• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klockbild 2021

iko

Panerai
2-Faktor
Mycket fint att välja mellan men jag tänker att jag håller det enkelt:
_DSC2605.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tjabba!

Vore det inte lite skoj om vi kunde ha en årlig tävling där man i slutet av året röstar fram den bästa bilden en medlem har tagit på sin klocka? :D (+att man får en riktig ögongodistråd).

Helt öppen för förslag kring hur det skulle gå till men en idé är att man:

1. Postar eller refererar sitt bidrag (kanske tom OK att nominera någon annans bild?) i denna tråd - låt oss säga att man har till 26 december på sig
2. Sedan kan man lägga en poll i detta första inlägg där alla får rösta
3. Första Januari så utannonseras vinnaren med fyrverkerier, smoking, hummermiddagar etc (kanske ett vandrarpris? :D)

Vad tror ni? vore det något? :D

Tack KS

En kul ide men inte ny. Var en liknande förra året.

Instämmer väl med det som sades om indelning men kanske bökigt att få till. Att allt grundas på en enda persons tyckande är kanske också lite konstigt och visst är det säkert så att många struntar i bilden och röstar på klockan.

Exempelvis kan jag tycka att ganska många deltagare i G-Shock tråden hör hemma bland de bästa klockplåtarna på forumet. Men hur många spelar det roll för... Knappt nån sätter ut en sån eftersom de vet det inte är nån idé. Fina bilder man missar.

Sedan vet jag inte varför bilder haussas upp i inlägg heller. - Stäng tråden, det är över, osv. Är nåt så mycket bättre än de andra bilderna talar den säkert för sig själv utan att det ska behöva påverkas från namnkunniga att rösta/likea på någon särskild.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
En kul ide men inte ny. Var en liknande förra året.

Instämmer väl med det som sades om indelning men kanske bökigt att få till. Att allt grundas på en enda persons tyckande är kanske också lite konstigt och visst är det säkert så att många struntar i bilden och röstar på klockan.

Exempelvis kan jag tycka att ganska många deltagare i G-Shock tråden hör hemma bland de bästa klockplåtarna på forumet. Men hur många spelar det roll för... Knappt nån sätter ut en sån eftersom de vet det inte är nån idé. Fina bilder man missar.

Sedan vet jag inte varför bilder haussas upp i inlägg heller. - Stäng tråden, det är över, osv. Är nåt så mycket bättre än de andra bilderna talar den säkert för sig själv utan att det ska behöva påverkas från namnkunniga att rösta/likea på någon särskild.
Tack för din input.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En kul ide men inte ny. Var en liknande förra året.

Instämmer väl med det som sades om indelning men kanske bökigt att få till. Att allt grundas på en enda persons tyckande är kanske också lite konstigt och visst är det säkert så att många struntar i bilden och röstar på klockan.

Exempelvis kan jag tycka att ganska många deltagare i G-Shock tråden hör hemma bland de bästa klockplåtarna på forumet. Men hur många spelar det roll för... Knappt nån sätter ut en sån eftersom de vet det inte är nån idé. Fina bilder man missar.

Sedan vet jag inte varför bilder haussas upp i inlägg heller. - Stäng tråden, det är över, osv. Är nåt så mycket bättre än de andra bilderna talar den säkert för sig själv utan att det ska behöva påverkas från namnkunniga att rösta/likea på någon särskild.

Visst stämmer det att märket på klockan i mångt och mycket påverkar antalet likes. Det är bara att titta i Vad gör du nu-tråden. En välkomponerad bild med god skärpa på en G-shock får stryk av en intetsägande handledsbild på en Rolex som i sin tur får stryk av en Patek ur fokus 🤷‍♂️

Med det sagt, det här är inte på blodigt allvar och en trådstart som behöver ett flersidigt regelverk 😊🌻

Eftersom TS öppnar upp för nomineringar så lägger jag min röst på @Fliegerchronograph🚁 och den fantastiska Snåldraken 🐲 Årets mest oväntade bild utan konkurrens :)

904F1F14-830D-4F2A-8E2A-45B9B43EDE20.jpg
 

martaSM30

Audemars
2-Faktor
Visst stämmer det att märket på klockan i mångt och mycket påverkar antalet likes. Det är bara att titta i Vad gör du nu-tråden. En välkomponerad bild med god skärpa på en G-shock får stryk av en intetsägande handledsbild på en Rolex som i sin tur får stryk av en Patek ur fokus 🤷‍♂️

Med det sagt, det här är inte på blodigt allvar och en trådstart som behöver ett flersidigt regelverk 😊🌻

Eftersom TS öppnar upp för nomineringar så lägger jag min röst på @Fliegerchronograph🚁 och den fantastiska Snåldraken 🐲 Årets mest oväntade bild utan konkurrens :)

904F1F14-830D-4F2A-8E2A-45B9B43EDE20.jpg
+1
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Eftersom TS öppnar upp för nomineringar så lägger jag min röst på @Fliegerchronograph🚁 och den fantastiska Snåldraken 🐲 Årets mest oväntade bild utan konkurrens :)

Tack för nomineringen @Clark Kent. Det är ju inte den bästa klockbild jag någonsin har tagit. I alla fall inte om man utgår från kvalitén och hur pass bra man ser själva klockan. Möjligtvis är det årets Snåldrakebild, eller som du säger "den mest oväntade". Men för detta skall ju Zara ha äran, inte jag. Tycker för övrigt att det är svårt att tävla med klockbilder, det finns ju så oerhört många klockfotografer här på forumet som är väldigt bra. Jag saknar i sammanhanget verkligen @Ronnie och hans tråd "Utvald fotokonst från Dagens klocktråd" där han tog sig tid att regelbundet sammanställa bilder han tyckte var bra, även om det inte har något med den här tråden att göra. Jag avser inte delta i den här tävlingen annat än genom dig, med den bild du nominerat, men tycker att poster utan bilder är lite tråkiga. Lägger därför in en bild på en av mina klockor som jag själv gillar, bilden alltså. Jag gillar ju så klart alla mina klockor.

B10B25E3-F93D-4572-A718-60C96BDC0204.jpeg
 
Topp