• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Cougan

Rolex
2-Faktor
🦅
0CEF17D4-2967-41CD-9899-1E04F03A714C.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Well, detta missade jag nästan, idag 60år sedan:

Mercury-Atlas 8 (MA-8) was the fifth United States crewed space mission, part of NASA's Mercury program. Astronaut Walter M. Schirra Jr., orbited the Earth six times in the Sigma 7 spacecraft on October 3, 1962, in a nine-hour flight

The Speedmaster ref. CK 2998 was the first OMEGA to reach space, when astronaut Walter Schirra wore the watch during the 'Sigma 7' mission of the Mercury Programme in 1962. Schirra had purchased the watch for his own use, but two and a half years later, the Speedmaster would be officially certified by NASA for all manned-missions, launching it into history.

 

Mectagon

Omega
Hittade precis den här godingen i mitt flöde, publicerades för fem dagar sedan. Gubben hade en Speedmaster Apollo-Soyuz från 1980 i sin byrålåda i 20 år, helt ovetandes om vad för typ av klocka det egentligen är. Trist att se han var så taggad på att sälja den tanke på dess historik.

Länk till video:

IMG_1077.jpg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hittade precis den här godingen i mitt flöde, publicerades för fem dagar sedan. Gubben hade en Speedmaster Apollo-Soyuz från 1980 i sin byrålåda i 20 år, helt ovetandes om vad för typ av klocka det egentligen är. Trist att se han var så taggad på att sälja den tanke på dess historik.

Länk till video:

IMG_1077.jpg
80k GBP tycker jag nog är lite att ta i. Den är polerad och tycker mig se att den inte har rätt tryckknappar (de är, som jag förstår det, speciella för Apollo Soyuz ).
 
Topp