• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klockbild 2021

figaro

Cartier
2-Faktor
Mitt bidrag🥂

I sitt rätta jag, min Seiko SKX007 på Perlon med matchande cyklop från italienska Cressi.

Saltvatten och klippor i medelhavet. Sjöborrar ner i pastan.

Kommer ni ihåg när man kunde resa fritt innan Covid-19? 🤯


11419659-4CC0-4BD0-AF3C-814AF50043D5.jpeg
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Se nedan, Rolex + AP verkar vara standard. Grym bild!

Double wristing?

När jag var yngre, typ -79, var kungen av Göteborg, Volvos VD PG Gyllenhammar "känd"för att bära en klocka på varje arm. Lokal tid samt New York tid. Prövade själv detta som valp men det var ju rätt töntigt med en Seiko och en Swatch...

För ett tag sedan var jag in till min lokale uris som för tillfället körde en klocka på varje arm, "- ja de får ju ingen handledstid annars". Lät som ett bra argument men jag tvekar ändå.

Har spanat på KS men det verkar inte som om double wristing har särskilt många fans? Så vad är åsikten om dubbla klockor egentligen? Vulgobeteende för rappare eller ett roligare sätt att hålla reda på flera tidszoner än med en GMT? Ett praktiskt sätt att hålla fart på klockor utan winder eller helt enkelt billigt effektsökeri?

Och om man nu kör dubbelt vad ska det vara för kombo? Quartz o mekaniskt vintage eller vad gäller?

Nedan en bild på PG när Volvo köpt DAF. Svårt att se vad han har för klockor, några gissningar? Såg f.ö. en rätt färsk bild på honom som 80+ där han fortfarande kör bubbelt.
Screenshot_20211011-155643_Google-01.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Såja! Nu har vi gasat oss igenom 2021 och flyger in i 2022 med drömmar om dubblade Rolexpriser, hausse på bostadsmarknaden innanför tullarna i Stockholm, att Concorde börjar med transatlantiska resor igen, att priset på Abbas fiskbullar med dillsås håller sig statiskt etc etc MEN FRAMFÖRALLT många nya härliga klockbilder på KS!

Målet med tråden var inte mer avancerat än att samla massa vackra klockfoton vilket har uppnåtts! Stort tack till alla som har bidragit, så roligt tycker jag! Som nyårslöfte blir det att för min del att fixa en vettig kamera o lära mig lite redigering bättre :)

Nu är ”tävlingen” officiellt avslutad (inga likes räknas efter idag) så jag tänkte jag passa på att utannonsera vinstpallen!!! Trumvirvel… Det var en mycket jämn match där vi likeat på som bara den! Trumvirvel….!

📸📸📸📸📸📸📸📸📸

På plats Numero no (och därmed årets klockbild!)

@Rizzie med sin otroligt vackra Grand Seiko fångad i ett dunkelt rum!!!
9F0D34BF-60AD-4728-9BC4-6CA9EF01B372.jpeg


På delad andraplats har vi….. trumvirvel:
@A.Edfalk med sin riktigt krispiga Explorer II!!
44C29BDE-D407-4343-8E67-57BA8E5B99A9.png


Och @Buddhaliscious med sin mycket isiga Doxa on the rocks!
5B57C479-70C1-420D-B15E-D387493420B8.jpeg


Kul!!!
Återigen stort tack till alla som bidragit o likeat. Hoppas någon fler har tyckt det varit skoj :)

God fortsättning på er K
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Såja! Nu har vi gasat oss igenom 2021 och flyger in i 2022 med drömmar om dubblade Rolexpriser, hausse på bostadsmarknaden innanför tullarna i Stockholm, att Concorde börjar med transatlantiska resor igen, att priset på Abbas fiskbullar med dillsås håller sig statiskt etc etc MEN FRAMFÖRALLT många nya härliga klockbilder på KS!

Målet med tråden var inte mer avancerat än att samla massa vackra klockfoton vilket har uppnåtts! Stort tack till alla som har bidragit, så roligt tycker jag! Som nyårslöfte blir det att för min del att fixa en vettig kamera o lära mig lite redigering bättre :)

Nu är ”tävlingen” officiellt avslutad (inga likes räknas efter idag) så jag tänkte jag passa på att utannonsera vinstpallen!!! Trumvirvel… Det var en mycket jämn match där vi likeat på som bara den! Trumvirvel….!

📸📸📸📸📸📸📸📸📸

På plats Numero no (och därmed årets klockbild!)

@Rizzie med sin otroligt vackra Grand Seiko fångad i ett dunkelt rum!!!
9F0D34BF-60AD-4728-9BC4-6CA9EF01B372.jpeg


På delad andraplats har vi….. trumvirvel:
@A.Edfalk med sin riktigt krispiga Explorer II!!
44C29BDE-D407-4343-8E67-57BA8E5B99A9.png


Och @Buddhaliscious med sin mycket isiga Doxa on the rocks!
5B57C479-70C1-420D-B15E-D387493420B8.jpeg


Kul!!!
Återigen stort tack till alla som bidragit o likeat. Hoppas någon fler har tyckt det varit skoj :)

God fortsättning på er K
Vad roligt! Stort tack till alla som gav min bild en like :) God fortsättning!
 
Topp