• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Dr Ohmega

Omega
2-Faktor
Hastig höst!

849AC1E9-89BC-4011-8F3C-F821AD53CE24.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Nu kan jag posta här. Sist var nästan 4 år sedan men då en FOIS. Hoppas jag trivs bättre med en 3861 och plastglaset. Länken är iaf grymt skön och flexar precis som jag önskar. Var helt inne på en blå eller svart AT 38 på gummit men just nu känns denna bra mycket mer jag.
Bättre bilder kommer när ljuset tillåter.
7B08D44E-81B0-4B51-A95B-C95109DD8636.jpeg
 
Senast ändrad:

Trema

Omega
Var och testade den nya Speedmaster 57 häromdagen. Tyckte den satt riktigt fint på handleden med sina 40,5 mm. Länken var något i det tunnaste laget och påminde väldigt mycket Tissot PRX länk. Färgen på urtavlan kan närmast beskrivas smoked green.

Vad tycker juryn? Jag måste nog ändå säga att den lyckats väcka köpsuget!
3402C12B-6787-45F5-BF4F-D19BA8B1CC4D.jpeg
3807CB52-1064-4BA7-A3A3-7D471459FDD8.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har nu haft min 3861 med hesalit några dagar och vågar mig på mina första intryck.
Gillar verkligen det allra mesta med klockan. Länken är nog det som sticker ut som allra mest positivt mot vad jag förväntat mig. Tiden håller den bra och plussar kanske 2 spd. En annan sak mot den FOIS jag hade är att jag kan hacka den här. Ingen stor sak men ändå ett plus.
Ska jag lyfta något som drar åt det negativa hållet så är det att den är trög att dra upp. Jag har förstått att det ska vara så på dessa verk och att det bara är att vänja sig. Kronan är liten och svår att greppa. Minns att även FOIS var lite trög men denna är ett par snäpp värre.
 
Senast ändrad:
Topp