• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klockbild 2021

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kul initiativ och redan mycket fint.
Svårt att välja men här kommer mitt bidrag. Även om Tanken inte får mest tid så är det nog den som sticker ut mest under året.
29544EAE-8F0A-4944-A683-3D21E096505F.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Lite rolig statistik här på en grå tisdagseftermiddag :
I topp 3 har vi en Explorer II, en Doxa o en Grand Seiko - kul mix o många fantastiska bilder :D
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Inte alls blivit så mycket fotande detta året, men några bilder har det ändå blivit.
Av de jag tagit tyckte jag nog att denna var den rent fotomässigt bästa.
Inte ”haute horlogerie” direkt, men å andra sidan är nog inga av mina klockor det. 😄 Denna är dock en stenhård beater som har sin plats i klockhistorien!

6127DEC2-3BD4-4DD6-9A5B-93B1FBA7FC54.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Visst stämmer det att märket på klockan i mångt och mycket påverkar antalet likes. Det är bara att titta i Vad gör du nu-tråden. En välkomponerad bild med god skärpa på en G-shock får stryk av en intetsägande handledsbild på en Rolex som i sin tur får stryk av en Patek ur fokus 🤷‍♂️

Med det sagt, det här är inte på blodigt allvar och en trådstart som behöver ett flersidigt regelverk 😊🌻

Eftersom TS öppnar upp för nomineringar så lägger jag min röst på @Fliegerchronograph🚁 och den fantastiska Snåldraken 🐲 Årets mest oväntade bild utan konkurrens :)
Kan bara instämma här och det var extra tydligt när jag roterade mellan min 16710 och övriga G-Shocks. GMTn gav så klart fler gillanden oavsett hur "dålig" bilden var medan en G-Shock selektivt scrollas förbi - vilket gör att jag rebelliskt mest bär G-Shocks numera :angel:
 
Topp