• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets roligaste klockvecka och nyheter 2021. Samlingstråd.

Hoppas innerligen att du har rätt :cool:
Det hoppas jag med. Men jag skulle inte sätta några pengar på att det kommer ske tyvärr. Men det vore ju drömmen. När pepsin och 58:an släpptes flaggade jag intresse för gmt:n först. Men när jag väl fick prova den infann sig inte kärleken pga storleken och hur den bars på mig.. Så då började jag köa på 58:an istället. En helt jävla suverän klocka som jag är sjukt nöjd med. Men trots det har jag inte släppt tanken på en gmt så jag tror jag skulle få svårt att stå emot.

Det hoppas jag med. Men jag skulle inte sätta några pengar på att det kommer ske tyvärr. Men det vore ju drömmen. När pepsin och 58:an släpptes flaggade jag intresse för gmt:n först. Men när jag väl fick prova den infann sig inte kärleken pga storleken och hur den bars på mig.. Så då började jag köa på 58:an istället. En helt jävla suverän klocka som jag är sjukt nöjd med. Men trots det har jag inte släppt tanken på en gmt så jag tror jag skulle få svårt att stå emot.
Är helt med dig kring dimensionerna, har dock svårast med den höga boettsidan och med höjden i sin helhet. Har svårt att motivera en BB58 när jag redan har en femsiffrig Sub. En GMT bidrar åtminstone med en komplikation :cool:. Finger’s crossed!

Kommer det en coke GMT från tudor eller kan det vara något helt annat?
5843EB97-AF0B-4D1D-9105-6D438325074A.jpeg
Nej, nej. Det blir en 38mm Ranger Red.

Sitter på nålar idag. Nu när jag väl köpt en aerospace evo så hoppas ju jag på att Breitling INTE släpper någon ny version på den idag.....man vill ju ha en super special rare last batch #premium :)

Sparkar igång med en klocka som ingen kommer bry sig om, från ett märke som kanske inte faller alla i smaken. Men vi kan ju å andra sidan inte bra ha Rolex hela veckan :) Ulysse Nardin har släppt lite nytt och bland annat en bordsklocka av större modell;

Ulysse-Nardin-UFO-Clock-1.jpg

Dom kallar själv den för UFO klock, jag får mer tankar kring en oljerigg i valfritt hav. Lustigt med associationer. Nåväl. För 39K USD är det din, dock limiterad till 75 ex. Vad jag själv tycker, nja inte den designen jag hade ställt bredvid laptopen, men det jag tycker är kul är att vi får lite mer fokus p bordsklockor. Har personligen en del från MB&F jag tycker är schyssta, så bra att utbudet får lite konkurrens.

Fortsätter med ett annat favoritmärke med lite udda fåglar, den här gången H Moser & Cie. Bland deras nya släpp kommer "Pioneer mega cool", ett begrepp som kommer från H Moser själva. De har ju alltid gillat att gå lite utanför ramarna, den här gången är det väl del i namnet med. Klockorna är bra mycket sommarkänsla (kanske lite 80 tal med?) Det tråkiga med klockorna är väl framförallt storlek, 42,8mm känns hyggligt stort i det här fallet. Med eller utan tourbillon.

PioneerCentreSecondsMEGACool_3200-1214_Lifestyle_01.jpg
HMoser_3804-1205_Pioneer_Tourbillon_MegaCool_Lifestyle_pressA4.jpg

Senast ändrad:
Breitling verkar ha släppt sina egna "news" innan de gått ut officiellt.
3x nya retro premiers, 80k, 208k, 123k SEK
01_pre1 (1).jpg

Tourbillion ! 540 000 SEK riktpris
01_pre1-1.jpg

01_pre1 (1).jpg

01_pre1-1.jpg

Kronografen i 40mm och Datora är inte alls dumma.

C8AB2DDD-1F62-4992-B3D2-41F2EDF0EC2A.jpeg

6CE2390B-09AD-446B-B9F9-FDACE135D21F.jpeg

Något nytt om Cartier?
Hörde från Nymans idag att Tank Solo utgår (föga oväntat) och att dom visar upp nya modeller denna vecka?
För att tydliggöra - En ny modell Tank Solo släpps, ev. med ny urtavla. Så modellen ska fortsatt finnas kvar i sortimentet dock i upphottad design.

01_pre1 (1).jpg

01_pre1-1.jpg

Den där laxtavlan går inte av för hackor! Bra Breitling.

01_pre1 (1).jpg

01_pre1-1.jpg

Jag tycker att i fonten på siffrorna påminner lite om APs "Code 11.59". Framförallt den med svart tavla. Är jag ute och cyklar?
1617724973150.png
1617725017238.png

Kontot rolexpassionreport har lagt upp flera bilder på påstådda modeller som ska komma imorgon, bla Daytona med meteorit och oysterflex :cool:
Screenshot_20210406-175704.jpg
Meterorit! Första Daytonan på Oyster Flex som jag är lite sugen på

Kan någon vänlig själv förklara, för en obegåvad själv som mig, vad som är meningen med detta släpp?? Att ”nya” urverket nu går att få med oyster?!? Känns som en mycket märklig nyhet imho
59EEE6F6-94CD-4164-BEBC-FF2369961C38.png

Tillbaka
Topp