Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna?Hej KS,
blev såld på senaste varianten av Speedmaster `57 för några dagar sedan när jag var hos AD. Har haft Speedmaster Prof tidigare i två omgångar men sålt dem. Gillade `57:an för att den kändes nättare i storleken men känns som prislappen hos AD för ny är hög, är den värd det? Är det någon som har eller har haft som kan dela med sig av sina för- och nackdelar med klockan så vore jag tacksam!
Hej @105.012,Denna?
Eller denna?Omega Speedmaster 57 Svart/Stål Ø40.5 mm 332.10.41.51.01.001
Omega Speedmaster 57 Svart/Stål Ø40.5 mm,modell 332.10.41.51.01.001 hos Uret.se. Material & Utförande Tillverkare:Omega Modell:332.10.41.51.01.001 Serie:Speedmaster 57 Typ:Herrk..www.uret.se
Speedmaster Die 1957 Trilogy Uhr 311.10.39.30.01.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie die Speedmaster Die 1957 Trilogy Stahl watch (311.10.39.30.01.001) und kaufen Sie es Online auf der offiziellen OMEGA DE® Website!www.omegawatches.com
Nej, ingen erfarenhet av dem då det inte är en moonwatch. Och är det värt priset får vara upp till dig. Omega har höjt ordentligt det senaste så allt känns dyrt just nu. Lite som att köpa en bil som tappar mycket av värdet direkt när man köpt. Kan begagnat vara ett alternativ?Hej @105.012,
Det är den övre av dem jag tänkte på (40,5 mm). Har du nån erfarenhet av den?
Har inte sett någon alls på forumet så du lär nog inte få svar från någon som äger/har ägt den. Har testat den i butik när den lanserades. Den listar 25% mer än en Moonwatch 3861 safir och tror dom flesta här håller med om att det är den inte värd. Andrahandsvärdet i procent är väl sämre också.Hej @105.012,
Det är den övre av dem jag tänkte på (40,5 mm). Har du nån erfarenhet av den?
Hej @Stefan S!Har inte sett någon alls på forumet så du lär nog inte få svar från någon som äger/har ägt den. Har testat den i butik när den lanserades. Den listar 25% mer än en Moonwatch 3861 safir och tror dom flesta här håller med om att det är den inte värd. Andrahandsvärdet i procent är väl sämre också.
Förstår att inte alla vill ha en moonwatch utan mer kanske bara en fin kronograf. Här kan t ex Breitling erbjuda ett gäng (min åsikt) fina modeller med B01 till ett lägre pris. Dom är dessutom automatiska och tror att flera föredrar det. Det känns som att Omega tog fram en manuell version av 9900 bara för att få tjockleken på det, föregående Speedmaster '57 med 9300 byggde ju rejält på höjden.
Propagera för Breitling i denna tråd är förstås lite märkligt men ville bara belysa att alla "high-end" Speedys med två subdials blivit väl dyra. Förstår helt då jag själv i många år hela tiden kollat in sådana men har egentligen alltid fallit på (tidigare) klumpighet och förstås även priset. Blev helt såld på den här för drygt två år sedan men något inköp har det aldrig blivit. Ffa är det att jag köper inte sprillans nytt och något fint beg ex av denna Chronoscope Panda har helt enkelt inte dykt upp. Iofs har det sålts ut av AD som tappat märket men då har det inte varit riktigt läge. Men man skall köpa det man gillar! ...om man tycker sig ha råd med det...Hej @Stefan S!
Tack för svar, förstår vad du menar. Jag har haft Speedmaster Prof i två omgångar om totalt ca 25 år så kände att det var dags för nåt nytt men ändå likt får antingen hitta mig nån fin begagnad eller leta vidare. Breitling kan såklart vara ett alternativ, tack för tipset! Trevlig kväll!
@Stefan S Den där såg fin ut, har aldrig sett förut...ska ”nörda” ned mig lite…Propagera för Breitling i denna tråd är förstås lite märkligt men ville bara belysa att alla "high-end" Speedys med två subdials blivit väl dyra. Förstår helt då jag själv i många år hela tiden kollat in sådana men har egentligen alltid fallit på (tidigare) klumpighet och förstås även priset. Blev helt såld på den här för drygt två år sedan men något inköp har det aldrig blivit. Ffa är det att jag köper inte sprillans nytt och något fint beg ex av denna Chronoscope Panda har helt enkelt inte dykt upp. Iofs har det sålts ut av AD som tappat märket men då har det inte varit riktigt läge. Men man skall köpa det man gillar! ...om man tycker sig ha råd med det...
Den anges i 43mm men tycker bärs väldigt lika som Moonwatch@Stefan S Den där såg fin ut, har aldrig sett förut...ska ”nörda” ned mig lite…
Vansinnigt snygg. Var nära att slå till på en sådan för två år sedan men valde en Breitling pistagio istället. Ibland ångrar jag mig ibland inte. Svårt med val av klockor.Propagera för Breitling i denna tråd är förstås lite märkligt men ville bara belysa att alla "high-end" Speedys med två subdials blivit väl dyra. Förstår helt då jag själv i många år hela tiden kollat in sådana men har egentligen alltid fallit på (tidigare) klumpighet och förstås även priset. Blev helt såld på den här för drygt två år sedan men något inköp har det aldrig blivit. Ffa är det att jag köper inte sprillans nytt och något fint beg ex av denna Chronoscope Panda har helt enkelt inte dykt upp. Iofs har det sålts ut av AD som tappat märket men då har det inte varit riktigt läge. Men man skall köpa det man gillar! ...om man tycker sig ha råd med det...
Har varit sugen på en sån sen den kom. Dock känner jag att den är lite väl stor?Vansinnigt snygg. Var nära att slå till på en sådan för två år sedan men valde en Breitling pistagio istället. Ibland ångrar jag mig ibland inte. Svårt med val av klockor.
Ursäkta OT bild.. men hoppas att ni förstår att det var ett traumatisk val.
Nja, vet inte om jag kan hålla med dig fast det beror förstås på vad man jämför med.. De är 40 mm i dia dvs lite mindre än speedyn, kanske en halv mm tjockare men den har manuellt verk. Bärs förvånandsvärt liten på handleden.. men som sagt smaken är som baken, delad och vi har alla olika preferenser.Har varit sugen på en sån sen den kom. Dock känner jag att den är lite väl stor?
Fått tag på en bezel samt ytterligare en 7912 med #6 ändlänkar, de kom igår
Min bild på bezeln som tyvärr inte är så skarp,
Säljarens bild är klart skarpare (case, plexi, pushers och krona sålde han till en annan köpare):
Länken och ändlänkarna:
Gott foto mjölkiga ringen på safiren är mer eller mindre borta på nya modellen?Sapphire sandwich
Gott foto mjölkiga ringen på safiren är mer eller mindre borta på nya modellen?
Behöver hitta en urmakare som kan byta bezel...Hur går det? Väntar med spänning på resultatet.