• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Konstigt, jag uplever vanlig pro som ganska smidig. Men det beror nog mycket armens form och egna preferenser. Nu är det ju ingen liten klocka men ändå smidig i den storleksklass den är tycker jag
20240223_192958.jpg

Skål förresten! 🍻
Jag tycker med den smiter bra runt armen.
Tror det handlar om att mycket av höjden är mitten av boettlocket, vilket sjunker in smutt i armen som på din bild.
Sen tycker jag 13mm är rätt tunt för en sportklocka.
1000027530.jpg

Skål!
 

Klockjannen

Breitling
Hej,
Är otroligt supen på en speedmaster, men av flera olika anledningar är proffessional inte ett alternativ. Däremot har jag hittat speedmaster reduced med ref: 3539.50 som i mitt tycke är den perfekta speedmastern. Är det något jag bör tänka på med denna? Och ytterligare är det någon här som säljer sin eller vet någon som vill sälja sin?
 

Brimi

Cartier
Hej,
Är otroligt supen på en speedmaster, men av flera olika anledningar är proffessional inte ett alternativ. Däremot har jag hittat speedmaster reduced med ref: 3539.50 som i mitt tycke är den perfekta speedmastern. Är det något jag bör tänka på med denna? Och ytterligare är det någon här som säljer sin eller vet någon som vill sälja sin?
Mycket nöjd med min Reduced som var julpresent till mig själv.

Att hitta en länk som passar var inte lätt… men farbror i USA fixar. Väntar nu på leverans.

IMG_0014.jpeg
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Hej,
Är otroligt supen på en speedmaster, men av flera olika anledningar är proffessional inte ett alternativ. Däremot har jag hittat speedmaster reduced med ref: 3539.50 som i mitt tycke är den perfekta speedmastern. Är det något jag bör tänka på med denna? Och ytterligare är det någon här som säljer sin eller vet någon som vill sälja sin?
Någon får rätta mig om jag är ute och cyklar, men om inte jag missminner mig så är de sjuhelvetes dyra att serva mtp "påbyggnadsurverket" - har för mig att det ligger på runt 12 000. Så, ha med det i beräkningen när du ska välja exemplar.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Tyvärr lika dyrt för samtliga kronografmodeller ;)

Bäst att dubbelkolla det där priset för reduced ändå. Siffran jag har om 12 000 för reduced är något år gammal. Tänker särskilt mtp att alternativen som finns i prislistan du länkade till är quartz eller mekanisk. Inget om automatiskt. Har för mig att Dubois-Depraz-verken typ inte servas utan byts ut.
 

Brimi

Cartier
Bäst att dubbelkolla det där priset för reduced ändå. Siffran jag har om 12 000 för reduced är något år gammal. Tänker särskilt mtp att alternativen som finns i prislistan du länkade till är quartz eller mekanisk. Inget om automatiskt. Har för mig att Dubois-Depraz-verken typ inte servas utan byts ut.
Absolut!
Det är precis det jag har läst om kronografdelen. Då är man säkert över 12 000!
Den fungerar så länge på min reduced… samtidigt är det ingen komplikation jag använder varje dag.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Absolut!
Det är precis det jag har läst om kronografdelen. Då är man säkert över 12 000!
Den fungerar så länge på min reduced… samtidigt är det ingen komplikation jag använder varje dag.
Hade en reduced förut som behövde servas.... INTE kul. 💸 Men å andra sidan får man väl fortfarande komma ihåg att det är lyxkonsumtion och att det kostar därefter att äga också.

Håller tummarna för att din reduced klarar sig länge till utan service. 🙏
 

Brimi

Cartier
Hade en reduced förut som behövde servas.... INTE kul. 💸 Men å andra sidan får man väl fortfarande komma ihåg att det är lyxkonsumtion och att det kostar därefter att äga också.

Håller tummarna för att din reduced klarar sig länge till utan service. 🙏
Lyxklockor är som lyxbilar… de kostar lika mycket att köpa som att äga!

Tack för dina fina ord 👍
Vi får se hur det går!
 

Klockjannen

Breitling
Bäst att dubbelkolla det där priset för reduced ändå. Siffran jag har om 12 000 för reduced är något år gammal. Tänker särskilt mtp att alternativen som finns i prislistan du länkade till är quartz eller mekanisk. Inget om automatiskt. Har för mig att Dubois-Depraz-verken typ inte servas utan byts ut.
Betyder det att jag egentligen inte behöver bry mig om klockan är servad eller inte isf?
 

Klockjannen

Breitling
Mycket nöjd med min Reduced som var julpresent till mig själv.

Att hitta en länk som passar var inte lätt… men farbror i USA fixar. Väntar nu på leverans.

IMG_0014.jpeg
Snyggt! Min ska bli en 30 års present till mig själv. Ska det bli rätt får man göra det själv 😊
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Hade en reduced förut som behövde servas.... INTE kul. 💸 Men å andra sidan får man väl fortfarande komma ihåg att det är lyxkonsumtion och att det kostar därefter att äga också.

Håller tummarna för att din reduced klarar sig länge till utan service. 🙏

Japp! Problemet med Speedmaster marknaden är att folk ofta försöker lägga över servicekostnaden på nästa ägare. Aldrig sett så mycket 20+ år gamla oservade klockor där ”inget servicebehov förekommer då urmakaren janne sagt det”.
 
Topp