FlipSwede
Guld
Alla klockor som det betalats svensk moms på är över(be) skattadeKanske har nämnts tidigare men tåls att nämnas igen: RiChaRd milLe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla klockor som det betalats svensk moms på är över(be) skattadeKanske har nämnts tidigare men tåls att nämnas igen: RiChaRd milLe
Kan tycka att det är bra att vi tvingas lägga iallafall lite pengar på nyttiga saker när vi köper en helt värdelös sak, FilipAmericanAlla klockor som det betalats svensk moms på är över(be) skattade
De äldre är riktigt bra men nya lite knepig.Nya Cartier Santos Dumont för män tycker jag är överskattad. Det skrivs gott om den. Den ser bra ut på bild. Prisvärd sägs det, och så vidare. Men när den vedervärdiga skapelsen åker på handleden är den inte attraktiv ens på Jake Gyllenhaal, än mindre mig, och jag har aldrig tagit av en klocka snabbare och tvagat mig noggrannare än efter jag provade Santos Dumont stål/guld. En ren och skär instagramsnyggfilter produkt. Urtavlan ser i riktiga livet billig ut och med malplacerad nyans material som i mitt tycke inte harmoniserar med stålet. Den är stämplad med ett tarvligt, rentav fult, typsnitt som man sedermera valt att besudla urtavlan extra med genom att sträcka ut. Sträcks ut nåt så gigantiskt att det kväver hela urtavlan. Och så kronan som lök på laxen som sticker ut som en (bröst)vårta på näsan. Kanske funkar bättre på kvinnor.
Kan tycka att det är bra att vi tvingas lägga iallafall lite pengar på nyttiga saker när vi köper en helt värdelös sak, FilipAmerican![]()
To each their own WednesdayKan tycka att det är bra att vi tvingas lägga iallafall lite pengar på nyttiga saker när vi köper en helt värdelös sak, FilipAmerican![]()
Smaken är som bakenNya Cartier Santos Dumont för män tycker jag är överskattad. Det skrivs gott om den. Den ser bra ut på bild. Prisvärd sägs det, och så vidare. Men när den vedervärdiga skapelsen åker på handleden är den inte attraktiv ens på Jake Gyllenhaal, än mindre mig, och jag har aldrig tagit av en klocka snabbare och tvagat mig noggrannare än efter jag provade Santos Dumont stål/guld. En ren och skär instagramsnyggfilter produkt. Urtavlan ser i riktiga livet billig ut och med malplacerad nyans material som i mitt tycke inte harmoniserar med stålet. Den är stämplad med ett tarvligt, rentav fult, typsnitt som man sedermera valt att besudla urtavlan extra med genom att sträcka ut. Sträcks ut nåt så gigantiskt att det kväver hela urtavlan. Och så kronan som lök på laxen som sticker ut som en (bröst)vårta på näsan. Kanske funkar bättre på kvinnor.
Håller med i detta, tycker de flesta pannor är snygga på de som innehar plus 20cm handleder och ser rent fåniga ut på tunnare handleder likt mina egna. Men Due har jag faktiskt funderat på att köpa. Jag kan väll dock tycka att lite mer vatten hade den kunnat få tåla, är ju inte en rekordtunn dinka så vet inte riktigt vad som är problemet.Tycker precis tvärtom.
Det är en dressklocka (iaf Panerais tolkning av en). Att frångå kronskyddet som är ett av klockvärldens starkaste designattribut vore ju dumt.
Panerai behöver diversifiera sig och Due är ett första trevande försök. Målgruppen för modellen är sannolikt inte Paneristi vilket då får besluten att framstå som än mer naturliga.
- Näe, dem sticker fortfarande i ögonen.Tycker precis tvärtom.
Det är en dressklocka (iaf Panerais tolkning av en). Att frångå kronskyddet som är ett av klockvärldens starkaste designattribut vore ju dumt.
Panerai behöver diversifiera sig och Due är ett första trevande försök. Målgruppen för modellen är sannolikt inte Paneristi vilket då får besluten att framstå som än mer naturliga.
Det här är det jag säger, kronskydd på - är en toolwatch med trygghet att kunna duscha och slänga sig i vattnet.Håller med i detta, tycker de flesta pannor är snygga på de som innehar plus 20cm handleder och ser rent fåniga ut på tunnare handleder likt mina egna. Men Due har jag faktiskt funderat på att köpa. Jag kan väll dock tycka att lite mer vatten hade den kunnat få tåla, är ju inte en rekordtunn dinka så vet inte riktigt vad som är problemet.
Panerai Luminor Due, 3 ATM?
Helt otroligt att de ens får existera. Skandal att de få bära Panerais signum - kronskyddet, som bör endast finnas på klockor med minst 10 ATM. Det är så eff:d-up så att man blir arg, på riktigt
Bättre att de behåller 1940 och gör den till Due med 3 ATM, mer dressig och gärna med microrotor för att få den ännu slimmare och samtidigt upplevas lite mer unikt. Då kan man bära en Due sunburst utan att skämmas.
Design-teamet bör avgå med omedelbar verkan, och ta med ledningen som tillät detta
Panerai, nej nu går det utför… Gör om gör rätt. För faan!
Tack, nu fick jag skriva av mig också![]()
Mjae, nu dömmer du lite för hårt. Fake it until you make it, är ett bra uttryck här. Och Panerai har lyckats leverera, och klarat av undervattens-uppgifterna med patenterade kronskyddet. Att de sedan hamnat under Richemont-lyx-segment, är ju "just business", har man haft en annan syn i verksamheten. Men behåll ändå DNA:t för fasen...
Det är ju lika retsamt som att skapa dykarurer i guld. Säkert coolt om man är en Sheikh som ändå bara doppar sina fötter i salta havet. Obs ironi![]()
Då är det dags att krypa ut från stenen.Hur kan man behålla något man aldrig haft? Eftersom Panerai hittat på sin historia, så saknar de ju DNA.
Gör som @Back skriver, använd rätt tråd. Står ju även tydligt i ISO att 30m betyder 30m. Finns till och med en förtydligande pressrelease från när ISO förtydligade detta när de reviderade ISO22810:2010Otroligt mycket OT just nu
@yonsson
Kan du skicka över tjatmåsarna till denna tråd istället?
Vatten-täthet/resistens på klockor i allmänhet och dykklockor i synnerhet
Jag har länge stört mig på att tillverkare inte riktigt hänger med vad som är vattentätt, har därför skrivit en liten artikel. Hoppas Ni kan njuta av dessa rader. Så vad är då en vattentät klocka? I alla affärer säljs klockor med olika vattentäthet. Ofta anges "vattentäthet" med 100 eller...klocksnack.se