Din åsikt räknas lika mycket som en person som har en annan åsikt? Och för att försvara dig så hade lite bilder inte skadat?varför, tror en merpart på detta forum har klockor som är polerade hos Nymans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Din åsikt räknas lika mycket som en person som har en annan åsikt? Och för att försvara dig så hade lite bilder inte skadat?varför, tror en merpart på detta forum har klockor som är polerade hos Nymans
Varför tar du bort bilder från avslutade annonser? Läs reglerna och lär dig citera. SnällaDu visade en bild från en tråd, inte från en egen erfarenhet så varför ska jag posta bilder på mina klockor.
Okej men regel: ''9) Lämna kvar priset på objektet, bilderna och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens''Bilder får man ta bort från annonser enligt reglerna
Bilder får man ta bort från annonser enligt reglerna
varför, tror en merpart på detta forum har klockor som är polerade hos Nymans
Kronan på spännet ser lite ut som den smält i solen. Jag har dock inte tittat närmare på modellen så den kanske är så från början i guld/TT?Den här har blivit polerad hos Nymans. Sämst bilder för att bedöma poleringen på. Inte i min ägo längre men i en väns så kan säkert ta bilder vid senare skede. Ingen proffspolering direkt men kunde varit värre![]()
![]()
![]()
Yacht-mastern har ett mjukare case redan från början. Svåra bilder för polering. Då närmre bilder och bilder med fokus på borstning/polering är att föredra för att bedöma men syns tydligt på låsetKronan på spännet ser lite ut som den smält i solen. Jag har dock inte tittat närmare på modellen så den kanske är så från början i guld/TT?
Som lekman har jag lite svårt att avgöra exakt vad som är en bra och en dålig polering. Får bara en känsla av att de ser lite mjuka ut, till skillnad från t ex Submarinern som har väldigt skarpa kanter från början.
Får känslan av att om man vill ha sin klocka polerad så får man skicka den tillbaka till fabriken så det blir gjort rätt.Yacht-mastern har ett mjukare case redan från början. Svåra bilder för polering. Då närmre bilder och bilder med fokus på borstning/polering är att föredra för att bedöma men syns tydligt på låset
Höj nivån på Köp&sälj.Fått rensa en hel del inlägg.
Höj nivån.
Bara att anmäla annonsen så återställs den.Höj nivån på Köp&sälj.
Viktig del av forumet.
Borttagna bilder mm verkar ju tydligen passera gång på gång och från samma annonsörer.
Tyder inte på någon form av tillrättavisning alls i dessa fall. Fel kan alla göra men gång på gång ska inte vara acceptabelt. Då är det tid att plocka av silkesvantarna.
Tror majoriteten av klockorna som polerats via nymans är bra men det finns flera rapporterade poleringar som inte varit bra. Var nyligen en innan opolerad guldsub som kom tillbaka som verkar blivit polerad under en AW.varför, tror en merpart på detta forum har klockor som är polerade hos Nymans
Nedre högra bandhorn ser tunn ut på sista bilden? Eller är det perspektivet på bilden kanske..Den här har blivit polerad hos Nymans. Sämst bilder för att bedöma poleringen på. Inte i min ägo längre men i en väns så kan säkert ta bilder vid senare skede. Ingen proffspolering direkt men kunde varit värre![]()
![]()
![]()
Bilden som gör det isf.Nedre högra bandhorn ser tunn ut på sista bilden? Eller är det perspektivet på bilden kanske..
Verkar som admin har tagit bort länken?Tror majoriteten av klockorna som polerats via nymans är bra men det finns flera rapporterade poleringar som inte varit bra. Var nyligen en innan opolerad guldsub som kom tillbaka som verkar blivit polerad under en AW:
Söker du runt på forumet hittar du flera exempel
Nej. Vill man ha tillgång till köp och sälj så raderar man inte sina annonser. Och vid påpekande så återställer man.Bilder får man ta bort från annonser enligt reglerna
Efter första poleringen hos Nymans:Tror majoriteten av klockorna som polerats via nymans är bra men det finns flera rapporterade poleringar som inte varit bra. Var nyligen en innan opolerad guldsub som kom tillbaka som verkar blivit polerad under en AW.
Söker du runt på forumet hittar du flera exempel
Så himla illa är det väl egentligen inte om man skulle zooma ut lite bortom forumets ramar, men som intresserad, och speciellt som proffs så kan man väl inte vara säskilt nöjd med det där. Det är ju inte ens rakt draget. Yrkesmän borde vara vassare än så.Efter första poleringen hos Nymans:
![]()
Efter andra poleringen:
![]()
![]()
Och därefter SÅLD då dom förstörde känslan för mig.
Aj, aj aj.Efter första poleringen hos Nymans:
![]()
Efter andra poleringen:
![]()
![]()
Och därefter SÅLD då dom förstörde känslan för mig.
Lite svårt att avgöra i det ljuset och upplösningen på bilderna. Men ser inget allvarligt men ser ut som om den skulle fått sig en dos cape codd.![]()
![]()
Någon som kan bedöma denna ? Tack![]()
TackLite svårt att avgöra i det ljuset och upplösningen på bilderna. Men ser inget allvarligt men ser ut som om den skulle fått sig en dos cape codd.
Tycker den ser ut som skit, tyvärr.
blev köp av annan klocka.Tycker den ser ut som skit, tyvärr.
Måste bara fråga, vad mer hände egentligen i huset?Hittade denna tråd om mitt idiotiska poleringsäventyr. Och ja, jag var rätt dum i huvudet överlag.
Finns väl inget försvar, men lite info kan jag bidra med. Hade köpare på klockan och han ville ha den polerad omgående, Nymans ville ha 2 veckor på sig, därav hamnade den hos denne lirare. Så priset spelade inte in i det hela.
Då detta var den första och enda klocka jag polerat, så hade jag inget med poleringen av Hulken från Jälmers att göra, fick denna i inbyte och ville bara göra en jämförelse.
Kunde självklart inte sälja den till köparen/polarn i detta skicket, så sålde den istället till en annan mästerpolerare Dr. Watch.
Denna historia hade jag helt förträngt, men här var den. Så jag utser mig till 2016 års jubelidiot.
Annars undrar man spontant hur det är med Peter och Ann-Sofie![]()
Sluta väck upp denna trådMåste bara fråga, vad mer hände egentligen i huset?
Du skrev på ttt "Hände mer absurda saker i det huset som jag inte kan yppa här"![]()
Kan förövrigt tillägga att Herr Peter fortfarande är igång. Köpte nyligen ett par defekta klockor av mig på Tradera. Dröjde 3 mail och en vecka innan han betalade, och dagen efter började han tjata varför klockorna inte kommit. Ja, vad säger man..
Hahaha åh herre Jesus. Värre än vad jag hade föreställt mig.Sluta väck upp denna tråd
Det var frun i huset som medvetet eller omedvetet gick runt och blottade diverse kroppsdelar. Mysbrallorna åkte ner, tutten poppa ut, samtidigt som Peter låg i soffan och petade tånaglarna![]()