Håller med dig, klockan känns mer levande och ser mycket bättre ut då kronografvisaren inte blockerar textenNån mer än jag som tycker det är mysigt att ha igång kronografen?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med dig, klockan känns mer levande och ser mycket bättre ut då kronografvisaren inte blockerar textenNån mer än jag som tycker det är mysigt att ha igång kronografen?![]()
Asch, den gamla trasan...Tackar! Gillar det också. Var faktiskt @Rum Runner som hade ett liknande för länge sedan som jag tyckte var förjävla snyggt, så jag var tvungen att köpa ett jag också![]()
håller med dig en klar favorit. Glädjen o gemenskapen runt klockan i denna tråden ökar ju på samt hela grejen runt speedytuesday.Är inte Speedmaster ändå den bästa klockan? Det är nog iaf den klockan jag känner mig kärlek för, det emotionella bandet har jag inte till andra klockor på samma sätt. Inga andra klockor har jag återköpt fyra gånger heller![]()
Gå för PRO är mitt tips. Mysigare klocka i längden samt kul med boxen...bara fylla på med fler band etc.Börjar känna ett sug efter att skaffa en speedmaster igen. Hade månklockan tidigare och funderar på att återigen köpa en.
På senare tid har jag dock känt en viss dragning till broad arrow. Gillar visarna helt enkelt. Är det puckat att köpa en sådan? Har för avsikt att aldrig avyttra den (eller hur..) då den är tänkt att inhandlas till stundande fyrtioårsdag. Bättre att spela safe med en Pro?
![]()
Har sneglat på fois också men gillar de enhetliga visarna i subdials på ovanstående (ref: 35945000) bättre. Oklart med bezeln dock. Föredrar nog egentligen den traditionellt svarta.
(Stal bilden på chrono24)
Gå för PRO är mitt tips. Mysigare klocka i längden samt kul med boxen...bara fylla på med fler band etc.![]()
Repor tror jag inte är nåt bekymmer..allt som används o behålls över tid får ju naturligtvis slitage...men det hör ju till när saker åldrasDu har säkert rätt. Klassiker. Snygg. Hade ju suktat efter en PRO sedan 15-årsåldern trots allt. Ändå sålde jag den.. Men vill ha en igen..
Samtidigt bör ju även broad arrow göra sig på olika band? Någon som har eller har haft en som vet om bezeln drar åt sig repor. Ser känslig ut. Kanske lätt blir ful?
Klockvärldens vackraste tavla, givetvis under ett plexiRepor tror jag inte är nåt bekymmer..allt som används o behålls över tid får ju naturligtvis slitage...men det hör ju till när saker åldras
Tror den funkar fin fint på flera olika band. Måste jag välja hade jag valt 005. Eller så kör du ST...blev min 40 års klocka
![]()
![]()
![]()
Sålt din..om inte behåll!Klockvärldens vackraste tavla, givetvis under ett plexi![]()
Repor tror jag inte är nåt bekymmer..allt som används o behålls över tid får ju naturligtvis slitage...men det hör ju till när saker åldras
Tror den funkar fin fint på flera olika band. Måste jag välja hade jag valt 005. Eller så kör du ST...blev min 40 års klocka
![]()
![]()
![]()
Speedy Tuesday lämnade mig för denna gång. Men själen finns kvarSålt din..om inte behåll!![]()
Ja.Ni som köpt 1171 länken till era 005/006 varianten av Speedmaster, ingår ändlänkarna?
Imponerande! Tack för länkenKlockporr för Speedy-fantaster.
Snyggt! Vad är det för mesh?Shark mesh idag![]()
Lite fel tråd, men vet någon vad detta är för något? Värde? Årsmodell?![]()
Ja det är minst sagt en skaplig samling får man väl säga! Ingen orsakImponerande! Tack för länken![]()
Snyggt! Vad är det för mesh?