• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets roligaste klockvecka och nyheter 2021. Samlingstråd.

Nu är jag ju inte alls insatt i hela Rolexträsket, men har de inte länge haft en klocka som ser ut ganska exakt sådär?
Typ så här...?
CFD4CC98-F0F4-47B7-97A7-2606066E6DBD.jpeg

Jag har varit helt säker på att vi ser en ny Explorer 1 imorgon men ingen teaser om det. Eller har jag missat något?

Tror mer på Exp2 än 1 men kan ju komma nysläpp av båda. Hoppas bara de inte förstör 2:an ännu mer, med keramisk ring typ. Räcker med att de klantade till storleken för några år sedan.
En 2a blir det ju garanterat men tänkte att de kanske gör något åt båda. Håller med dig gällande 2an även om jag tror att den blir 41mm, keramisk och 21mm mellan luggarna.

En 2a blir det ju garanterat men tänkte att de kanske gör något åt båda. Håller med dig gällande 2an även om jag tror att den blir 41mm, keramisk och 21mm mellan luggarna.
Jag tror de kan förvåna oss. Rolex var de senaste året jobbat hårt för att differentiera linjerna från varandra och de där ändringarna skulle gå emot senaste årens strategi.

Fortsätter med lite mer udda klockor för att bryta av Rolexdiskusisonen. Även Hermes släppte lite nytt idag. Mer av en udda fågel och vi har garanterat folk på forumet som kan mer om kvalitén kring klockorna än jag, men att de inte ska förbigås tycker jag verkligen. Bland annat var deras släpp på The Arceau L’Heure de la Lune, eller deras variant på månfas riktigt trevlig.

Nåväl, för i år, verkar de ha en ny serie i H08 watch collection. Ganska kul klocka kan jag tycka, även om målgruppen möjligt nog är snävare än valfri Rolex/tudor.

Hermes-H08-10.jpg
Hermes-H08-11.jpg

Tillbaka
Topp