Jag håller med MattNatt. Tycker det var rätt surt gjort när ni kommit överens.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är helt med dig kenkun, korrekt aggerat
Dåligt beteende. Man säger väl bara till tvåan, trean osv. Att de är näst på tur ifall affären inte går igenom.Skulle jag tacka nej till andra köpare i hopp om att du skulle göra rätt för dig?
Mobbing? Vi är väl vuxna människor som kan stå för vad vi gör?Vad tjänar vi på att visa våra dialoger öppet?
Balanserar på kniväggen där mobbning är lätt och oförsvarligt.
Ja.Mobbing? Vi är väl vuxna människor som kan stå för vad vi gör?
Jo på ett sätt är det så, men har man här på forumet kommit överens om affär så.Tyckte Kenny gjorde rätt, den som kommer med pengar först får den. Det är ju nytt sen gammalt när man gör affärer!
Nej! Vi pratar om 70 tusen och natt. Då kan man inte resonera så.Tyckte Kenny gjorde rätt, den som kommer med pengar först får den. Det är ju nytt sen gammalt när man gör affärer!
Nej det är inte sedan gammalt. Sedan gammalt är att stå för sitt ord.Tyckte Kenny gjorde rätt, den som kommer med pengar först får den. Det är ju nytt sen gammalt när man gör affärer!
Tyckte Kenny gjorde rätt, den som kommer med pengar först får den. Det är ju nytt sen gammalt när man gör affärer!
+1Vore intressant att se vad som döljer sig bakom alla "nicks" och avatarer, vad gör folk i verkliga livet. Sättet många far fram på här skulle inte funka superbra ute i verkligheten.
Forumet är nog lite för stort för att det ska hålla. Sen är min personliga uppfattning att det är mycket enklare och trevligare med någon form av marknadsekonomi än godtyckliga regler om vad som är en "för bra" affär som någon form av kommitté/pöbel sätter sig till domare över. Men det är som sagt en personlig uppfattning.@KenKun har fått sig en läxa och vi behöver väl inte upprepa det, andra kanske får sig en tankeställare också så på det stora hela var det kanske bra.
Jag blir lite fundersam över hur vi resonerar, TS tar upp frågan om att Köp o Sälj mer och mer börjar likna blocket. Jag tolkar det som han menar att den kamratliga forumkänslan och viljan att lära känna likasinnade och sälja och byta klockor med varandra utanför traditionella säljkanaler (som blocket) har minskat. Där man är lite rädd om sitt rykte och där man varken vill göra en för bra eller för dålig affär på någon annans bekostnad i vetskapen om att man snart vill köpa/byta en annan klocka. Forumet finns ju och drivs i grunden av och för oss entusiaster som helst vill slippa det där och allt snack om marknadskrafter grundläggande principer, avtalsrätt etc.
Säger du nu efter att ha rullat in honom i tjära och fjädrar?Det känns som merparten är av samma uppfattning som mig. Kenkun har tagit till sig av kritiken och "point taken". Finns ingen anledning mer, enligt mig, att strö salt... Det handlar i slutändan om en klocka, inte så att han olovligen opererat bort min njure.
Tycker vårt forum är fantastiskt som även berikar och belyser problem som dessa och bringar klarhet i hur man önskar att en affär skall gå till. Det gör att sådanna här dispyter sannolikt blir färre på vårt forum.
Jag har lagt ut vår dialog kring en affär för att inte ge min nyanserade bild. Det är för var man att bilda sin egen uppfattning. Det står även dig fritt.Säger du nu efter att ha rullat in honom i tjära och fjädrar?
Cyniskt av dig. Du visste att pöbeln skulle lyncha honom och nu spelar du god - "Ta det lugnt pojkar....han har inte olovligen tagit min njure".Jag har lagt ut vår dialog kring en affär för att inte ge min nyanserade bild. Det är för var man att bilda sin egen uppfattning. Det står även dig fritt.
Lyncha är väl att ta i? Folk reagerade på att affären inte hade skötts på ett snyggt sätt. Har svårt att se på vilket sätt det skulle vara fråga om lynchning...Cyniskt av dig. Du visste att pöbeln skulle lyncha honom och nu spelar du god - "Ta det lugnt pojkar....han har inte olovligen tagit min njure".![]()
Att @KenKun gjorde fel håller jag med om. Men att först låta alla "bilda sig en egen uppfattning" och sedan be folk att inte "strö salt på såren" är konstigt. Han var väl medveten om kritiken som skulle uppstå.Lyncha är väl att ta i? Folk reagerade på att affären inte hade skötts på ett snyggt sätt. Har svårt att se på vilket sätt det skulle vara fråga om lynchning...