Riktigt tuff men knappt bärbar om man vill behålla beläggningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt tuff men knappt bärbar om man vill behålla beläggningen?
Ja just fasen, så mycket bättre än plain black <3
Nej du har rätt, jag har sett hur dessa kan se ut efter att dom har använts och beläggnings skavs lätt bort. Det blir väl att jag använder den under mycket lugna och "ordnade" former.Riktigt tuff men knappt bärbar om man vill behålla beläggningen?
Länken lär vara den känsligaste punkten om man gillar den på typ nato, men den är verkligen tuff på länken!Nej du har rätt, jag har sett hur dessa kan se ut efter att dom har använts och beläggnings skavs lätt bort. Det blir väl att jag använder den under mycket lugna och "ordnade" former.
Gänget som missade gårdagen.
Där har du nog rätt, jag är inget fan av nato men jag tänkte att den kanske kan passa på något trevligt gummi.Länken lär vara den känsligaste punkten om man gillar den på typ nato, men den är verkligen tuff på länken!
Thanks! Not sure what exactly it is, but my guess is german, 1930-40, enamel dial, turning bezel. Many of these were military issued, but impossible to say because they weren't marked. I love it, have a time only brother from Sita.Great group here
Please can you tell me what the Flieger Chrono up in the top right is ?
Looks really nice ;-)
Eller hur, Nato nöter dessvärre på boetten Den ser fin ut i sin låda med taggen påLänken lär vara den känsligaste punkten om man gillar den på typ nato, men den är verkligen tuff på länken!
Det tror jag iofs inte att den gör, boettlocket är väl inte belagt heller? Men inget fan av Nato så Tropic är väl bättre om man hittar i rätt färg.Eller hur, Nato nöter dessvärre på boetten Den ser fin ut i sin låda med taggen på
Mot kanterna på insidan av bandhornen och boetten där det möter locket upplever jag att Nato nöter Men som du säger skippar man Nato och kör på tropic eller som Zacke funderade på ett najs gummiDet tror jag iofs inte att den gör, boettlocket är väl inte belagt heller? Men inget fan av Nato så Tropic är väl bättre om man hittar i rätt färg.
Nato är plast vilket är mjukare än stål, så nej, det nöter inte på vanliga boetter om det är rent. Tropic är ju gummi, men visst det kanske finns typ ett Bonetto som passar.Mot kanterna på insidan av bandhornen och boetten där det möter locket upplever jag att Nato nöter Men som du säger skippar man Nato och kör på tropic eller som Zacke funderade på ett najs gummi
Nix, baklocket är inte belagt.Det tror jag iofs inte att den gör, boettlocket är väl inte belagt heller? Men inget fan av Nato så Tropic är väl bättre om man hittar i rätt färg.
Ska bli kul att se resultatet vilket somNato är plast vilket är mjukare än stål, så nej, det nöter inte på vanliga boetter om det är rent. Tropic är ju gummi, men visst det kanske finns typ ett Bonetto som passar.
Tycker det där var ett av de bästa köpen på Kaplans, hade väntat mig att den skulle gå högre. Har haft en exakt likadan men rädslan för att använda en NOS klocka var en av anledningarna till att den tyvärr såldes.
Thanks! Not sure what exactly it is, but my guess is german, 1930-40, enamel dial, turning bezel. Many of these were military issued, but impossible to say because they weren't marked. I love it, have a time only brother from Sita.
Prova ta ett ett nytt natoband och gnugga det mot en diskbänk/ho i stål fram och tillbaka några sekunder med lite lagom lätt tryck.Nato är plast vilket är mjukare än stål, så nej, det nöter inte på vanliga boetter om det är rent. Tropic är ju gummi, men visst det kanske finns typ ett Bonetto som passar.
Rengör bänk och band först, det är ingen raketforskning.Prova ta ett ett nytt natoband och gnugga det mot en diskbänk/ho i stål fram och tillbaka några sekunder med lite lagom lätt tryck.
Vet faktiskt inte, fel pushers är det i alla fall. Den tillhör en svensk klockhandlare!Är verkligen Daytonan kosher?
Vill minnas att vi pratade om den vid GTGn den 15maj och att den är franken.Är verkligen Daytonan kosher?
Visst snackade vi om den? Tavlan sitter numera i ett case med korrekt pushers, de på bilden är monterade på klockan från Kaplans som saknade pushers.Vill minnas att vi pratade om den vid GTGn den 15maj och att den är franken.
Visst snackade vi om den? Tavlan sitter numera i ett case med korrekt pushers, de på bilden är monterade på klockan från Kaplans som saknade pushers.
Själv har jag noll koll på PN, @Spencer66 får gärna ta bort bilden om den inte är kosher! Har för avsikt att endast posta äkta klockor.Är det inte lite pinsamt att visa upp Dr Watch's 6239 med Vietnam tavla, den hör inte hemma på KS.
Tycker det säger väldigt mycket om en handlare som påstår sig vara Rolex kunnig springer omkring med en sådan tavla...
Vad tycker resten av forumet?
Själv har jag noll koll på PN, @Spencer66 får gärna ta bort bilden om den inte är kosher! Har för avsikt att endast posta äkta klockor.
Lurade mig i alla fall. "Jag är inte arg - jag är besviken" summerar det ganska fint.Förstår, tycker dock detta säger väldigt mycket om en handlare som tycker de är ok att stoppa en Vietnam tavla i fel boett och sen pumpa ut den på sociala medier och med lite hjälp här.
Lurade mig i alla fall. "Jag är inte arg - jag är besviken" summerar det ganska fint.
Vad är tellen vad gäller vietnam i detta fall?Är det inte lite pinsamt att visa upp Dr Watch's 6239 med Vietnam tavla, den hör inte hemma på KS.
Tycker det säger väldigt mycket om en handlare som påstår sig vara Rolex kunnig springer omkring med en sådan tavla...
Vad tycker resten av forumet?
Vad är tellen vad gäller vietnam i detta fall?