyra det var jag ingen som är :) men avser inte att sälja och har en tendens till att behålla saker jag köper då jag ofta begrundar dem väl och väntar länge med inköp. Av den anledningen avverkas ju inte heller så många ur då jag måste börja från noll i sparandet varje gång :)

Ingen samlare. Nöjer mig med 6-7 japanska kvalitetsklockor, men vägen dit verkar krokig. Kul tråd förövrigt

Nej, ingen samlare. Jag är en flippare. Har ett gäng (5-6) som täcker standardbehoven men dom byts ständigt ut.

Den vanligaste frågan jag får om mina klockor är "-Hur många har du nu?"
Kvalité inte kvantitet!

Jag insåg när jag satt på 7-8 stycken armbandsur att jag faktiskt plötsligt har något man kan kalla för en samling. Dock var detta verkligen inte målet från början, jag köpte varje klocka för att jag verkligen ville ha just den klockan, och plötsligt var det en mindre samling. Jag har dock inga ambitioner att bli en "klocksamlare", jag skulle snarare i nuläget sälja av några så att de inte ligger och dammar och njuta av de jag använder mest.

Tillbaka
Topp