• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klockmål uppnått! (Gilt, nitad länk och bevels)

Whedda

Rolex
Då vet jag vad Gilt är, tack!
Hur stor är risken att den inte är vattentät?
Den var väl servad och packningar bytta etc? Tycker det låter otroligt att man inte ska kunna känna sig säker på att en så kvalificerad klocka inte ska vara vattentät även om den har några år på nacken.

Nyservad är det säkert inga problem men med plexi är det aldrig lika säkert som med safirmodellerna. En plexiklocka som var tät igår behöver inte vara det i morgon då det kan bildas små sprickor i plexis samt trots allt rör sig om en klocka med 50 år på nacken. Personligen badar jag gärna med en modern Rolex DayDate eller Patek Nautilus men absolut inte med mina vintageklockor med plexi. Skulle de förstnämnda ta in vatten är det egentligen bara att serva klockan och ev. byta tavlan. På en gammal in så fantastiskt fint skick sitter väldigt mycket av klockans charm och värde i den fina gilt-tavlan. Därför är det i min mening bättre att välja en annan klocka om det skall plaskas.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kanske min absoluta favoritklocka på forumet.

Absolut min OWG-klocka.

Ja, jag är avundsjuk men den har du förtjänat @jonas_w bra jobbat!
 
Senast ändrad:
Topp