• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

haha det är iofs en bra fråga men det kan oavsett vara ett bra sätt att landa mentalt i att det faktiskt är .005 man vill ha.. att känna i bakhuvudet att det inte skulle vara en ekonomisk förlust att byta iaf :)
Jo, men visst. Köper man en beg 005 till rätt pris så är den lätt att sälja här och man får pengarna tillbaka. Det talar för att man skall testa 005 även om man är lite tveksam. Jag var också tveksam innan jag slog till men haft den i 2 år + några mån nu och har jag en keeper så är det definitivt den, det nog enda som skulle få mig att sälja den är om jag går på vintage.

BADDE23B-1C40-4CF4-9F75-0BF12C9B2AB5.jpeg

Apollo 45th.. antar vi får se uppföljaren på årets Basel..

Om inga andra anledningar är tillräckliga så räcker det i alla fall för mig att safiglaset är fult på Speedyn.
Yes, det var faktiskt så jag verkligen visste att safir inte är för mig. Jag stod inne på Jarl Sandin och kunde på flera meters håll se den vita ringen runt tavlan och där och då var det så självklart att jag och en .006 kunde inte bli ett par.

Thomas P Stafford, befälhavare på Gemini 6 och 9, Apollo 10 och Apollo-Soyuz dockningen och därmed den med flest flygtimmar av dem alla.
Thomas var på besök i butiken i Sundbyberg 1991 och överlämnade ett antal fotografier, däribland detta. Har varit Omega ambassadör sedan många år tillbaka. Månlandningen skedde den 21 juli 1969 kl. 03.56 svensk tid och denna händelse tillsammans med Omegas delaktighet i rymdprogrammet kommer uppmärksammas under året.
Thomas P Stafford.jpg

Tjena,
Har spanat efter att köpa en ny länk till min .005a då jag tycker att den medföljande är lite för biffig. De som jag kikat på är den nyproducerade 1171 men även sneglat på 1447 och 1450. Dock är det oerhört svårt att hitta enbart 1447 länken och de 1450 som jag hittat ligger norr om 10k i pris. Vad har ni för favoritlänk till Speedyn och har ni några tips på var man kan leta för att hitta de mer speciella referenserna (eller är man hänvisad till Cousins, ebay etc)?

Efter att ha bytt min .005 mot en annan Speedy med 1171-länk så skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till orginallänken. 1171 är riktigt bekväm, följsam och jag upplever den betydligt smidigare och lättare.

Sugen på en speedmaster igjen.
Har hatt en 005 tidligere og tenkte kjøpe den, men når jeg satt å kollade på bilder ble jeg litt usikker på om jeg skal gå for en 005 eller en FOIS.

Noen som kan si noe om fordeler og nakdeler med modellene?

Hvordan ligger fois i pris jämfört med 005?

Tillbaka
Topp