Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag antar att det går över lite, sen har jag tänkt att den här får vara min enda klocka för ett bra tag nu och med det motiverat köpet. Det är ju en hobby och pengarna spenderas på någonting man är intresserad av och får ut glädje från.
Bjuder på lite bilder, tog av länken och testar läder istället!
![]()
![]()
![]()
Klocksnack har gjort att man har blivit totalt fartblind, inledde året med en klocka som kostade 1/5 av Speedyn och ansåg den vara riktigt dyr då...Sluta läs KS, kommer garanterat börja kolla på annat efter smekmånaden. KS är
livsfarligt på så sätt med alla bra bilder, recensioner, klockresor etc etc![]()
Ni som är erfarna: hur stor gångavvikelse accepteras? Min nya är ca 1,5 år gammal och det första dygnet uppmätte jag +13,6 s/d med Toolwatch. Jag tyckte detta var i överkant och bad säljaren om att få göra en ny mätning, vilket pågår just nu.
På omegas hemsida skriver de såhär
"The majority of watches that do not have a chronometer certificate have average precision tolerances of between -1/+11 seconds per day."
https://www.omegawatches.com/customer-service/faq#faq-38
Så på det uttalandet borde speedmaster falla under då den inte är COSC
Har du minimala handleder eller är det extremt mycket stretch på länken?Tjabba, har precis skaffat en speedy med 1171/1-länk. Upptäckte till min stora besvikelse att länken är för lång även på den minsta justeringen och med alla skruvade länkar borttagna. Tänker att detta är ett problem som fler har stött på? Hur justeras detta på bästa sätt?
Varannan länk är vikt, skulle därför en lösning kunna vara att försiktigt öppna upp ett länk-par och justera på detta sätt? Min länk är rätt sliten men det innebär ju ändå att man indirekt förstör länken så det är liksom sista utvägen för mig...
Är ivrig på att få börja använda den och få bli en del av speedy-rörelsen så snabba svar uppskattas!![]()
Har du minimala handleder eller är det extremt mycket stretch på länken?![]()
Här hade jag 1171/1. Jag hade så många länkbitar bort som möjligt och näst innersta på microjusteringen och jag har små handleder. Denna länk var väldigt stretchfri. Om du anser att den där länken du har ändå är på sluttampen kanske det är värt att modda lite för att den ska passa?En härlig kombination skulle jag säga men nog främst stretch i länken. Den har 9 + 11 bitar och om det är komplett så är jag förvånad att jag inte kan korta den på ett naturligt sätt.
Tjabba, har precis skaffat en speedy med 1171/1-länk. Upptäckte till min stora besvikelse att länken är för lång även på den minsta justeringen och med alla skruvade länkar borttagna. Tänker att detta är ett problem som fler har stött på? Hur justeras detta på bästa sätt?
Varannan länk är vikt, skulle därför en lösning kunna vara att försiktigt öppna upp ett länk-par och justera på detta sätt? Min länk är rätt sliten men det innebär ju ändå att man indirekt förstör länken så det är liksom sista utvägen för mig...
Är ivrig på att få börja använda den och få bli en del av speedy-rörelsen så snabba svar uppskattas!![]()
Maffigt
Hur kan jag ha missat det här? När är det premiär? Var hittar jag mer info? Vad är det för film?Klipp från filmen just efter det en servicetekniker (eller någonting åt de hållet) spänt på klockan på Neils rymdräktsklädda arm, gåshud
![]()
Popcorn och Trocadero redo...Hur kan jag ha missat det här? När är det premiär? Var hittar jag mer info? Vad är det för film?
Tack! Otroligt att detta gått mig förbi.![]()
Popcorn och Trocadero redo...![]()
Är i USA när den släpps så ska försöka. Tror tusan att jag är i Orlando till och med!! Med Speedyn på armen så klart...Tack! Otroligt att detta gått mig förbi.
Ni som går på premiären, upp med handen!
Häftigt!Är i USA när den släpps så ska försöka. Tror tusan att jag är i Orlando till och med!! Med Speedyn på armen så klart...
Välkommen och grattis!Ny i tråden och första speedyn![]()
![]()