Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är nybliven speedmaster ägare har kört Rolex sen -94, grymt fin klocka måste jag säga nu när jag har en =). En liten fråga till er som haft en längre än mig går det bada med dem? Rolex alla modeller är ju helt okänslig när det gäller vatten.
Nä den är nog inte så badvänlig men jag har heller aldrig ägt en cellini =)Omega säger ja.
Men nej, det är ingen klocka man ska bada med då den har 5atm inte 10+ som åtminstone jag vill ha med en klocka för att bada med den.
Edit: Also, inte alla Rolex är badvänliga, Celliniserien t.ex.
Självklart blir han det Det är inte så att man kan adoptera digPappas Speedmaster inslagen med egendesignat gratulationskort
Tror ni han blir nöjd?
Gratulerar! Jag badar med min och sköljer under kranen osv, inga som helst problem. Så länge du har koll på att den är trycktestad och tät så är det inga problem.Jag är nybliven speedmaster ägare har kört Rolex sen -94, grymt fin klocka måste jag säga nu när jag har en =). En liten fråga till er som haft en längre än mig går det bada med dem? Rolex alla modeller är ju helt okänslig när det gäller vatten.
Läser du Gretas memoarer?
Inte skoja om så viktiga frågor. Jobbar med hållbar kemi och biodrivmedel.
Självklart blir han det Det är inte så att man kan adoptera dig
TackGratulerar! Jag badar med min och sköljer under kranen osv, inga som helst problem. Så länge du har koll på att den är trycktestad och tät så är det inga problem.
Omega säger det är okej, och 5ATM är enligt alla listor okej att simma med. Så varför ska man vara ängslig över vatten? Tryck inte på knapparna under vattnet bara!
Om det är helt nytt skulle jag ifrågasätta det. Att verktyg rostar är däremot långt från ovanligt. Har många verktyg betydligt dyrare än den pinnen i min verktygslåda med ytrost vilket är fullt normalt. Hur har den förvarats? Har lackeringen repats?
Ser ut som rost på verktyget som kommer med Speedy? Ska väl inte se ut såhär???
Har inte ens använt verktyget. Legat i sin förpackning sen förra året då jag köpte klockan ny! Såg det nu när jag skulle ge mig på och byta band på klockan min. Ser ju ut på verktyget att lacken är repig och väldigt "ful"Om det är helt nytt skulle jag ifrågasätta det. Att verktyg rostar är däremot långt från ovanligt. Har många verktyg betydligt dyrare än den pinnen i min verktygslåda med ytrost vilket är fullt normalt. Hur har den förvarats? Har lackeringen repats?
Ja det ser ut som om den repats längs hela sidan. Naturligtvis inget som påverkar funktion och lätt avhjälpt med lite smärgelduk eller en grov svamp, men kolla där du köpte klockan om de kan byta den åt dig. Måste ju skett vid produktion.Har inte ens använt verktyget. Legat i sin förpackning sen förra året då jag köpte klockan ny! Såg det nu när jag skulle ge mig på och byta band på klockan min. Ser ju ut på verktyget att lacken är repig och väldigt "ful"
Nej det har du rätt i. Bara tråkigt att det ska se ut såhär när man ändå betalar en rätt så stor summa pengar. Ska absolut kika med AD:n jag köpte hos och se om dom kan hjälpa mig med det. Trevlig kväll/natt på digJa det ser ut som om den repats längs hela sidan. Naturligtvis inget som påverkar funktion och lätt avhjälpt med lite smärgelduk eller en grov svamp, men kolla där du köpte klockan om de kan byta den åt dig. Måste ju skett vid produktion.
Min turTillbaka på länk efter några veckor med nato och läder. Känns som att komma hem.
Ser ut som om du är skakig på handMin tur
Tyvärr inte alls lika noggrann, vilket min Speedy kan vittna om på baksidan av bandhornenMin tur
Haha mer än ”gjorde allt jag kunde” grejSer ut som om du är skakig på hand
Tyvärr inte alls lika noggrann, vilket min Speedy kan vittna om på baksidan av bandhornen
Jag misstänkte detHaha mer än ”gjorde allt jag kunde” grej