• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets polering

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skulle du ens märka om de hoppade över klippningen ;)
Jag har ju lagt märke till att det brukar vara lite hår på golvet efteråt, TROR jag skulle märka om så inte var fallet. Nej men seriöst så är de imponerande duktiga, hon som klipper mig har vid tillfälle klippt 2mm snagg på sidorna med en vanlig sax, det är mer eller mindre hantverk.
OFF TOPIC (som om inte mina klipprutiner är det :cigar:): Jag kom precis ihåg att jag helt glömde av att återkomma angående den där AWn... Två senaste veckorna har varit rätt dryga på jobbet, vi borde försöka få till något.

ON TOPIC: @Aquastar, rapportera vad du får för svar sen.
Undrar för övrigt om de personerna snart inte kommer se de här trådarna, vore väldigt osannolikt om de inte har konto här.
 

Aquastar

Omega
gjorde en förfrågan:

Hej! Jag har en Sjöö Sandström Chronolink, ca 10 år gammal.
Kan ni utföra en service och polering av boett & länk?


Hej absolut det är inga problem var finns du? Polering ingår alltid i servicen mvh XXXX

Hej! Jag bor i XXXX, poleringen på en chronolink brukar normal sett
vara ganska kostsam, hur mycket ligger servicen på?


Jag återkommer med exakta pris uppgifter imorgon mvh XXXX


Godmorgon service inkl polering kostar 950 kr mvh XXXX
 

Ola G

Cartier
Aquastar - jag hade lämnat in den direkt, min S&S skulle kunna behöva en touch också.
Kan du höra om vi får bättre pris om vi är två?:rolleyes:
Med vänlig hälsning
Ola G
 

JohnDoe

Rolex
Jag har ju lagt märke till att det brukar vara lite hår på golvet efteråt, TROR jag skulle märka om så inte var fallet. Nej men seriöst så är de imponerande duktiga, hon som klipper mig har vid tillfälle klippt 2mm snagg på sidorna med en vanlig sax, det är mer eller mindre hantverk.
OFF TOPIC (som om inte mina klipprutiner är det :cigar:): Jag kom precis ihåg att jag helt glömde av att återkomma angående den där AWn... Två senaste veckorna har varit rätt dryga på jobbet, vi borde försöka få till något.

ON TOPIC: @Aquastar, rapportera vad du får för svar sen.
Undrar för övrigt om de personerna snart inte kommer se de här trådarna, vore väldigt osannolikt om de inte har konto här.
Fortsatt OT: klippningen lät så skoj så jag var ju tvungen att retas lite. Vet vad du menar med hektiska veckor på jobbet. Inser att jag var lite optimistisk med AW denna vecka. Nästa vecka börjar väl påsken. Man kanske skulle sikta på onsdag så kan alla leka påsk sen.
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Kikar på en Rolex Explorer 2 på chrono24. Klockan ser väldigt fin ut, förutom dess högra bandhorn, ser ut som den blivit lite polerad. Min fråga är om någon här har kunskapen om det är lätt att få bra?
image.jpeg
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hittade denna tråd om mitt idiotiska poleringsäventyr. Och ja, jag var rätt dum i huvudet överlag.
Finns väl inget försvar, men lite info kan jag bidra med. Hade köpare på klockan och han ville ha den polerad omgående, Nymans ville ha 2 veckor på sig, därav hamnade den hos denne lirare. Så priset spelade inte in i det hela.
Då detta var den första och enda klocka jag polerat, så hade jag inget med poleringen av Hulken från Jälmers att göra, fick denna i inbyte och ville bara göra en jämförelse.
Kunde självklart inte sälja den till köparen/polarn i detta skicket, så sålde den istället till en annan mästerpolerare Dr. Watch:confused:.

Denna historia hade jag helt förträngt, men här var den. Så jag utser mig till 2016 års jubelidiot.

Annars undrar man spontant hur det är med Peter och Ann-Sofie:banghead:
 
Hittade denna tråd om mitt idiotiska poleringsäventyr. Och ja, jag var rätt dum i huvudet överlag.
Finns väl inget försvar, men lite info kan jag bidra med. Hade köpare på klockan och han ville ha den polerad omgående, Nymans ville ha 2 veckor på sig, därav hamnade den hos denne lirare. Så priset spelade inte in i det hela.
Då detta var den första och enda klocka jag polerat, så hade jag inget med poleringen av Hulken från Jälmers att göra, fick denna i inbyte och ville bara göra en jämförelse.
Kunde självklart inte sälja den till köparen/polarn i detta skicket, så sålde den istället till en annan mästerpolerare Dr. Watch:confused:.

Denna historia hade jag helt förträngt, men här var den. Så jag utser mig till 2016 års jubelidiot.

Annars undrar man spontant hur det är med Peter och Ann-Sofie:banghead:

Tror du kan ha hittat en av de sämre polerarna - men sämst var han då icke! Hur bär man sig åt för att skada en klocka från 08 så här..
Auktioneras ut på Pantbanken as we speak
Skärmklipp.PNG
 

sideral

Breitling
Jag är mycket nöjd men ge mig då ett ett exempel på att det inte är utförda på ett korrekt sätt enligt Rolex
 

sideral

Breitling
Vill du verkligen jag ska lägga upp bilder på mina klockor som tidigare servats och polerats? Du postar bilder från en tråd och verkar inte ha någen egen erfarenhet från en dålig utförd service eller polering så varför detta agg mot en ad, ser detta i flera av dina inlägg.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vill du verkligen jag ska lägga upp bilder på mina klockor som tidigare servats och polerats? Du postar bilder från en tråd och verkar inte ha någen egen erfarenhet från en dålig utförd service eller polering så varför detta agg mot en ad, ser detta i flera av dina inlägg.
Jag vill också se de klockor du låtit polera.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vill du verkligen jag ska lägga upp bilder på mina klockor som tidigare servats och polerats? Du postar bilder från en tråd och verkar inte ha någen egen erfarenhet från en dålig utförd service eller polering så varför detta agg mot en ad, ser detta i flera av dina inlägg.
Agg?
Du menar att man inte får ha en åsikt om man inte har en polerad klocka från Nymans? Andras erfarenheter från forumet räknas inte?

Ja, vi vill gärna se dina klockor som Nymans har polerat.
 
Topp