• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Nato är ändå helt okej, växer på mig. Men behöver fler band! Läder och tyg, behöver inspiration. Hit me up med era favoritband
IMG_20240711_180626_edit_2988798850375708.jpg
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Får be om ursäkt på förhand då jag vet att frågor om värde är tröttsamma men jag har ägt många olika märken och insett att Omega är ”mitt” märke. Favoriten just nu är min 2254.50 men har också en BB54 som jag inte klickar med. Planen var att byta ut den mot en första gen PO men har också börjat fundera på en speedy då jag aldrig ägt någon. För mig är neo vintage bäst och jag kikar på en speedy som skall vara från 90 talet. Vad säger experterna, ser den korrekt ut? Är dom värda 40-45 k naken och utan länk?
IMG_2166.jpeg
IMG_2167.jpeg
IMG_2168.jpeg
 

Principal

Omega
2-Faktor
Nato är ändå helt okej, växer på mig. Men behöver fler band! Läder och tyg, behöver inspiration. Hit me up med era favoritband
IMG_20240711_180626_edit_2988798850375708.jpg

Olivgrönt Nato är mumma för snabbisen 🙌
Också precis satt på Nato-bandet. Speedyn är ju grym på det sättet att den klär i nästan alla band. Vad har ni för favorit-Nato på sommaren? Uppskattar både wristshots och länk till webbutik 🤩
IMG_0252.jpeg
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Fick lite sommarfelling med Speedmastern på detta band från CNS. Kan inte ta åt mig äran då jag såg en här på KS med kombon och snodde den rakt av. Vet bara inte vem det var, men tack för inspirationen. :)
Borde även fungera fint med korallrött band. Körde med ett sådant till en Seiko med svart tavla och det blev kanon.

edit. laddade upp en bild till.
1000006185.jpg


1000006348.jpg
 
Senast ändrad:

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Får be om ursäkt på förhand då jag vet att frågor om värde är tröttsamma men jag har ägt många olika märken och insett att Omega är ”mitt” märke. Favoriten just nu är min 2254.50 men har också en BB54 som jag inte klickar med. Planen var att byta ut den mot en första gen PO men har också börjat fundera på en speedy då jag aldrig ägt någon. För mig är neo vintage bäst och jag kikar på en speedy som skall vara från 90 talet. Vad säger experterna, ser den korrekt ut? Är dom värda 40-45 k naken och utan länk?
IMG_2166.jpeg
IMG_2167.jpeg
IMG_2168.jpeg
Titta gärna på en 861-cal, de är i min mening väl värda priset och sitter lite bättre på handleden av någon anledning, är lite osäker på varför. Är de lite tunnare, någon som vet?? Men kolla gärna in och testa innan du bestämmer iaf 😀😀 imo.
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Titta gärna på en 861-cal, de är i min mening väl värda priset och sitter lite bättre på handleden av någon anledning, är lite osäker på varför. Är de lite tunnare, någon som vet?? Men kolla gärna in och testa innan du bestämmer iaf 😀😀 imo.
Tack! Jag gjorde slag i saken och hämtade ut den förut. Jag älskar den!
IMG_2217.jpeg
 
Topp