• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets klockbild 2023 (extremt efterlängtade tråden)

IMG_2347.jpeg

Rado är en tillverkare som nästan aldrig nämns i sådana här sammanhang, så därför bidrar jag med denna Captain Cook - en helpolerad vintagedykare på ett minst sagt patinerat arbetsbord i min ateljé.

Gott nytt år allihopa! Tack för alla bilder och underhållande inlägg!

1000005665.jpg

Egentligen ligger storheten i boken som följde med mig hela sommaren, Världen av igår av Stefan Zweig, men kombinationen av litteratur, en casual klocka och ett bokmärke från Moderna Museet får tillsammans visa på det inre liv som finns i en bild.

IMG_9121.JPG

Mycket bra bok av en författare som är glömd för många.

Jag har tur som har de som leder mig till vissa böcker. Jag har bara ett par kapitel kvar så sorgligt att den snart är slut. Nästa blir Tyngden och nåden av Simone Weil. Hon son inspirerade Albert Camus.

Av Stefan Zweig är också "Shack" och "Amok" mycket läsvärda.
Simone Weil ingår självklart i vårt europeiska tankegods, precis som Camus.
Bra där!

God fortsättning! (skriver från datorn så ber om ursäkt redan nu för minimalt antal stämningshöjande emojis, men tänk er massa fanfarer, glitterkanoner, kärlek etc.)
Nu när man klarnat till och magsåret hunnit koagulera lite så är ju livet kanon igen! Hoppas alla hade en härlig nyårsafton med skumpa och tomtebloss :D

Det är 1/1/2024 och vi firar in det nya året med resultatet från "Årets Klockbild 2023" (likes efter jag postat detta räknas ej) :D !

På delad andraplats hittar vi först vår allas fixartomte @Affe Snyggt jobbat! Wiiihoo!! :D (Sorry för min miss! Bakfull ;)) alltid härligt med klockor som används och inte ligger o skräpar i ett kassaskåp!
1704132973259.png

På den andra delade andraplatsen hittar vi ingen annan än @Rizzie !!! Hans taktik att släppa sitt inre mörker gav resultat! Den färgglada Orisen som rollspelar fjäril vann folks hjärtan(likes). YIppIieeee!!!
dsc_0579-jpg.2442903

Trumvirvel....
...
...
...
...
...
...

PÅ ÅRETS FÖRSTAPLATS: MR @Deskdiversthlm !!! WIHOO Grattis!!! YEAH! High Five!
Knepet för att med hästlängder vinna årets klockbild var att gå all-in säsongsbetonat. En krispig Explorer II med polartavla i sin hemmamiljö !:D
img_2204-jpeg.2442821

Stooort tack alla som har bidragit med alla vackra bilder, har varit lika skoj som vanligt och ser redan fram emot nästa år! Fortsätt posta snygga bilder i alla KS-trådar så man fortsätter få kortslutning i hjärnan och tvingas sälja allt o jaga reda på en ny dinka!
Ha ett underbart år med mycket skoj i livet!
xoxo

Senast ändrad:
God fortsättning! (skriver från datorn så ber om ursäkt redan nu för minimalt antal stämningshöjande emojis, men tänk er massa fanfarer, glitterkanoner, kärlek etc.)
Nu när man klarnat till och magsåret hunnit koagulera lite så är ju livet kanon igen! Hoppas alla hade en härlig nyårsafton med skumpa och tomtebloss :D

Det är 1/1/2024 och vi firar in det nya året med resultatet från "Årets Klockbild 2023" (likes efter jag postat detta räknas ej) :D !

På 3:e plats återfinner vi en av 2022:s medaljörer! Med en massa bländade vackert Cartier- och Rolexguld så har en av storfavoriterna @martaSM30 knipit bronsmedalj i år! Snyggt jobbat! Wiiihoo!! :D
img_7892-jpeg.2442916

På en välförtjänt andraplats hittar vi ingen annan än @Rizzie !!! Hans taktik att släppa sitt inre mörker gav resultat! Den färgglada Orisen som rollspelar fjäril vann folks hjärtan(likes). YIppIieeee!!!
dsc_0579-jpg.2442903

Trumvirvel....
...
...
...
...
...
...

Knepet för att med hästlängder vinna årets klockbild var att gå all-in säsongsbetonat. En krispig Explorer II med polartavla i sin hemmamiljö !:D
img_2204-jpeg.2442821

Stooort tack alla som har bidragit med alla vackra bilder, har varit lika skoj som vanligt och ser redan fram emot nästa år! Fortsätt posta snygga bilder i alla KS-trådar så man fortsätter få kortslutning i hjärnan och tvingas sälja allt o jaga reda på en ny dinka!
xoxo

Vill inte verka som en dålig förlorade, men räknas inte jag, har ju samma antal gillanden som @Rizzie 😁

IMG_2002.jpeg

IMG_5168.jpeg

29 December 2023. Klockan anno1943. Tyvärr för sen att deltaga. Får istället gratulera årets vinnare @Deskdiversthlm och de som delade 2:a plats.// 🧐

Senast ändrad:

På delad andraplats hittar vi först vår allas fixartomte @Affe Snyggt jobbat! Wiiihoo!! :D (Sorry för min miss! Bakfull ;)) alltid härligt med klockor som används och inte ligger o skräpar i ett kassaskåp!
1704132973259.png

På den andra delade andraplatsen hittar vi ingen annan än @Rizzie !!! Hans taktik att släppa sitt inre mörker gav resultat! Den färgglada Orisen som rollspelar fjäril vann folks hjärtan(likes). YIppIieeee!!!
dsc_0579-jpg.2442903

Trumvirvel....
...
...
...
...
...
...

img_2204-jpeg.2442821

xoxo
Grattis kompis!!! @Deskdiversthlm

Det var kul att vara på pall plats ett tag :)
Grattis @Affe, @Rizzie och framför allt @Deskdiversthlm 🥳 Grymt bra bilder alla tre!!

Tack! Med den konkurrensen och bilderna så känns det hedrande att ta en pallplats! Tråkigt att jag petade ner dig från pallen, va lite kul att vara del med din bild!

Hehe sorry @Affe och @martaSM30 😞🤷‍♂️ även solen har fläckar. Men nu är allt i sin ordning. 🙏🏻

Det är lugnt, No Hard Feelings, alla kan missa, det var mer att det var typ 100 år sedan man hade en pallplats 🥂😁🙏

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp