• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Övertydliga urtavlor/visare

Vad sägs om Stowa marine? Den är ta mig tusan mer lättläst än min Sinn 556 o den är ju som tidigare nämnts inte så svår :)
IMG_20191223_193053.jpg

ständigt denna Speedmaster. Känner inte det rycker i baghetten nånstans.... Alla vill ha den, det behöver för de flesta män inte finnas någon annan klocka.
Alla kan köpa en Speedmaster och bli OWG allihop.

just därför jag inte vill ha en.

dessutom är den inte snygg, spretig, tunn och ger ett väldigt rörigt intryck.
Och definitivt inte överdrivet lättläst på nivån som denna tråden avser.
Det brukar ju iofs gälla många kronografer.....

Speedmaster är närmast ett mästerverk. De långa spikraka visarna mot den svarta boetten gör klockan otroligt lättläst, räcker med att se klockan i ögonvrån så har man hunnit notera vad klockan är. Helt perfekt design.
269ABD0D-CCB6-425A-BE95-DD5D654EC3E2.jpeg
Och på minuten ser man tiden också! Helt klart den klockan av alla (analoga) jag haft som har varit lättast att läsa av tiden. Grymt bra!

med fyra urtavlor i en, hela högar med visare, mängder med streck ..... nej.

det är en fin klocka, men i den här tråden platsar den inte.
Passar extremt bra, men har man synfel som gör att man bara kan fokusera på fel ställen med ögonen så kanske den är svår, men då borde alla klockor här vara potentiellt svårlästa.

Är själv inget jättefan av övertydliga index/visare, men tycker tudor gör det riktigt bra på sina Black Bay.:)

Älskar din klocka! Jag valde den blåa tavlan men typ sugen på att köpa en som du har också. För att inte tala om den nya modellen med applicerade index. mmmm
Modellen funkar verkligen till allt och för en peng som inte kostar IWC eller liknande.
ORIS20190113_104924000_iOS.jpg
Ja, den är fantastisk med den svarta tavlan. Den blåa är också snygg. Kan nog inte bli mer tydlig än så. :)
En riktig GADA klocka med 10 ATM, även om jag skulle vilja haft den i liiite mindre format.
Men, vilken är den nya modellen alltså? Måste ha missat nåt...

Ja, den är fantastisk med den svarta tavlan. Den blåa är också snygg. Kan nog inte bli mer tydlig än så. :)
En riktig GADA klocka med 10 ATM, även om jag skulle vilja haft den i liiite mindre format.
Men, vilken är den nya modellen alltså? Måste ha missat nåt...
Helt enig!

Ja fan, det är en sån subtil förbättring som gör sjukt mycket. De har helt uppgraderat den modellen och erbjuder bara applicerade index numera. check it out
https://www.instagram.com/p/B6k4seUn0Wh/?igshid=rhpxbxifm73b

Sinn UX är väl rena arketypen för tydlig klocka.
Oljefyllningen gör att det saknas brytning när man gluttar från sidan...så vinkeln man kan se visarna är sjukt nära 180grader.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp