• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Har haft tre 005or och första va lite kul med boxen men dom andra två så va den bara ful, otymplig och märkligt konstruerad.

Nästa blir en tidigare referens dels pga. boxen men framförallt pga. halvlänken :)
Tycker också den är cool men otymplig. Värsta är dock att den luktar oerhört mycket fuskläder, ni vet som på marknader med Kina-skräp. Skärpning Omega!
 

Morini4E

Cartier
IMG_2722.JPG
Sockerkicksintag av dotter:hungry:
Annars sjukt med köer överallt här på Liseberg :(
Tur man har en speedy:)
 

d96angl

Cartier
Inbillar mig att jag fått något ljud i klockan som jag ej känner igen.
Hörs när vikten snurrar enligt videon.
Hörs ej när den snurrar med högre fart.
Vad är detta?
Bör jag få klockan undersökt?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Inbillar mig att jag fått något ljud i klockan som jag ej känner igen.
Hörs när vikten snurrar enligt videon.
Hörs ej när den snurrar med högre fart.
Vad är detta?
Bör jag få klockan undersökt?
Det ljudet man hör på filmen? Ingen aning men rotorn i ett 9300-verk skall väl inte ge ifrån sig några som helst hörbara ljud. Men det är väl bara att knalla in på Bergströms och kolla vad dom tycker.
 

MånsT

Rolex
Det ljudet man hör på filmen? Ingen aning men rotorn i ett 9300-verk skall väl inte ge ifrån sig några som helst hörbara ljud. Men det är väl bara att knalla in på Bergströms och kolla vad dom tycker.
Rotorn i mitt gör ljud ifrån sig. Den snurrar fritt i åt ena hållet och tror att det är de keramiska kulorna som rotorn vilar på som ger ljudet.

Edit: inte såsom i videoklippet men ändå. @d96angl
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Blir en sväng till Bergströms i morgon.
Men vet att de har få personer i verkstaden nu under sommaren...
En Omega under garanti skickar dom iväg till Swatch Group i Stockholm så deras bemanning just nu har nog ingen betydelse. Däremot kan du säkert utan problem vänta tills det är rätt tillfälle att bli av med klockan några veckor. Steg ett är väl att få ett mera professionellt omdöme om saken.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Så här på Tisdagens sista timme hann jag precis med ett inlägg. Just "plastat av" min nya "005'a", den andra i min ägo. Sålde nr.1 men saknaden blev för stor (speciellt varje Tisdag;)). Även monterat ett (Omega) racing strap med viklås, känns bra men ovant (mycket lätt) då jag är länk fantasto_O, Känns inte att man har den på sig

Ha en fortsatt trevlig kväll!
IMG_0987.JPG
 
Dricker öl med min Racing på uteservering just nu. Vet att det är många som inte tycker att det är en "riktig" Speedmaster men för mig var det det rätta valet. Perfekt "varjedag-klocka" på jobbet oavsett klädsel. Roterar annars Oris Culture Complication och Tissot Visodate till vardags och en Certina DS Action Titan eller Garmin sportklocka på helgerna. Stor fest, farfars guldklocka (NOS), eller en Omega DeVille quartz. Har också en Certina Analog/digital som var beater i många år och en rektangulär Tissot quartz som mest ligger i lådan...
 

Bilagor

  • IMG_1693.JPG
    IMG_1693.JPG
    150.9 KB · Visningar: 64

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Dricker öl med min Racing på uteservering just nu. Vet att det är många som inte tycker att det är en "riktig" Speedmaster men för mig var det det rätta valet. Perfekt "varjedag-klocka" på jobbet oavsett klädsel. Roterar annars Oris Culture Complication och Tissot Visodate till vardags och en Certina DS Action Titan eller Garmin sportklocka på helgerna. Stor fest, farfars guldklocka (NOS), eller en Omega DeVille quartz. Har också en Certina Analog/digital som var beater i många år och en rektangulär Tissot quartz som mest ligger i lådan...
Alla speedmasters är riktiga speedmasters!
 

E.Z.

Panerai
Är det någon som fått sin Speedy Tuesday än?

Fick mail från Omega igår att de levereras in i september - så man hoppas ju på att slippa vänta tills dess. Beställt ett gött strap från Bulang & Sons som kommer sitta som en smäck på STn. Redo är bara förnamnet....
 
Topp