• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Plantan

Cartier
2-Faktor
FB113FCA-E4ED-44FE-8A45-532C51D39F3B.jpeg

Omega Speedmaster LCD från 70-tal. Fantastiskt trevlig och skön att bära. Bra komplement till de andra klockorna i min samling och den enda helt digitala. Börjat använda klockans tidtagarfunktionen ganska mycket pga enkelheten. ST 186.0010, cal 1620.
 

TomGanks

Panerai
Okey jag är 90% säker på att jag bröt av skruven när jag försökte mig på att korta länken.. Det som trilla ut kan inte vara en hel skruv, den är jättekort? Jag har sett små skruvar i urverk men det känns som länk skruven iaf ska gå in i mittbiten så att säga? Kanske ska försöka få upp lite bilder sen. Antagligen bara att gå till uris och sota/betala för misstaget... Då hade jag ändå värmt med hårfön innan också.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Okey jag är 90% säker på att jag bröt av skruven när jag försökte mig på att korta länken.. Det som trilla ut kan inte vara en hel skruv, den är jättekort? Jag har sett små skruvar i urverk men det känns som länk skruven iaf ska gå in i mittbiten så att säga? Kanske ska försöka få upp lite bilder sen. Antagligen bara att gå till uris och sota/betala för misstaget... Då hade jag ändå värmt med hårfön innan också.
Om jag minns rätt är den skruvad från två håll. Om du fått ur en av skruvarna kan du trycka ut sprinten med bandverktyget.
 

På det stora hela, ja - jag gillar dem. Det bästa är att det är riktig bomullscanvas och inte syntet. Jag tycker också att de är väl avvägda, varken sladdriga eller styva utan följsamma och bekväma. Att hålen för spännet sitter tätt hjälper också till. På negativa sidan har ett par av banden haft sömmar som släppt (jag rätt många...). Allt som allt klart värt att testa givet vad de kostar.
 

TomGanks

Panerai
AH! Tack för information, då kanske det inte är helt misslyckats ändå. Får kika senare när grabben sover eller så..
Om jag minns rätt är den skruvad från två håll. Om du fått ur en av skruvarna kan du trycka ut sprinten med bandverktyget.

De ska vara väldigt små
6BE05050-E98C-4216-AE5D-29ACD98138BB.png

Precis. Sitter små skruvar från båda håll som håller sprinten på plats genom länken.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
N
Start tack för det! Det känns härligt att vara hemma igen.:happyhappy:
Band-Bonanzan är redan i gång. Nu ska ett svart Di Modell på som faktiskt är det skönaste och mest bekväma av alla läderbanden i samlingen.
66EE67AD-6CDB-4874-93CF-02D8E871DCCC.jpeg

Grattis och välkommen tillbaka. :)

Är nyfiken på "pincett" verktyget. Funkar det så att man "nyper" åt båda sidona spring baren och tar ut dom utan att repa boetten? :rolleyes:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
N


Grattis och välkommen tillbaka. :)

Är nyfiken på "pincett" verktyget. Funkar det så att man "nyper" åt båda sidona spring baren och tar ut dom utan att repa boetten? :rolleyes:

Tack så hemskt mycket! Det känns fantastiskt att vara inne i värmen hos den mysigaste tråden igen.:)
Det fungerar precis så som du antar men det går att repa bandhornen även med det här verktyget. Det är fenomenalt när en länk skall lossas. För att sätta tillbaka en länk eller till band av läder/textil föredrar jag det vanliga verktyget med en gaffel.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
SpeedySyndrome-
spiːdiˈsɪndɹəʊm

Som alla andra gånger jag ägt speedmaster så tröttnar jag till slut på klockan. Har lärt mig att receptet är en stunds vila, och som det känns nu blir det en hel vecka.
Fler som känner igen sig i detta antar jag..
FBA6E6B4-FBA9-4DCD-8394-4C485371B46C.jpeg


Goodnight mate
5BF38911-F332-40B0-B2EE-F099E0DA6F20.jpeg
 

Eqn

Panerai
SpeedySyndrome-
spiːdiˈsɪndɹəʊm

Som alla andra gånger jag ägt speedmaster så tröttnar jag till slut på klockan. Har lärt mig att receptet är en stunds vila, och som det känns nu blir det en hel vecka.
Fler som känner igen sig i detta antar jag..
FBA6E6B4-FBA9-4DCD-8394-4C485371B46C.jpeg


Goodnight mate
5BF38911-F332-40B0-B2EE-F099E0DA6F20.jpeg
Känner igen mig men är inte bara speedyn som drabbas av det tyvärr
 
Topp