• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Gummo

Joker
2-Faktor
Trevlig Tisdag speedfreaks!
9659768A-E74B-4405-B68E-B34E2BC96458.jpeg
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jag har ända sen jag visste att jag skulle bli pappa tänkt att jag ska köpa mig en klocka för att markera denna fina händelse i mitt liv. Efter mycket om och men, bostadsköp, försäljningar med mera blev det äntligen dags, men vilken klocka då?! (Tidigare inlägg om detta: LÄNK)

Som klocknörd sedan ett drygt decennium ha man alltid känt att en Speedy ska finnas i samlingen, och åren bara gick och jag fick aldrig riktigt någon direkt möjlighet att köpa någon. Men.... Idag hände det! Dessutom blev jag farbror för första gången idag vilket gjorde det hela ännu bättre och det kändes plötsligt självklart.

Så jag får äntligen hälsa er alla en trevlig ST! Tack @ERIKSON URHANDEL för ett trevligt bemötande och god affär. :cigar:
_R001355.JPG

IMG_4434 - Copy.jpg

På återseende, Speedy-nördar.
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ända sen jag visste att jag skulle bli pappa tänkt att jag ska köpa mig en klocka för att markera denna fina händelse i mitt liv. Efter mycket om och men, bostadsköp, försäljningar med mera blev det äntligen dags, men vilken klocka då?! (Tidigare inlägg om detta: LÄNK)

Som klocknörd sedan ett drygt decennium ha man alltid känt att en Speedy ska finnas i samlingen, och åren bara gick och jag fick aldrig riktigt någon direkt möjlighet att köpa någon. Men.... Idag hände det! Dessutom blev jag farbror för första gången idag vilket gjorde det hela ännu bättre och det kändes plötsligt självklart.

Så jag får äntligen hälsa er alla en trevlig ST! Tack @ERIKSON URHANDEL för ett trevligt bemötande och god affär. :cigar:
_R001355.JPG

På återseende, Speedy-nördar.
Grattis och välkommen in i kanske norra europas mysigaste tråd!
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag har ända sen jag visste att jag skulle bli pappa tänkt att jag ska köpa mig en klocka för att markera denna fina händelse i mitt liv. Efter mycket om och men, bostadsköp, försäljningar med mera blev det äntligen dags, men vilken klocka då?! (Tidigare inlägg om detta: LÄNK)

Som klocknörd sedan ett drygt decennium ha man alltid känt att en Speedy ska finnas i samlingen, och åren bara gick och jag fick aldrig riktigt någon direkt möjlighet att köpa någon. Men.... Idag hände det! Dessutom blev jag farbror för första gången idag vilket gjorde det hela ännu bättre och det kändes plötsligt självklart.

Så jag får äntligen hälsa er alla en trevlig ST! Tack @ERIKSON URHANDEL för ett trevligt bemötande och god affär. :cigar:
_R001355.JPG

IMG_4434 - Copy.jpg

På återseende, Speedy-nördar.
Grattis! Bra köp och snygg klocka 🙂 Bild på min som köptes i går av en annan AD i Stockholm! 🙂
8ECC16E1-F4FA-4273-A6CA-BCC271CD0E4C.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Första dagen som Speedy-ägare har besudlats av ångest upp över öronen…. Varför köpte jag Safir och inte Hesalite?! Hade jag ångrat mig oavsett vilken jag valde? Hesalite är väl aldrig fel, men kan safir vara det?

346E60BB-04C9-4658-8FF1-EB51CDEE2C24.jpeg
Tycker det finns två bra val.
Båda varianterna har sina fördelar, så helt fel kan det ju inte blivit.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Första dagen som Speedy-ägare har besudlats av ångest upp över öronen…. Varför köpte jag Safir och inte Hesalite?! Hade jag ångrat mig oavsett vilken jag valde? Hesalite är väl aldrig fel, men kan safir vara det?

346E60BB-04C9-4658-8FF1-EB51CDEE2C24.jpeg

Applied logo är riktigt snyggt enligt mig, synd att hesalitversionen inte har det..

Jobbigt också om man föredrar safir och älskar applicerad logotyp men har orimligt svårt för glasbaksida. Precis som jag, alltså…
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Första dagen som Speedy-ägare har besudlats av ångest upp över öronen…. Varför köpte jag Safir och inte Hesalite?! Hade jag ångrat mig oavsett vilken jag valde? Hesalite är väl aldrig fel, men kan safir vara det?

346E60BB-04C9-4658-8FF1-EB51CDEE2C24.jpeg
Lider med dig i din ångest. Har genomgått samma resa själv.

Ägt 4-5 stycken .005'or tidigare, och nu senaste 3861 i safir. Älskade allt med den nya klockan förutom känslan att jag saknade "det där lilla extra" som hesalit har estetiskt.
Sålde den och köpte en 3861 i hesalit istället och äntligen känner jag mig tillfredsställd, för nya moonwatchen är fan suverän med nya tavlan, länken m.m. Jag har alltid ogillat glasbaksida också, föredrar ett solitt baklock.

Oavsett är safiren fantastisk den med! Men man får inte lura sig att det är exakt samma sak som hesalit, även om de jobbat bort mycket av mjölkringen på nya safirversionen så saknas fortfarande en del av kupningen och brytningen av ljus som bara hesalit har.
 
Topp