• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sage

Cartier
2-Faktor
Fick mitt nya band från Rgnar här på forumet och nu är det på plats👌🏼
Snabb tisdag på er👍
IMG_4133.jpeg
IMG_4134.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_4135.jpeg
    IMG_4135.jpeg
    484.4 KB · Visningar: 2

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Kommer med största sannolikhet trilla in en Speedmaster nästa vecka, den förra versionen med 1861-verket. Riktigt taggad, hesalit såklart! Och roligt med den stora rejäla boxen! Men, är inget jättefan av den länken, och hade 1171-länken senast och den var sjukt snygg. Dock släppte claspen från länken vilket var lite mindre kul. Vilken länk skulle ni satsat på som har vintage-stuk? Antingen OEM eller Uncle Seiko eller dylikt, men gärna ganska lättåtkomlig så man slipper leta alltför länge. :)
 

OSBA

Omega
2-Faktor
Kommer med största sannolikhet trilla in en Speedmaster nästa vecka, den förra versionen med 1861-verket. Riktigt taggad, hesalit såklart! Och roligt med den stora rejäla boxen! Men, är inget jättefan av den länken, och hade 1171-länken senast och den var sjukt snygg. Dock släppte claspen från länken vilket var lite mindre kul. Vilken länk skulle ni satsat på som har vintage-stuk? Antingen OEM eller Uncle Seiko eller dylikt, men gärna ganska lättåtkomlig så man slipper leta alltför länge. :)
Min personliga favorit är ju Forstner Contemporary Flat Link: https://forstnerbands.com/products/contemporary-flat-link-bracelet-for-omega-speedmaster och du ser ju på Stefan S inlägg ovan hur det ser ut(vet inte om det är just en Forstner han har men den ser lika dan ut).
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Kommer med största sannolikhet trilla in en Speedmaster nästa vecka, den förra versionen med 1861-verket. Riktigt taggad, hesalit såklart! Och roligt med den stora rejäla boxen! Men, är inget jättefan av den länken, och hade 1171-länken senast och den var sjukt snygg. Dock släppte claspen från länken vilket var lite mindre kul. Vilken länk skulle ni satsat på som har vintage-stuk? Antingen OEM eller Uncle Seiko eller dylikt, men gärna ganska lättåtkomlig så man slipper leta alltför länge. :)

Min personliga favorit är ju Forstner Contemporary Flat Link: https://forstnerbands.com/products/contemporary-flat-link-bracelet-for-omega-speedmaster och du ser ju på Stefan S inlägg ovan hur det ser ut(vet inte om det är just en Forstner han har men den ser lika dan ut).
Visst är det Forstner Contemporary Flat Link. Gillar denna skarpt ! Både snygg och väldigt skön att bära. Inte vintage-stuk på claspen men tycker jag inte är nödvändigt på en såpass ny klocka. Jag har haft en 1171 en gång i tiden på 005 men gillar denna bättre helt klart. Faller rakt ner vid ändlänkarna likt 1171 så precis lika bra för mindre handleder. Visst, en Omega-logga på länken hade förstås varit trevligt.
IMG_4270.jpeg
IMG_4271.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp