• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

105.012

Cartier
2-Faktor
Min första speedmaster blev en 145.022 ST 69, ska enligt säljaren vara helt orörd och endast en ägare (tyvärr ingen dokumentation på det)
Nu har den precis fått sin första service på många år
Denna kommer få stanna länge
Grattis till ett fint ex! Nu är det kört. Välkommen in i träsket 😉

Är du tredje ägaren nu då?

Och har du en bild på baksidan?
 

Ahla77

Cartier
Grattis till ett fint ex! Nu är det kört. Välkommen in i träsket 😉

Är du tredje ägaren nu då?

Och har du en bild på baksidan?
Andra ägaren tror jag, sonen som förmedlade den efter sin far som köpt den ny 1970
 

Bilagor

  • 3AA2C57A-2A90-42FD-A4CE-1F2BA477CBD6.jpeg
    3AA2C57A-2A90-42FD-A4CE-1F2BA477CBD6.jpeg
    848 KB · Visningar: 14

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Min första speedmaster blev en 145.022 ST 69, ska enligt säljaren vara helt orörd och endast en ägare (tyvärr ingen dokumentation på det)
Nu har den precis fått sin första service på många år
Denna kommer få stanna länge
Den där är ju helt fantastisk! Fasen vad kul och grattis till kanonklocka :)
 

Tally-ho

Omega
Min förra och första. 3570.50 heter de va’? Gjorde väl en klassiker och sålde den efter första servicen, försökte sedan att köpa tillbaka den, fick köpa en begagnad .005 här på forumet istället. Tycker nog att den förra har snyggare bakboett. Renare. Är inte typsnittet fetare på den förra också?

FF14E412-DF39-40CB-B1C7-E8916253C395.jpeg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Bytte till mig en speedy med nya länken igår, och lämnade in den för länkjustering. Idag ringer urmakaren och säger att de inte får loss skruvarna och att de är rädda att sabba något.

Har ni tips på hur man ska fixa det själv? Ta till en annan urmakare eller försöka själv. Pallar inte sabba skruvarna det första man gör liksom😅
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bytte till mig en speedy med nya länken igår, och lämnade in den för länkjustering. Idag ringer urmakaren och säger att de inte får loss skruvarna och att de är rädda att sabba något.

Har ni tips på hur man ska fixa det själv? Ta till en annan urmakare eller försöka själv. Pallar inte sabba skruvarna det första man gör liksom😅
Dra till en AD
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Bytte till mig en speedy med nya länken igår, och lämnade in den för länkjustering. Idag ringer urmakaren och säger att de inte får loss skruvarna och att de är rädda att sabba något.

Har ni tips på hur man ska fixa det själv? Ta till en annan urmakare eller försöka själv. Pallar inte sabba skruvarna det första man gör liksom😅
Jag körde hårfön och det gick fint :D
 

RobHK

Cartier
Gör ett första inhopp i denna tråd. Traskade förbi på Biblioteksgatan igår, skulle träffa en släkting. Han med ett par minuter att kika på klockor och blev förvånad hur mycket jag tyckte om denna! Inte allt för tung och satt jättefint på armen. De gav god rabatt och som boende i HK kan jag dra av momsen också, så totalt ett attraktivt pris. De nämnde att en prisjustering kommer snart (antar pga svaga svenska kronan). Blev betydligt mer intresserad än jag trodde, någon som haft denna ett tag redan?

97490C2C-E4B9-4F59-ACAB-B9BD26C5D476.jpeg
53056E1A-8896-4119-B319-82DEF67F9FCE.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Gör ett första inhopp i denna tråd. Traskade förbi på Biblioteksgatan igår, skulle träffa en släkting. Han med ett par minuter att kika på klockor och blev förvånad hur mycket jag tyckte om denna! Inte allt för tung och satt jättefint på armen. De gav god rabatt och som boende i HK kan jag dra av momsen också, så totalt ett attraktivt pris. De nämnde att en prisjustering kommer snart (antar pga svaga svenska kronan). Blev betydligt mer intresserad än jag trodde, någon som haft denna ett tag redan?

