Goflorp
Silver
mondaine
Braun
sinn
Mfl
Max Bill
att man försöker ta bort så mkt som går, men behålla urets och märkets ”essens” ändå.
vad har ni för tips på ”övertydligt”. Gärna micromärken eller ngt lagom udda.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är själv väldigt förtjust i urtavlor som är så övertydliga det bara går.
mondaine
Braun
sinn
Mfl
Max Bill
att man försöker ta bort så mkt som går, men behålla urets och märkets ”essens” ändå.
vad har ni för tips på ”övertydligt”. Gärna micromärken eller ngt lagom udda.
Det räcker med den första du nämnde. Svincool!
![]()
JeanRichard
Zenithen hade varit juste om bara kronan varit lite större!De flesta piloter brukar ju vara tydliga.
Min personliga favorit är IWC Mark XVIII på länk, som för mig är perfektion i sammanhanget.
En Flieger B kan också vara rätt ball. Eller varför inte en Zenith pilot?
![]()
![]()
![]()
Haha, klassisk pilotgrej. Inte så snyggt men syftet var väl att kunna vrida upp/manövrera klockan med handskarna på.Zenithen hade varit juste om bara kronan varit lite större!![]()
Japp jag är med på det men här kanske man tog i lite väl mycket!Haha, klassisk pilotgrej. Inte så snyggt men syftet var väl att kunna vrida upp/manövrera klockan med handskarna på.
Själv suktar man efter denna.![]()
Min panna är rätt lättavläst
![]()
haha, en sån opopulär åsikt måste man bara hålla med om. Fallossymbolen klockan tolv är övertydligt märklig.ständigt denna Speedmaster. Känner inte det rycker i baghetten nånstans.... Alla vill ha den, det behöver för de flesta män inte finnas någon annan klocka.
Alla kan köpa en Speedmaster och bli OWG allihop.
just därför jag inte vill ha en.
dessutom är den inte snygg, spretig, tunn och ger ett väldigt rörigt intryck.
Udda, övertydlig och svårt charmig
![]()
Kul tråd - börjar vara rejält less alla "märke xyz" trådar så bra med lite annat!![]()