• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

MHammar

Omega
ST, ha en trevlig dag!
74AF4801-AE0B-4CF8-9B71-5B5FD413D013.jpeg
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Just på Speedy tycker jag man ser ganska lätt om det är safir eller hesalite, det blir som en kant runt om på safirglaset vilket jag personligen inte tycker är snyggt. Men man ska köpa det man gillar och de är ju båda fina.

Håller med, det är en rätt skarp kant. Länken är också lite bättre i min mening på hesalite-varianten utan poleringen vid mittlänken.
Blir lite mer toolwatch av det även om den nya inte känns lika toolig som de äldre.

Så det enda som jag tycker är bättre på safirvarianten är tavlan egentligen..
 
Senast ändrad:

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med, det är en rätt skarp kant. Länken är också lite bättre i min mening på hesalite-varianten utan poleringen vid mittlänken.
Blir lite mer toolwatch av det även om den nya inte känns lika toolig som de äldre.

Så det enda som jag tycker är bättre på safirvarianten är tavlan egentligen..
Att byta tavla är det ju flertalet som gjort på sin 005 till vit eller liknande. Så vill du ha en plast med annan tavla är det bara att köra om det går att lösa hos AD med riktiga delar! Bara man är tydlig med det sen om man ska sälja eller liknande! :D
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Att byta tavla är det ju flertalet som gjort på sin 005 till vit eller liknande. Så vill du ha en plast med annan tavla är det bara att köra om det går att lösa hos AD med riktiga delar! Bara man är tydlig med det sen om man ska sälja eller liknande! :D

Tänker att då skulle man byta tillbaka till original och sälja med tavlan löst eller sälja den till någon annan separat.

Hade en pulsations-bezel på min 005, då var det inte många som var intresserad av den när det var dags att avyttra. Jag bytte till tachy och då blev det plötsligt intresse.
Sålde sedan av bezeln separat, vilket gick rätt fort - kombon var dock iskall :rolleyes:
 
Topp