• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fois och Pro är såpass olika att jag faktiskt kan tänka mig en av varje. Storleken på bägge tycker jag är bra. Lite svårmotiverat kanske men är ju ingen ovanlighet att folk t ex har exakt samma klockmodell i olika färger.
Helt klart värt att prova. Jag köpte min 005 i 30-årspresent till mig själv så den planerar jag att behålla. Men visst kan man komplettera med en Fois. Samtidigt är jag riktigt sugen på en racing också.. Det spårar ur, som min fru brukar säga.

Cool som fan. Aldrig sett förut.
1539852158_omega_speedmaster_3575-20-00_case-staal_bracelet-staal_clasp-staal_front_44.png
Synd med "Speedmaster Professional"-texten som blir som ett fult tvärstreck över tavlan. Annars klart cool.

Godmorgon.
En oanvänd FOIS beställd och ett fluco mörkbrunt racingläder i mörkbrunt som jag tror kommer passa. Cert stämplat 07/2018 så borde innebära 5 års garanti. Speedy tuesday någon?
Nu är jag möjligtvis något partisk, men fasen vilken fin klocka du har köpt! ;) Stort grattis vännen och välkommen till forumets tveklöst mysigaste tråd! Ser fram emot att få se den på racingläder också!

Fois och Pro är såpass olika att jag faktiskt kan tänka mig en av varje. Storleken på bägge tycker jag är bra. Lite svårmotiverat kanske men är ju ingen ovanlighet att folk t ex har exakt samma klockmodell i olika färger.

Helt klart värt att prova. Jag köpte min 005 i 30-årspresent till mig själv så den planerar jag att behålla. Men visst kan man komplettera med en Fois. Samtidigt är jag riktigt sugen på en racing också.. Det spårar ur, som min fru brukar säga.
Jag gillar ert sätt att tänka. Så talar två sanna speedfreaks! :)

Nu är jag möjligtvis något partisk, men fasen vilken fin klocka du har köpt! ;) Stort grattis vännen och välkommen till forumets tveklöst mysigaste tråd! Ser fram emot att få se den på racingläder också!

Tack den blir nog toppen och tråden verkar trevlig. Sinn och den halvt galna Zodiac tråden inte dumma de heller. Gillar att det är fullt av hejarop och hjälpsamhet precis som det verkar vara här. Nu följer den väntan som många av er varit med om.

Jag gillar ert sätt att tänka. Så talar två sanna speedfreaks! :)

Ja varför inte. Kollar man i perfekta duo respektive trio är det fullt av väldigt lik klockor. Den här blir en del av en trippelplan jag har...

Det blev ingen snabb tisdag för mig men jag hoppas kunna återfå känslan genom att köra snabb onsdag. Dessutom en närbild på den fantastiska distorsionen som uppstår när man vinklar sin Speedy exakt så mycket som krävs för att vila armen mot handledsstödet på ett korrekt inställt Kinnarps-skrivbord.
E2A4BF04-56A8-41C1-A281-4117C684F2CB.jpeg

Jag vet att tisdagar ska handla om glädje och höga hastigheter men eftersom detta nu är sjätte tisdagen utan speedy så tänkte jag att jag skulle uppdatera er som eventuellt är intresserade av senaste nytt med det tjatiga garantiärendet.

Snabb recap: klockan lämnades in på garanti pga den gick +35 spd. Fem veckor senare efter tre varv till Swatch group nordic fick jag tillbaka den med repat baklock, felställda visare och den gick -5 till -10 spd istället.

Kontaktade Nymans igår och pratade med servicechefen, åkte dit och lämnade tillbaka klockan igen. Den ska nu (för fjärde gången) skickas till SGN igen för åtgärd och som ni förstår byte av delar. Trevligt och professionellt bemötande av Nymans så här långt iallafall. Vi får se vad som händer nu.

Ha en snabb tisdag kamrater!
Uppdatering igen.

Hämtade klockan idag. Visarna är fortfarande felställda. Dock nytt baklock. Håll er undan från Swatch Group Nordic. Två månader och fyra försök senare har de inte lyckats ställa in tim- och minutvisare.

Uppdatering igen.

Hämtade klockan idag. Visarna är fortfarande felställda. Dock nytt baklock. Håll er undan från Swatch Group Nordic. Två månader och fyra försök senare har de inte lyckats ställa in tim- och minutvisare.
Så dåligt, lider med dig! Att det aldrig får ett slut? :(

Senast ändrad:
En god vän till mig ska sälja sin Speedmaster racing 40mm. Om någon i tråden är intresserad är det bara att skicka pm. Annons kommer annars upp inom kort. (Bild stulen från internet)
2D742ABD-BEFD-4D26-BEFB-6949A2497D05.png

Men va? Hur är det möjligt att missa de felställda visarna?
Jag vet faktiskt inte. När jag hämtade den på Nymans (som för övrigt har varit grymt trevliga och ursäktande hela vägen) sa de att klockan fått nytt baklock, fått visarna justerade, blivit täthetsservad och ruckad igen. Uppenbarligen anställer SGN klåpare som inte klarar att justera visare bättre än en genomsnittlig skitklocka från Ur o Penn.
Så dåligt, lider med dig! Att det aldrig får ett slut? :(
Tack. Ja, det har varit parodiskt ett tag nu.

Uppdatering igen.

Tyvärr är det nog helt enkelt inte möjligt att hålla sig undan SGN om man har problem med sin Omega och den är under garanti. Mitt lokala auktoriserade servicecenter sa att så länge den är under garanti så får dom inte ens öppna den utan måste skicka den dit. Det här gällde min AT där jag tyckte kronan kändes något trög. Även om SGN gör sitt jobb bra så är ju klockan iväg en månad eller så. Men ditt ärende känns väldigt märkligt och förbaskat trist.

Jag vet faktiskt inte. När jag hämtade den på Nymans (som för övrigt har varit grymt trevliga och ursäktande hela vägen) sa de att klockan fått nytt baklock, fått visarna justerade, blivit täthetsservad och ruckad igen. Uppenbarligen anställer SGN klåpare som inte klarar att justera visare bättre än en genomsnittlig skitklocka från Ur o Penn.

Tack. Ja, det har varit parodiskt ett tag nu.
Riktigt dåligt av SGN. Jag själv var med om liknande men med VC och de tog 12 månader på sig allt som allt. Dock får man en bra ursäkt till att ha flera klockor när sådant sker.
Dock undrar jag lite varför inte Nymans tar en titt på visarna innan de ringer dit dig. Tar de 5 sekunder och så kan de skicka tillbaka den till SGN direkt, och så slipper de ursäkta sig hela tiden. Eftersom visarna verkar varit ett återkommande problem för dig är det en så smal sak för de att titta på. Och ja jag är fullt medveten om att Nymans inte gjort något fel i denna historia och att det är SGN som ska ha all kritik.

Uppdatering igen.

Fy, vilken besvikelse!:mad: De borde skämmas.
Jag delar din vånda och håller tummarna för ett lyckligt slut.

• Like
Reactions: NRE
Tyvärr är det nog helt enkelt inte möjligt att hålla sig undan SGN om man har problem med sin Omega och den är under garanti. Mitt lokala auktoriserade servicecenter sa att så länge den är under garanti så får dom inte ens öppna den utan måste skicka den dit. Det här gällde min AT där jag tyckte kronan kändes något trög. Även om SGN gör sitt jobb bra så är ju klockan iväg en månad eller så. Men ditt ärende känns väldigt märkligt och förbaskat trist.
Att tillverkaren (idf SGN) vill ta in klockan på garantiåtgärd är helt normalt. Men inte fan har de gjort sitt jobb bra. Detta är helt bedrövligt.

Riktigt dåligt av SGN. Jag själv var med om liknande men med VC och de tog 12 månader på sig allt som allt. Dock får man en bra ursäkt till att ha flera klockor när sådant sker.
Dock undrar jag lite varför inte Nymans tar en titt på visarna innan de ringer dit dig. Tar de 5 sekunder och så kan de skicka tillbaka den till SGN direkt, och så slipper de ursäkta sig hela tiden. Eftersom visarna verkar varit ett återkommande problem för dig är det en så smal sak för de att titta på. Och ja jag är fullt medveten om att Nymans inte gjort något fel i denna historia och att det är SGN som ska ha all kritik.
Klart att Nymans kunde kollat detta men nästa gång kommer jag ringa in innan jag åker dit. Och är något fel igen så lär jag kräva ny klocka eller pengarna tillbaka. Oavsett om det är SGN som strular så har gränsen passerats för vad jag som konsument kan gå med på. Och där har ju faktiskt Nymans ansvaret.

Fy, vilken besvikelse!:mad: De borde skämmas.
Jag delar din vånda och håller tummarna för ett lyckligt slut.
Tack, det borde de verkligen. Jag hoppas också. Vill bara ha min speedy. Rätt så komiskt att av sex månaders ägande har den varit på garantiservice i två (nu skickad till SGN för femte gången)

---

Tack för er support allihop!
Vi livar upp den här deppiga historien med en bild
IMG_20180908_101247901.jpg

Tillbaka
Topp