xmb216bc
Silver
Du bygger det argumentet på ditt årslånga medlemskap här?börjar bli trångt i vissa åsiktskorridorer..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du bygger det argumentet på ditt årslånga medlemskap här?börjar bli trångt i vissa åsiktskorridorer..
Döp om den till slagsmålstråden eller fight clubVerkar som om man kan ventilera det mesta i denna tråden, har tappat räkningen på hur många gånger den gått OT! så det är väl fritt fram![]()
Innebär inte att säljaren har absolut rätt att behålla handpenningen, förutom att täcka upp för extra kostnader i samband med ickeköpet, kan dock inte det helt steltMen då hade han tjänat 10k extra för handpengen går väl inte tillbaka till köparen som drar sig ur, är väl lite det som är vitsen med handpenning. Handpeng innebär inte att klockan skickas utan att klockan hålls tills Slutbetalning skett.
Jag säger inte att jag gjorde rätt. Jag säger bara att det var så det var.Men seriöst, kom igen.
Du skrev på morgonen att du inte kunde hålla den hur länge som helst för du fått fler PM under natten.
4 minuter senare skriver han att han swishar 10k och resten kommer under dagen.
2 minuter senare skriver han och bekräftar att han swishat.
Kan en köpare bete sig mer seriöst än så?
Ni som tycker annorlunda har dålig koll på verkligheten, lycka till med ert karmabyggande.
Som jag skrev tidigare......Innebär inte att säljaren har absolut rätt att behålla handpenningen, förutom att täcka upp för extra kostnader i samband med ickeköpet, kan dock inte det helt stelt
@hook höll en klocka åt mig i två dagar då jag var bortrest och inte hade tillgång till min bank.- Du som har gjort så många affärer borde väl om någon ha en justerad moralisk kompass för vad som gäller - gentlemen emellan...
Jag vet, såg det efter jag kommenterade, men jag antog att de flesta kanske såg/förstod utan att det det ska behövas. Edit: blablaSom jag skrev tidigare......
Kan dock regleras rejält beroende på hur ett eventuellt avtal är utformat. Handpenning är en bekräftelse på att ett avtal ingåtts om jag inte missminner mig helt. Hur mycket som får behållas om en köpare hoppar av kan som sagt regleras via ett köpeavtal mellan parterna. Ett underskrivet avtal är juridiskt bindande. Håller dock med full betalning är bäst.
Jag menade mer på att detaljerna inte var så väsentliga om och när det swishades. Jag tycker du gjort en schysst avbön för beteendet och du lär inte göra om samma dumhet. Förstår dig till viss del p.g.a. alla puckon där ute som säger de tar den och sedan hoppar affären även om det inte gör det ok.Jag säger inte att jag gjorde rätt. Jag säger bara att det var så det var.
Fel av mig att älta. Du har rätt. Sorry KenKun.Han swishade 10k på morgonen, och då hade en annan köpare redan swishat pengar för klockan.
Om den säljs efter 10 min är priset förlågt.Back to topic så är skamprutare som bjuder sådär 50% under begärt pris bara patetiskt. Särskilt om de gör det i en kaxig eller nonchalant stil, typ "du har satt helt fel pris, jag kan köpa mycket billigare i azerbadjan, jag bjuder 20k, ta det nu, gäller bara idag".
Folk som tycker att ett bud på 40k på en klocka de satt ut för 45k är ett skambud och blir irriterade är lika vilsna i verkligheten. Vore deras pris helrätt vore den väl redan vara såld, om inte så 10 minuter senare. Marknadspris är där det blir affär.
Hopplöst är även folk som skriver inget prut, priset är fast, för att sedan begära skyhögt betalt och därefter prisbumpa 2 dagar senare, och efter 3.dagar och 4...
Hur svårt kan det vara att vara vettig?
Jag var mitt uppe i ett samtal angående klockan, när allt var klart med köpare två, så såg jag att du hade hört av dig, och swishat.Skitsnack! Håll dig till sanningen. Blir bara pinsamt att fortsätta försvara dig! Jag swishade dig ca 2minuter efter att du skriver "kommer inte att kunna hålla klockan till dig hur länge som helst". Klockan var då 7.30 på morgonen!! 25minuter senare, 07.55, var jag på jobbet och skulle swisha resten då jag har min bankdosa där. Då får jag ett meddelade av dig att du swishar tillbaka mina 10k och säljer den till en annan.
Alla fattar väl att du fått mer betalt av en annan och fullständigt skitit i vårt avtal! Svårare än så är det inte! Bara att erkänna.
Du gjorde min dag, eller natt blir detAppappapp - gentlehens
Du har rätt KenKun. Gjort är gjort och du har sagt att det blev fel. Korkat, långsint och fel av mig att sura vidare. Sorry.Jag var mitt uppe i ett samtal angående klockan, när allt var klart med köpare två, så såg jag att du hade hört av dig, och swishat.
Du får tro vad du vill, och sura vidare. Jag var för ivrig och har sagt att det var fel gjort.
Jag lämnar detta nu. Gjort är gjort, och jag har sagt förlåt.
Ett nej är inte alltid ett nej?Förstår inte att folk blir så kränkta över ett lågt bud. Är väl bara att svara att det är för lågt? Tar ca tre sekunder att skriva. Mår man så dåligt av att sälja saker kanske man ska låta bli.
Håller med till viss del. Ett bud är ett bud. Men ett nej är ett nej.Förstår inte att folk blir så kränkta över ett lågt bud. Är väl bara att svara att det är för lågt? Tar ca tre sekunder att skriva. Mår man så dåligt av att sälja saker kanske man ska låta bli.
Cynikern i mig säger att det inte fanns någon annan som var intresserad...eller var/är säljaren helt enkelt en fin kille.@hook höll en klocka åt mig i två dagar då jag var bortrest och inte hade tillgång till min bank.
HaN är eN riKtig GENTLEMAN
Du tänker på fel sätt tyvärr.Förstår inte att folk blir så kränkta över ett lågt bud. Är väl bara att svara att det är för lågt? Tar ca tre sekunder att skriva. Mår man så dåligt av att sälja saker kanske man ska låta bli.
Ok, ersätt ordet kränkt med irriterad då? Nu har jag själv knappt fått några skambud vad jag kan minnas så jag är iofs inte särskilt "drabbad". Däremot la jag häromdagen ett bud som jag trodde skulle hamna i den här tråden men istället blev det affär direkt då säljaren var helnöjd med budet. Så allt är relativt gissar jag...Du tänker på fel sätt tyvärr.
Handlar inte om att bli kränkt.
Och naivisten i mig förvånas över att detta inte tros vara normen. Sådana likviditetsproblem har väl inte de stora säljarna att de vill riskera nedfäckat rykte. Vad hände med allt prat om att bygga en relation med ADn? Jag kan väl tro att säljarna vill bygga en relation med köparna - om inte enstaka så i alla fall det stora KS-kollektivet.Cynikern i mig säger att det inte fanns någon annan som var intresserad...eller var/är säljaren helt enkelt en fin kille.
Du har rätt KenKun. Gjort är gjort och du har sagt att det blev fel. Korkat, långsint och fel av mig att sura vidare. Sorry.
Så jävla trött.![]()
![]()
Lite sugen på att skicka meddelandet.![]()
Men Rolex går ju upp i värde. Ju äldre den är, desto mer har den hunnit stiga i värde.Så jävla trött.
Den där är äldre, mer sliten... samt bra mycket dyrare än liknande ex.
Varför kan vi inte bara sätta rimliga priser? @Paneraiman82