• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Någon som köpt en Milgauss med blå tavla från AD senaste året? Någon idé om väntetid?
Priserna på Chrono24 verkar ha skjutit i höjden på just den modellen och ligger en bra bit över 100'.

Jag säger inte emot 😌 Som handlare med flera kontor eller flera samarbetspartners runt om i världen, kan de teoretiskt lägga ut samma klocka 20 ggr med olika priser. Vissa läggs ut som tillgänglig direkt och andra med några dagars väntetid.

jo jag vet precis hur det funkar. Dem kan "prova" marknaden på vissa modeller för att sedan sänka över tid.

Hej!
Efter att ha fått ett "offer that i can't refuse" så har min 116400GV fått lämna.

Nu har jag ett RubberB, orange och gjort för en handled på ca 17cm. Är det någon som vill ha detta så är ni välkomna att skriva PM!

Gott slut! Jag kommer förmodligen hitta tillbaka till denna tråden i framtiden =)

Hej!
Efter att ha fått ett "offer that i can't refuse" så har min 116400GV fått lämna.

Nu har jag ett RubberB, orange och gjort för en handled på ca 17cm. Är det någon som vill ha detta så är ni välkomna att skriva PM!

Gott slut! Jag kommer förmodligen hitta tillbaka till denna tråden i framtiden =)

Ironin när dessa videos dyker upp bredvid varann på Youtube. Vilken håller ni mest med? ;):woot:
Skärmklipp2.PNG

Ironin när dessa videos dyker upp bredvid varann på Youtube. Vilken håller ni mest med? ;):woot:
Skärmklipp2.PNG
Milgauss är inte en klocka för alla. Jag gillar den verkligen, trots att den är rätt stor och tung satt den bra på min handled.

På våren och sommaren i solsken var den blå riktigt bra, när det sen blev höst och vinter så funderade jag på om jag borde köpt en svart istället. :)

Vill inte döda stämningen men jag hade ute min 116400GV för ett par veckor sedan för 86´ och det va inte en kotte som ville köpa.
Fullset, opolerad och i fint skick. Nu bytte jag bort den mot en GMT men tror att mellan 75-80 är mer rimligt.
Det ligger i gråhandlarnas intresse att hålla uppe priset. Har svårt att se att folk betalar de priser som de vill ha för en Daytona eller en färgglad OP.

213B265C-B0A2-49C8-970D-B0B044AD570F.png
Antar att alla milgauss proffs sitter i denna tråd.

Tänkte jag skulle lägga ut min 116400.
Box och cert, servad 2016.

Vad är ett rimligt värde? 80?
Chrono24 priserna går inte lita på tyvärr.

Tillbaka
Topp