• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hej vänner!

Jag är helt otroligt insönad på Speedmastern, men vet inte riktigt var jag ska börja.

Initialt har jag kikat en del på Reduced, främst på grund av det fördelaktiga priset + att jag gillar att den är lite nättare. Men har också hört att urverket är ganska mycket sämre än en PRO. Då är frågan om jag ska bränna min nuvarande budget på ca 20k på en Reduced (som går för mindre än så), eller spara upp 10-15k till för en begagnad PRO. Vad tycker ni?

Finns det några vettiga ställen i STHLM som säljer vintage Omega där man kan klämma och känna lite? ;)

TACK!

Hej vänner!

Jag är helt otroligt insönad på Speedmastern, men vet inte riktigt var jag ska börja.

Initialt har jag kikat en del på Reduced, främst på grund av det fördelaktiga priset + att jag gillar att den är lite nättare. Men har också hört att urverket är ganska mycket sämre än en PRO. Då är frågan om jag ska bränna min nuvarande budget på ca 20k på en Reduced (som går för mindre än så), eller spara upp 10-15k till för en begagnad PRO. Vad tycker ni?

Finns det några vettiga ställen i STHLM som säljer vintage Omega där man kan klämma och känna lite? ;)

TACK!

Spara o köp en PRO. Du kmr ångra dig om du inte går hela vägen. Speciellt när du själv redan verkar vara inställd på en pro. Går att hitt begagnade för plus minus 27 k med bara ett år på nacken! Lycka till i ditt letande.

Varför inte gå in hos Fredrik på Engströms i din hemstad och förhandla?
Enklare att handla lokalt om något skulle hända, och roligt att få en relation inför ytterligare inköp.
Jo absolut, helst vill jag stödja min lokala AD. Låter kanske löjligt men jag kommer köpa den till mig själv på min födelsedag. Och för tillfället är det inplanerat att jag kommer befinna mig just i Sthlm. We'll see:pompus:

Jo absolut, helst vill jag stödja min lokala AD. Låter kanske löjligt men jag kommer köpa den till mig själv på min födelsedag. Och för tillfället är det inplanerat att jag kommer befinna mig just i Sthlm. We'll see:pompus:
Låter inte alls löjligt! Men visst kan du handla hemma och sen fara till hufudstaden:). Köpte min egen 50års present 4 mån. i förväg:angel:

Om jag inte minns fel var det väl 52k de kostade. Jo, släpptes online och sedan fick köparen hämta ut den hos valfri (?) AD.
Jaha så pass så antagligen har köparen ångrat sig så har butiken köpt den för ordinariepris och lägger nu ut den för 7000£.
Undrar om det finns prutmån, han sa tvärnej till rabatt utan att jag ens fråga men erbjöd sig en jäkla massa konstiga saker som att skicka med ett extra gratis läder och roligt nog skriva certet med penna så jag om jag ville kunde ändra datumet till när jag ville för att få längre garanti
:wtf:

God Morgon, Speedfreaks! :woot:
IMG_2680.JPG

God morgon KS!
Jag välkomnar mig själv in i värmen med en (suddig morgonbild) då jag sedan ett par månader är stolt ägare till en klassisk -005'a men väntat med att posta här för att komma till skott i paketöppningstråden. Debuten är alltid lite speciellt oavsett utgång om det inte är så att det faktiskt inte är den riktiga debuten så som förklarat av Mr.Tarantino himself!
20170919_062454.jpg

God morgon KS!
Jag välkomnar mig själv in i värmen med en (suddig morgonbild) då jag sedan ett par månader är stolt ägare till en klassisk -005'a men väntat med att posta här för att komma till skott i paketöppningstråden. Debuten är alltid lite speciellt oavsett utgång om det inte är så att det faktiskt inte är den riktiga debuten så som förklarat av Mr.Tarantino himself!
20170919_062454.jpg
Det brinner inne i Speedy tråden på tisdagar!

Varmt välkommen in i värmen! Här kommer du trivas :D

Tillbaka
Topp