97490C2C-E4B9-4F59-ACAB-B9BD26C5D476.jpeg
53056E1A-8896-4119-B319-82DEF67F9FCE.jpeg

Den är absolut fantastisk. Är ju betydligt roligare än många andra helguldare på länk. Har kollat mycket men till priset finns det helt enkelt för mycket annat kul för mig.

Men under de förutsättningar som du nämner är det ju en helt annan femma. Då känns ju också nedsidan mer begränsad om man skulle börja tvivla efter något år.

En annan stor fördel är att du får många klockor i en då den, inbillar jag mig, passar på i stort sett alla band som finns 😊

Tillägg: RE: VC och trygghet - den nästan största fördelen är att den går under radarn - framförallt på annat än länken. Slänga på den på OEM canvas eller läder så skulle jag känna mig trygg att bära den i stort sett överallt
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Gör ett första inhopp i denna tråd. Traskade förbi på Biblioteksgatan igår, skulle träffa en släkting. Han med ett par minuter att kika på klockor och blev förvånad hur mycket jag tyckte om denna! Inte allt för tung och satt jättefint på armen. De gav god rabatt och som boende i HK kan jag dra av momsen också, så totalt ett attraktivt pris. De nämnde att en prisjustering kommer snart (antar pga svaga svenska kronan). Blev betydligt mer intresserad än jag trodde, någon som haft denna ett tag redan?

97490C2C-E4B9-4F59-ACAB-B9BD26C5D476.jpeg
53056E1A-8896-4119-B319-82DEF67F9FCE.jpeg
Kul att se lite guld i tråden. Inte speciellt vanligt här. Under de förutsättningar så hade jag köpt en guld Speedmaster. 400 000 är för dyrt, 250 000 mer rimligt och definitivt mer värdebeständig. Håller med @carlmartin . Notera att Omega släppt 3st guldspeedy i ordinarie utbud. De två för 2022 börjar komma till butikerna nu och till hösten. Så att du köper den du gillar bäst.

Favoriten för mig är 50års varianten från 2019 med röd ring, som är svår att få tag i och som inte säljs längre via Omega.


 

PerK

Omega
Betällde några läderarmband från weccex.de
Omdömen på youtube är riktigt bra.
Beställde ett krokodil armband med viklås till min speedy. läderarmband original från omega kostar 6800kr. hutlöst.
har letad en stund före ja beställde.
Är det nån som har köpt derifrån. Är kvallen bra på läder och viklås?
bob.jpg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Betällde några läderarmband från weccex.de
Omdömen på youtube är riktigt bra.
Beställde ett krokodil armband med viklås till min speedy. läderarmband original från omega kostar 6800kr. hutlöst.
har letad en stund före ja beställde.
Är det nån som har köpt derifrån. Är kvallen bra på läder och viklås?
bob.jpg
Köpt denna. Sjukt nöjd:
 

JohnHarrison

KS Explorers Club
Betällde några läderarmband från weccex.de
Omdömen på youtube är riktigt bra.
Beställde ett krokodil armband med viklås till min speedy. läderarmband original från omega kostar 6800kr. hutlöst.
har letad en stund före ja beställde.
Är det nån som har köpt derifrån. Är kvallen bra på läder och viklås?
bob.jpg
Jag har flera band och lås Waccex/Bob Marino. Grymt prisvärda!
E7604006-FCB5-4D03-A50C-283A1E82A13B.jpeg
DFAD9AF6-4478-4457-8162-2B5E3FF770A5.jpeg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Äntligen äger jag speedy igen. Skaffade den egentligen i onsdags, men urmakaren hade ett jäkla jobb med länkjusteringen pga att tidigare ägare använt mycket loctite... Fick betala för extra tid de behövde lägga ned, men blev sjukt nöjd iallafall.

Älskar den nya länken, och så gött det är med hacking! Får se till att införskaffa polywatch snarast, men ändå lite mysigt med repor på hesaliten kan jag tycka. 😍
IMG_20220627_175708_edit_91989509375545.jpg
IMG_20220627_180114_edit_91943439429719.jpg
IMG_20220627_181125_edit_92161814107290.jpg
IMG_20220627_180241_edit_92071413100533.jpg
IMG_20220627_180151_edit_91816601421926.jpg
 
Topp