• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

ED6A8C62-A1F6-445A-B9C7-C4731DC7E2B2.png
Var tycks?
Provade på flygplatsen i Frankfurt.
Kliar rejält i fingrarna :rolleyes:o_O:):bag:
Tycker den är ball, men personligen skulle jag nog tröttna på den. Är lite för "mycket" för att den skulle få stanna länge i min samling tror jag. Eller så är jag helt enkelt tråkig ;)

Tjena kära Speedy vänner!
Jag bytte idag bort min
LE Speedmaster 50th anniversary. Det kändes rätt eftersom begäret efter en vanlig speedy var för stort. Började störa mig på mjölkringen för mycket efter senaste GTG i Göteborg där jag fick testa en vanlig i hesalit !
MEN en sak är säker! Det är bara en tidsfråga innan jag är tillbaka med en mer klassisk Speedy runt handleden! Tills dess kommer jag sakna en av dom bästa trådarna på forumet! :)

Jag bytte idag bort min
LE Speedmaster 50th anniversary. Det kändes rätt eftersom begäret efter en vanlig speedy var för stort. Började störa mig på mjölkringen för mycket efter senaste GTG i Göteborg där jag fick testa en vanlig i hesalit !
MEN en sak är säker! Det är bara en tidsfråga innan jag är tillbaka med en mer klassisk Speedy runt handleden! Tills dess kommer jag sakna en av dom bästa trådarna på forumet! :)
Ah, den fick gå. Lite synd ändå då det var en ovanlig modell du hade. Men kan ju fortfarande hänga här och gilla våra bilder varje tisdag :) (tills du inte står ut längre utan bara MÅSTE ha en :banghead:)

Ah, den fick gå. Lite synd ändå då det var en ovanlig modell du hade. Men kan ju fortfarande hänga här och gilla våra bilder varje tisdag :) (tills du inte står ut längre utan bara MÅSTE ha en :banghead:)
Jo den var fin och jag älskade den guldiga hästen på tavlan, men när man börjar störa sig på något så finns det tyvärr ingen återvändo:( försökte få bytt safirglaset mot hesalit men det var två helt olika infästningar så efter det bestämde jag mig att den skulle få lämna!
Självklart kommer jag hänga i bakgrunden och gilla era bilder tills att jag är tillbaka! :D

Hej!
Huvudfjädern på min ca1992 Speedmaster har gått sönder och behöver lagas. Klockan behöver också service. Jag är inte så sugen på att betala minst typ 8000:- för detta. Är det någon på detta forum som kan tipsa mig om en duktig horolog (?) serviceman som servar Speedmaster (och kan få tag i reservdelar)
/Welton

Jag bytte idag bort min
Vad ska du ha då? Oldie eller newly?

Pratade med Krons igår. Det verkar vara lite väntetid på Speedmaster Pro just nu. Intresset har visst ökat påtagligt på senare tid.

Jag bytte idag bort min
Jag ger dig max 3 veckor, sen kommer du glatt posta här igen med en klassisk speedy på handleden ;)

• Like
Reactions: Bas
Jag ger dig max 3 veckor, sen kommer du glatt posta här igen med en klassisk speedy på handleden ;)
Haha du har antagligen rätt, sitter och letar efter oldies redan nu :) nästa ska vara perfekt och en tänkt keeper eftersom jag verkligen älskar klockan.
Gick från speedy date till speedy LE så nästa gång ska jag träffa rätt :D

Hej!
Huvudfjädern på min ca1992 Speedmaster har gått sönder och behöver lagas. Klockan behöver också service. Jag är inte så sugen på att betala minst typ 8000:- för detta. Är det någon på detta forum som kan tipsa mig om en duktig horolog (?) serviceman som servar Speedmaster (och kan få tag i reservdelar)
/Welton
Hej.

Var bor du?
I Göteborg eller rättare sagt i Partille finns Gaston.
Han servade precis min pappas seamaster samt min Sjöö Sandström.
Kanske kan kolla med honom om han kan vårda en Speedmaster.
Eller det kanske finns någon i tråden som har ett utlåtande om Gaston och Speedy?

Hej.

Var bor du?
I Göteborg eller rättare sagt i Partille finns Gaston.
Han servade precis min pappas seamaster samt min Sjöö Sandström.
Kanske kan kolla med honom om han kan vårda en Speedmaster.
Eller det kanske finns någon i tråden som har ett utlåtande om Gaston och Speedy?
Gaston gick igenom min Speedy, tycker han är ok, varit lite delade meningar om honom på forumet men han är endå duktig

Men det är klart.
Mårtensson i Halmstad hade nog skickat den till Omega medans Gaston servade den på mindre än en vecka i sin egna verkstad inklusive glasbyte som ingick i servicen.
Hittills har jag bara positivt att säga om Gaston.
Rimliga priser och en skön inställning.

Men det är klart.
Mårtensson i Halmstad hade nog skickat den till Omega medans Gaston servade den på mindre än en vecka i sin egna verkstad inklusive glasbyte som ingick i servicen.
Hittills har jag bara positivt att säga om Gaston.
Rimliga priser och en skön inställning.

Mårtenssons nämner på sin hemsida att de har en urmakare som är certifierad för Omega. Skickar de ner dem ändå?

Tillbaka
Topp