Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mmm, plexi
1171 länken "smiter" åt likt den nya länken så den kommer bäras mindre än 005 länkenÄger två klockor för närvarande, en blå BB58 och en Panerai pam000. Är nöjd med båda klockorna men skulle väldigt gärna ha en speedmaster. Om jag säljer min Panerai så får jag ihop till en speedmaster 005 med hesalit.
Har smala handleder så känner att oem länken till den äldre versionen kommer helt klart göra att klockan bärs för stort för mig. Men tycker att den nya versionen helt enkelt är för dyr för mig just nu.
Fick tipset här i tråden för några dagar sedan att köpa 005 samt en uncle seiko länk som gör att klockan kommer smita åt runt handleden bättre. Det är helt klart ett alternativ, men känner samtidigt att man helst har en omega oem länk såklart.
Vilka tidigare referenser ska man titta på för att få en länk så lik den nya som möjligt? Alternativt kan man väl köpa en äldre oem länk på ebay eller så men kanske blir dyrt?
Kollar man forum osv verkar 1171 länken vara väldigt populär. Tror ni den smiter åt likt länken på nya versionen?
Tack för snabbt svar! Får börja leta efter versioner till salu med den länken då1171 länken "smiter" åt likt den nya länken så den kommer bäras mindre än 005 länken
Äger två klockor för närvarande, en blå BB58 och en Panerai pam000. Är nöjd med båda klockorna men skulle väldigt gärna ha en speedmaster. Om jag säljer min Panerai så får jag ihop till en speedmaster 005 med hesalit.
Har smala handleder så känner att oem länken till den äldre versionen kommer helt klart göra att klockan bärs för stort för mig. Men tycker att den nya versionen helt enkelt är för dyr för mig just nu.
Fick tipset här i tråden för några dagar sedan att köpa 005 samt en uncle seiko länk som gör att klockan kommer smita åt runt handleden bättre. Det är helt klart ett alternativ, men känner samtidigt att man helst har en omega oem länk såklart.
Vilka tidigare referenser ska man titta på för att få en länk så lik den nya som möjligt? Alternativt kan man väl köpa en äldre oem länk på ebay eller så men kanske blir dyrt?
Kollar man forum osv verkar 1171 länken vara väldigt populär. Tror ni den smiter åt likt länken på nya versionen?
Här har du en beggad 1171 länk med 633 ändlänkar iafTack för snabbt svar! Får börja leta efter versioner till salu med den länken då
Jag tror att det är ganska besvärligt och dyrt att montera ett safirglas på en hesalit-modell. Här finns en diskussion på temat:Kan man få safirglas på en 005?
Snygg länk!Då var det tisdag igen kamrater!
Kring 38-40 tusen kr. Nyare några tusenlappar mer skulle jag säga.Om man skaffar en speedmaster 005 uttagen 2016, bör den servas omgående trots att den håller tiden bra/gångreserven stämmer?
Vad bör man ge för en fullset i bra skick?
Coolt men jag gillar nog mer det pressade iom att länkbitarna är väldigt slimmade. Ett för massivt spänne hade inte passat. Tror dock att Forstner planerar att komma ut med en helt ny länk, en mer "massiv"/tjockare länk. På den är säkert det spännet mer rätt.Snygg länk!
Tips till alla där ute som gillar flat link: https://www.instagram.com/p/CQ13-TDrIIS/?utm_medium=copy_link
Tyckte detta var intressant. Frtf ingen brist på denna modellen (beg.) men samtidigt tror jag att vi kommer se priser som fortsätter gå upp.Kring 38-40 tusen kr. Nyare några tusenlappar mer skulle jag säga.