• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

BruceL

Omega
2-Faktor
Jag är nybliven speedmaster ägare har kört Rolex sen -94, grymt fin klocka måste jag säga nu när jag har en =). En liten fråga till er som haft en längre än mig går det bada med dem? Rolex alla modeller är ju helt okänslig när det gäller vatten.
 

Bilagor

  • speedmaster.jpg
    speedmaster.jpg
    138.7 KB · Visningar: 1

TomGanks

Panerai
Jag är nybliven speedmaster ägare har kört Rolex sen -94, grymt fin klocka måste jag säga nu när jag har en =). En liten fråga till er som haft en längre än mig går det bada med dem? Rolex alla modeller är ju helt okänslig när det gäller vatten.

Omega säger ja.
Men nej, det är ingen klocka man ska bada med då den har 5atm inte 10+ som åtminstone jag vill ha med en klocka för att bada med den.
Edit: Also, inte alla Rolex är badvänliga, Celliniserien t.ex.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är nybliven speedmaster ägare har kört Rolex sen -94, grymt fin klocka måste jag säga nu när jag har en =). En liten fråga till er som haft en längre än mig går det bada med dem? Rolex alla modeller är ju helt okänslig när det gäller vatten.
Gratulerar! :cigar: Jag badar med min och sköljer under kranen osv, inga som helst problem. Så länge du har koll på att den är trycktestad och tät så är det inga problem.

Omega säger det är okej, och 5ATM är enligt alla listor okej att simma med. Så varför ska man vara ängslig över vatten? :D Tryck inte på knapparna under vattnet bara! :)
 

BruceL

Omega
2-Faktor
Gratulerar! :cigar: Jag badar med min och sköljer under kranen osv, inga som helst problem. Så länge du har koll på att den är trycktestad och tät så är det inga problem.

Omega säger det är okej, och 5ATM är enligt alla listor okej att simma med. Så varför ska man vara ängslig över vatten? :D Tryck inte på knapparna under vattnet bara! :)
Tack
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
20191025_214835.jpg

Ser ut som rost på verktyget som kommer med Speedy? Ska väl inte se ut såhär???
Om det är helt nytt skulle jag ifrågasätta det. Att verktyg rostar är däremot långt från ovanligt. Har många verktyg betydligt dyrare än den pinnen i min verktygslåda med ytrost vilket är fullt normalt. Hur har den förvarats? Har lackeringen repats?
 

SebbeKar

Cartier
2-Faktor
Om det är helt nytt skulle jag ifrågasätta det. Att verktyg rostar är däremot långt från ovanligt. Har många verktyg betydligt dyrare än den pinnen i min verktygslåda med ytrost vilket är fullt normalt. Hur har den förvarats? Har lackeringen repats?
Har inte ens använt verktyget. Legat i sin förpackning sen förra året då jag köpte klockan ny! Såg det nu när jag skulle ge mig på och byta band på klockan min. Ser ju ut på verktyget att lacken är repig och väldigt "ful"
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har inte ens använt verktyget. Legat i sin förpackning sen förra året då jag köpte klockan ny! Såg det nu när jag skulle ge mig på och byta band på klockan min. Ser ju ut på verktyget att lacken är repig och väldigt "ful"
Ja det ser ut som om den repats längs hela sidan. Naturligtvis inget som påverkar funktion och lätt avhjälpt med lite smärgelduk eller en grov svamp, men kolla där du köpte klockan om de kan byta den åt dig. Måste ju skett vid produktion.
 

SebbeKar

Cartier
2-Faktor
Ja det ser ut som om den repats längs hela sidan. Naturligtvis inget som påverkar funktion och lätt avhjälpt med lite smärgelduk eller en grov svamp, men kolla där du köpte klockan om de kan byta den åt dig. Måste ju skett vid produktion.
Nej det har du rätt i. Bara tråkigt att det ska se ut såhär när man ändå betalar en rätt så stor summa pengar. Ska absolut kika med AD:n jag köpte hos och se om dom kan hjälpa mig med det. Trevlig kväll/natt på dig;)
 
Topp