• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lauda

Patek
2-Faktor
Smutt band på speedyn. Vad är det för något? 🤔

-Det är riktigt bra. ”The ripstop watch strap” från Bulang & Sons gjort på gamla M65 jackor. Ett av dem finare canvas band👌🏼

Du hittar all info om dem på länken nedan

 

O-scar

Panerai
2-Faktor
-Det är riktigt bra. ”The ripstop watch strap” från Bulang & Sons gjort på gamla M65 jackor. Ett av dem finare canvas band👌🏼

Du hittar all info om dem på länken nedan

Ohh nice tack. Ser förbannat bra ut!!
Är det så bekvämt som det ser ut? 😊
 

59ghia

Omega
2-Faktor
9CCE233E-C521-415A-A733-4BA70D08DF7F.jpeg

Missade speedytisdag helt så det får bli speedyonsdag med lite nya natoband.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Har nu helt beslutat mig för att skaffa någon variant av speedmaster. Väljer lite mellan speedmaster pro 005 eller speedmaster reduced 3510.50.

Har mer om mer börjat luta åt reduced, även om den klassiska 005 är cool. Ända sen jag skaffade tudor bb58 så har jag insett att 39mm verkligen är min sweet spot.

Vad har ni att säga om 3510.50? Erfarenheter om servicekostnader och annat som kan vara värt att beakta mottages gärna. 😀


 

Derix

Patek
2-Faktor
Varför har ingen köpt den här ännu? 33 000 kr är ett grymt bra pris.

 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Varför har ingen köpt den här ännu? 33 000 kr är ett grymt bra pris.

Kollade på den, men blir osäker så cert saknas samt papper på service bör finnas då det ändå var såpass nyligen som 2020. Annars är jag sugen.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har nu helt beslutat mig för att skaffa någon variant av speedmaster. Väljer lite mellan speedmaster pro 005 eller speedmaster reduced 3510.50.

Har mer om mer börjat luta åt reduced, även om den klassiska 005 är cool. Ända sen jag skaffade tudor bb58 så har jag insett att 39mm verkligen är min sweet spot.

Vad har ni att säga om 3510.50? Erfarenheter om servicekostnader och annat som kan vara värt att beakta mottages gärna. 😀


Reduced är ju ful. Om 39 är din sweet spot, köp FOIS, eller annan modell med den boetten. Eller är du en i mängden som måste ha länk?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har nu helt beslutat mig för att skaffa någon variant av speedmaster. Väljer lite mellan speedmaster pro 005 eller speedmaster reduced 3510.50.

Har mer om mer börjat luta åt reduced, även om den klassiska 005 är cool. Ända sen jag skaffade tudor bb58 så har jag insett att 39mm verkligen är min sweet spot.

Vad har ni att säga om 3510.50? Erfarenheter om servicekostnader och annat som kan vara värt att beakta mottages gärna. 😀


Neeeeej! Gör det inte. Storleken på 005 är alldeles perfekt. Jag har 16,5cm handled och hade absolut inga problem att bära upp den. Bärs mindre än pannan.
Reduced har inte alls lika harmonisk urtavla som moonwatch.
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Om man köper en klocka utan cert, hur funkar det när man lämnar på service? Måste man inte ha med cert?

Det är väl (än så länge tack och lov) bara Rolex som börjat kräva att man ska ha certet med sig i samband med service av klockan. Varför man nu måste ha det känns väldigt oklart, dom om någon borde ju kunna avgöra om klockan är äkta eller ej 😅
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det är väl (än så länge tack och lov) bara Rolex som börjat kräva att man ska ha certet med sig i samband med service av klockan. Varför man nu måste ha det känns väldigt oklart, dom om någon borde ju kunna avgöra om klockan är äkta eller ej 😅
Garantiärende menar du? Eller vad har du källa på att Rolex kräver cert vid service?
 
Topp