• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om U-Boat?

Eller så är det så att de helt enkelt råkade vara först med något som senare en massa skitmärken, Jet och allt vad de heter har försökt kopiera? Har aldrig haft någon klocka som så många frågar om iaf. De flesta man springer på som är klockintresserade vill klämma och känna lite på min Flightdeck om jag har den på mig och många blir väldigt glatt överraskade då de är jäkligt gedigna.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Smaken är ju som baken. Jag tycker dom jag sett i tråden är alldeles för stora om man inte väger typ 200 kg muskler.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det blir ett NEJ. De tilltalar mig tyvärr inte mer än en JetSet klocka från Ur & Penn.

azameqe8.jpg
 

JayJay

Rolex
Inget för mig. Även om jag gillar u-båts kopplingen.

Men om du gillar den så ska du ju såklart köpa den. Bara att sälja om du tröttnar... Precis som med andra mindre populära klockor kan det ju dock ta lite tid.
Förövrigt vill jag isf självfallet se en paketöppning och sedan en recension. Kör!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Styr upp din gtg där och utgå från det.
Smak är väldigt personligt, om du gillar, kör.
Mig personligen tyckte jag de såg för stora ut.
 

Josef B

Bestraffaren
Måste säga att de är överdrivet dyra. Vissa av modellerna säljs inte enbart av seriösa klockhandlare utan även klädesbutiker! Wtf liksom! I mina ögon så är det inte seriöst.
Min syn på varumärket är ändå att de är lite coola, men inte på min handled. Skulle rekommendera att köpa en beggad först.
 
  • Like
Reactions: max

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite fjantigt med alla kommentarer om Ur och pen. Ur och pen säljer ju faktiskt en del coola klockor, så det borde inte användas som skällsord.
U-boat har gått från att bara sälja klockor med japanska kvartsverk (troligtvis Miyota) och mineralglas, till att sälja klockor med "dekorerade" ETA-verk och saffirglas. Det gör ju tyvärr inte att de blir snyggare för det, men kvaliteten verkar ha stigit. Om man läser lite på nätet, så verkar det dock inte som om de använder AR-coating på glasen, vilket är väldigt udda. Att tillverka "ubåtsklockor" med glasbaksida och bara 100m WR känns även det konstigt. En ren gissning är att lyspastan säkert är kass.
I min värld ser de väldigt obalanserade ut, men utseende är ju subjektivt. Jag har dock väldigt svårt att tro att man får en klocka värd pengarna även om man köper en med ETA-verk i. Smaken är som baken, så om du gillar den och har pengarna, så köp. Jag hade hellre lagt pengar på en lum tec. De har en del tokiga modeller.
 
  • Like
Reactions: max
Hur man än vänder och vrider på det så verkar de gå från klarhet till klarhet iaf. Testar nya saker med tex allt från att ge klockorna en patina till udda material. De har härliga samarbeten till höger och vänster som tex med Lamborghini och lite annat. De är absolut till viss del en modefluga men de får mycket uppmärksamhet och gör faktiskt saker rätt. Sedan kräver de sin person mem iaf. Som jag sa tidigare, ingen av mina klockor får så mycket uppmärksamhet som min flightdeck och är det något sådant man är ute efter då är det bara att köra.

Bild på lumen. Ursäkta kvalitén på bilden.

zyjede4u.jpg


Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som jag sa tidigare, ingen av mina klockor får så mycket uppmärksamhet som min flightdeck och är det något sådant man är ute efter då är det bara att köra.

Ingen klocka har fått så mycket uppmärksamhet som min G g-shock och ingen har fått så lite som min Grand Seiko. Med en sån där Gaga Milano hade du fått ännu mer uppmärksamhet. Huvudsaken är väl att bäraren uppskattar klockan?
 
Får en liten känsla av att missförstår mig. Det jag menade är att om man vill ha uppmärksamhet och har kropp/utstrålning som kan bära upp klockan, då är det bara att köpa. Klockan i sig med sitt utseende och dess maskulina framtoning är inte för alla på samma sätt som en rolle med 36 mm boett inte är för alla. Smaken är som sagt som baken och det ska vi nog vara glada för.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
 

Ludde

Breitling
Lite kuriosa från 40- talet. U-boat var kanske inte först med designen även om man tävlade med Panerai om ett kontakt med Italienska flottan 1942 som man förlorade och resten är historia! :)

Bifogar en bild på en Elgin från ca 1940.
age6y4a9.jpg


4uhynezy.jpg


Referens Wristwatches av G Brunner.
 

chrisse6

Breitling
Har två som jag är helnöjd med. Fast jag tillhör inte grabbarna som vägen 60 kg eller har bröst och bringa som en frukostflinga. En 1001 55mm titan och en Classic titan 53 mm IPB, nu i vinter så står en U-42 53mm på inköpslistan. Snöar man in så snöar man in..../ Chrisse
 
Topp