I detta fallet borde du få ett nytt exemplar samt lite rabatt alltså en summa tillbaka som plåster på såren! Detta är inte acceptabelt på en klocka i denna prisklassen, vi pratar ändå om en summa som de flesta aldrig någonsin skulle lägga på en klocka och då förväntar man sig en exemplarisk service!Att tillverkaren (idf SGN) vill ta in klockan på garantiåtgärd är helt normalt. Men inte fan har de gjort sitt jobb bra. Detta är helt bedrövligt.
Klart att Nymans kunde kollat detta men nästa gång kommer jag ringa in innan jag åker dit. Och är något fel igen så lär jag kräva ny klocka eller pengarna tillbaka. Oavsett om det är SGN som strular så har gränsen passerats för vad jag som konsument kan gå med på. Och där har ju faktiskt Nymans ansvaret.
Tack, det borde de verkligen. Jag hoppas också. Vill bara ha min speedy. Rätt så komiskt att av sex månaders ägande har den varit på garantiservice i två (nu skickad till SGN för femte gången)
---
Tack för er support allihop!
Vi livar upp den här deppiga historien med en bild![]()
Om jag hade varit du så hade det nog slutat med att jag skulle krävt pengarna tillbaka samt att jag aldrig någonsin mer skulle lägga en enda krona på något som SGN har att göra med! Hade blivit så j*vla bitter alltså!

Hoppas verkligen detta är sista gången klockan skickas iväg, detta är ju helt sjukt! Hur många gånger är det acceptabelt att lämna in en produkt för att få den åtgärdad egentligen?? Låter som ett fall för konsumentombudsmannen snart!