• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Vad skulle (enligt ditt ungefärliga kunnande) vara ett mer lämpligt pris? Jag har dessutom hittat samma referens (3750.50) med box och papper för 25´där jag för tillfället bor och skulle därmed slippa fraktkostnader.
Hmm kollade Chrono24 nu och de verkar ligga däromkring ju. Riktigt bra andrahandsvärde då :) min känsla var nog fel. Den som är nära dig låter ju bra då.
Jag är supernöjd med min jag köpte ny i butik i veckan :)

• Like
Reactions: Bas
Hmm kollade Chrono24 nu och de verkar ligga däromkring ju. Riktigt bra andrahandsvärde då :) min känsla var nog fel. Den som är nära dig låter ju bra då.
Jag är supernöjd med min jag köpte ny i butik i veckan :)
Trevligt att höra!
Står också i tankarna om det är bättre att köpa hos AD, få den nya versionen och krims-kramset som kommer med stora lådan. Då klockan är tänkt att bli en keeper känns det väl dessutom kanske lite trevligare med garanti och bara för att få "hela upplevelsen". Nu vet jag inte hur mycket prutmån det kan tänkas finnas för en Speedmaster, men det skadar väl aldrig att fråga...

Här hade jag också kunnat slänga in en fråga hur du hade gjort begagnat/nytt men det är ju redan avklarat för protokollets skull.:D

Trevligt att höra!
Står också i tankarna om det är bättre att köpa hos AD, få den nya versionen och krims-kramset som kommer med stora lådan. Då klockan är tänkt att bli en keeper känns det väl dessutom kanske lite trevligare med garanti och bara för att få "hela upplevelsen". Nu vet jag inte hur mycket prutmån det kan tänkas finnas för en Speedmaster, men det skadar väl aldrig att fråga...

Här hade jag också kunnat slänga in en fråga hur du hade gjort begagnat/nytt men det är ju redan avklarat för protokollets skull.:D
Det finns viss prutmån om man är trevlig. Hör med den för 25 om du får kika på den så på samma dag kan du ju svänga in och höra med din AD vad de kan göra för dig så bestämmer du dig då :)

Edit: menar inte att du skall ha den beggade som hävstång mot din AD utan bara att det ju är värt att fråga dem vad de kan släppa en för.

Den var blå, lite för blå.
IMG_9499.JPG
Nog att jag gillar blå klockor.. men den va lite för blå..

Det finns viss prutmån om man är trevlig. Hör med den för 25 om du får kika på den så på samma dag kan du ju svänga in och höra med din AD vad de kan göra för dig så bestämmer du dig då :)

Edit: menar inte att du skall ha den beggade som hävstång mot din AD utan bara att det ju är värt att fråga dem vad de kan släppa en för.
Det lilla kruxet är att den begagnade och min (tilltänkta) AD befinner sig på ungefär 8000 mils avstånd vilket försvårar det hela. Med det sagt är det väl lite AD som AD som gäller när det kommer till köpupplevelse, även om prutmån naturligtvis kan skilja.

Suck, börjat överväga att lägga ut min extra speedy 3572 till försäljning då den inte får så mycket handledstid efter min Speedytuesday.
Men igår slängde jag på ett racing läder och är förälskad igen.... Åhhh.....
Kan man verkligen motivera två speedies i ens samlig på 3 klockor? (Kanske fel tråd att fråga i men ändå?)

Suck, börjat överväga att lägga ut min extra speedy 3572 till försäljning då den inte får så mycket handledstid efter min Speedytuesday.
Kan man verkligen motivera två speedies i ens samlig på 3 klockor? (Kanske fel tråd att fråga i men ändå?)
Självklart kan 2 av 3 I samling vara speedys. Det enda som vore bättre är 3 av 3 ;)

Är väl inga konstigheter om du använder och gillar båda? Själv har jag ju en modern mark II men funderar över en klassisk moonwatch också. Men då jag inte är gjord av pengar skulle det tyvärr stänga dörren lite för möjligheten att flippa runt lite. Funderar på att testa lite olika märken och modeller. Men som sagt, inget fel att äga flera speedys.. det är värre att inte äga någon alls ;)

Köpte ett nytt läderband till min Speedy på en trevlig affär i Paris som endast sålde band till klockor. Väldigt nöjd med denna!
Speedmaster .png

Alltså jag tittar hur länge som helst och hittar banne mig inget ont att säga om Speedyn Pro. 50 år alltså ...
Sådan symmetri, harmoni och balans som på Speedys dial svårt att hitta IMHO

Intressant video om skillnaderna mellan hesalit- och safirglas, en fråga som många Speedyköpare brukar ställa här i tråden.
Personligen föredrar jag hesalit så klart. ;)

Bra video, tackar för det :)
Hesalite all day long för min del , det kan du lätt polera bort. Däremot om du får en repa i safir glaset eller AR behandlingen svårt att få bort. IMHO

• Like
Reactions: Nic
Tillbaka
Topp