• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hittade denna modellen:
Speedmaster 38mm ny modell 2017(?)
38mm co-axial, 100m WR och datum och ser bra ut jämfört med reduced och de föregående mindre modeller.
Låter som en grym modell för mina ändamål! Någon som testat den? :)
https://www.omegawatches.com/watch-...-38-co-axial-chronograph-38-mm-32430385001001
354C60EA-1EAC-4600-BACB-4972BAC0D51D.png
Gillar du den och inte trivs med Pro så tycker jag absolut du ska köra på den. inte sett den IRL dock. Bara du inte kommer ha känslan av att det "nästan" är en PRO så blir det nog kanon!

Hittade denna modellen:
Speedmaster 38mm ny modell 2017(?)
38mm co-axial, 100m WR och datum och ser bra ut jämfört med reduced och de föregående mindre modeller.
Låter som en grym modell för mina ändamål! Någon som testat den? :)
https://www.omegawatches.com/watch-...-38-co-axial-chronograph-38-mm-32430385001001
354C60EA-1EAC-4600-BACB-4972BAC0D51D.png
Finns ju en uppenbar risk som Dennta precis skrev att du kommer att känna att du har en "sämre" Speedy som inte är en riktig Speedy men kan du komma förbi det och gillar klockan så kör!

Gillar du den och inte trivs med Pro så tycker jag absolut du ska köra på den. inte sett den IRL dock. Bara du inte kommer ha känslan av att det "nästan" är en PRO så blir det nog kanon!

Finns ju en uppenbar risk som Dennta precis skrev att du kommer att känna att du har en "sämre" Speedy som inte är en riktig Speedy men kan du komma förbi det och gillar klockan så kör!
Tack för input, har testat både Pro och FOIS varav den sista var den jag gillade mest.
Saknade dock länk på FOIS (vet att det går att komplettera med).
Skulle vilja testa denna 38mm i köttet också för att göra en bedömning :)

Slötittade på youtube-kanalen Matgeek där Johan hängde med Amfibieregementet över en dag. En av männen i uniform bar en Speedmaster vilket var en trevlig överraskning! Nu äger jag iofs inte en Speedmaster, men hade man inte velat ha något med lite mer vattentålighet när man försvarar svenska skärgården tänkte jag spontant.:)
Screen Shot 2018-05-23 at 15.44.13.png

För visst är det väl en Speedmaster, eller behöver jag gå till optikern?

Slötittade på youtube-kanalen Matgeek där Johan hängde med Amfibieregementet över en dag. En av männen i uniform bar en Speedmaster vilket var en trevlig överraskning! Nu äger jag iofs inte en Speedmaster, men hade man inte velat ha något med lite mer vattentålighet när man försvarar svenska skärgården tänkte jag spontant.:)

Så länge som det inte är ett djupdyk är det inga problem att bada med en Speedmaster. Tror att det flesta speedy ägarna är alldeles för försiktiga med sin klocka....

Ser ut att vara 4 kronor i följd på boetten?
5040312A-A037-40BB-9977-A64A2B47D8CC.jpeg

Tillbaka
Topp